2011-06-12, 19:33
Bannlyst
Sitter med tidningen i handen nu igen, artikeln är faktiskt med på första sidan, med rubriken "Sverige tar emot flest flyktingbarn". Artikeln är på sidorna 6-7. Det är intressant att en artikel som är på förstasidan inte är med i webbupplagan.
Senast redigerad av Slemdregg 2011-06-12 kl. 19:49.
Citera
2011-06-12, 20:09
Medlem
IQzeagulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Jösses! Asylsökande ungdomar som vi placerat i skola får hjälp med läxläsning. Vilken katastrof!!

Vad exakt skiljer just din tråd från övriga tusentals trådar i ämnet?

Ja, när de får varsin handledare och varsin god man så borde det finnas tid för läxhjälp.

Jag tycker det är helt logiskt att fösa in gamla par på hemmet för att medel saknas för att de ska få bo hemma med assistans, och att i stället anställa 2 heltidsarbetande tjänstemän per framtida lottovinst. Allt som har med dessa oinlösta trisslotter att göra är helt logiskt !

Öppna gränserna för fan, svenska folket gapar efter fler kramgoa små telningar från varmare breddgrader.
Citera
2011-06-12, 20:15
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IQzeagull
Ja, när de får varsin handledare och varsin god man så borde det finnas tid för läxhjälp.
En god man kan ha fler huvudmän. I övrigt tillhör inte läxläsning i vad som ingår i en god mans uppdrag. Vet du vad en god man är?

I övrigt står och faller inte Sveriges välfärd med huruvida dessa ungdomar får hjälp med läxläsning eller inte, men visst vore det önskvärt att de istället bodde på vanliga flyktingförläggningar och att deras ärenden snabbehandlas istället.
Citera
2011-06-12, 20:25
Medlem
IQzeagulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Vet du vad en god man är?

Ja, någon som har mandat att sköta ekonomi m.m åt personer som av olika anledningar inte har alla hemma... *Kanske är det denna numer klassiska graf som inspirerat sjuklövern att avsätta enorma summor för att de små knoddarna ska få varsin god man... Klart man ska ha en god man om man med våra mått klassas som utvecklingsstörd... Logiskt, logiskt, zoologiskt...

*
http://en.wikipedia.org/wiki/File:InvertedIQbyCountry.png
Citera
2011-06-12, 20:33
Medlem
Vulkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slemdregg
Intressant, vad har du för mer info om denna dam? Bild? Det är intressant att de ändå förstår vilken het potatis detta är så att de inte ens lägger ut den på nätet. Undrar hur de tänker när de publicerar sånt här skräp?

Fantastiskt! Så bara för att en person på FB antyder att publiceringen på nätet skulle generera fel åsikter, så betyder det att det är sant? Kan det inte bara vara så att DN helt enkelt inte publicerar alla sina artiklar på nätet helt enkelt för att man då utarmar den tryckta upplagan? För övrigt är det väl bara att dom stänger av kommentatorsdelen om det nu börjar ramla in massa rassetugg.
Citera
2011-06-12, 20:39
Bannlyst
Det var över hela framsidan av DN, det var någon 18 åring på bild, det var någon 20 åring, det var en som var 25 och en på 30-35 och så en somalisk brud som var runt 18 år i haram-klädsel som omfamnas av en av turk-mongolerna (big no no för muhammadaner).

Det är någon sorts inavlat turk-mongol folk, gamla våldtäktsoffer efter muslimerna och mongolernas härjningar. Riktigt elaka svin är de, passa er låter er inte luras av de asiatiska dragen, de är inte alls som asiater, det här är muhammadanska barbarer deluxe.

Kejsaren har inga kläder...
Citera
2011-06-12, 21:14
Medlem
Vulkans avatar
Citat:
Hejsan juden, säg till när du vill bidra till tråden.

Jag antar att man inte ska ställa några specifika intellektuella krav på dig. Ditt svar visar bara att du, precis som jag misstänkte, är svårt underutvecklad. Det är förmodligen därför som du väljer minsta motståndets lag och sväljer rasistpropaganda med hull och hår utan en uns till kritiskt tänkande. Det är svårt att bli arg på dig. Jag tycker bara synd om dig. Att du lider av bristande habitus är ju inte ditt fel.

On topic tycker jag att det är bättre att försöka integrera flyktingar än att bara ställa dom på gatan. Förutsatt att vi nu ska ta hit flyktingar så är det utomordentligt att de som kommer hit tas om hand. I den mån invandringen ska kritiseras så är det enligt min mening just därför att det har uppstått segregerade subsamhällen. Att då göra ett försök där de får läxhjälp och tas om hand (så som DN beskriver) är ett gott försök till en smidigare integration.

Jag ber om ursäkt om du inte tycker att jag bidrar till tråden så som du önskar. Men jag antar att det är samma fenomen som när man som liten gör något busigt. Det är roligt för att man känner sig tuff, men det blir lite läskigt när någon vuxen faktiskt säger ifrån. Då kan man antingen springa iväg och skrika "gubbjävel". Eller så står man kvar och skäms. Ditt svar var väl något mitt emellan.
Citera
2011-06-12, 21:38
Bannlyst
På DNs framsida står det så här i texten tillhörande framsidans stora bild:
Citat:
Ursprungligen postat av DN
På boendet Palatset i Stockholm får Amir Ahmadi, Reza Mirzai, Quresha Mohamed, Issa Rezai och Zaki Bagheri läxhjälp av volontärer. Ungdomarna siktar på att ta studenten och fortsatta studier när de flyttar ut.

notera att det enbart är muhammadanska namn, dvs. människorna som förföljer och mördar, ateister, Kristna, buddhister, hinduer, bahaier, agnostiker och alla andra.
Man har alltså fallit för dessa muhammadaners lögner nu när de anlänt hit för att fortsätta förföljelsen här, övergreppen de talar om lär vara övergrepp som de utfört på andra.
Ingen i gruppen ser ut att vara en dag under 18 år. Två av dessa har även mördarögon, och har troligtvis redan mördat och våldtagit borta i Afghanistan.

Vidare är titeln på framsidan i stora feta svarta bokstäver:
Citat:
Sverige tar emot flest flyktingbarn
Flyr Oroshärdar. Antalet ensamkoomande barn som söker asyl i Sverige har tredubblats sedan 2006, de flesta kommer från Somalia och Afghanistan. Nu är Sverige det största mottagarlandet i Europa.

Saknar vuxenkontakt. Förskning visar att flyktingarbarenen är viljestarka men att många lider av stor ensamhet. Socialtjänsten har svårt att möta ungdomarnas speciella behov.
Nyheter 8-9

sedan är det två helsidor om de muhammadanska jihadisterna som man snyftar över, samma ormar som kommer skära halsen av dessa korkade socialkärringar när de är tillräckligt många i landet. Trojanska hästar...

Jag är förvånad att PKdåren Evert Kämpendahl inte har DN..
Senast redigerad av Watchman 2011-06-12 kl. 21:43.
Citera
2011-06-12, 22:02
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Watchman
På DNs framsida står det så här i texten tillhörande framsidans stora bild:

notera att det enbart är muhammadanska namn, dvs. människorna som förföljer och mördar, ateister, Kristna, buddhister, hinduer, bahaier, agnostiker och alla andra.
Man har alltså fallit för dessa muhammadaners lögner nu när de anlänt hit för att fortsätta förföljelsen här, övergreppen de talar om lär vara övergrepp som de utfört på andra.
Ingen i gruppen ser ut att vara en dag under 18 år. Två av dessa har även mördarögon, och har troligtvis redan mördat och våldtagit borta i Afghanistan.

Vidare är titeln på framsidan i stora feta svarta bokstäver:

sedan är det två helsidor om de muhammadanska jihadisterna som man snyftar över, samma ormar som kommer skära halsen av dessa korkade socialkärringar när de är tillräckligt många i landet. Trojanska hästar...
Tack så mycket!

Citat:
Jag är förvånad att PKdåren Evert Kämpendahl inte har DN..
Faktum är att jag under flera omgångar haft DN som jag tycker är en riktigt bra tidning, även om den blivit något sämre de senaste åren. Men numera läser jag dagstidningarna över nätet då det i regel är gamla nyheter som kommer i brevlådan. Dock så är snabba nyheter inte lika viktigt när det gäller tidningar som gör fördjupande reportage, som DN och SVD. I övrigt äter jag frukost på jobbet, vilket också gjort att jag valt bort morgontidning.
Citera
2011-06-12, 22:05
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Så sant som det är sagt, afghanerna ger upphov till en ny genre av rasfrämlingar, blattegulingen, dvs de blattar som Djingis khans horder våldtog och lämnade sina hybrider efter sig. Som det brukar vara i dessa fall har dessa uruk-hais ärvt det sämsta från båda sidor.
Du får skriva ett referat, vilket också är ett väldigt bra alternativ när man skapar en tråd här på Flashback. Då får man med det viktiga. Watchman citerade just något intressant.

"På boendet Palatset i Stockholm får Amir Ahmadi, Reza Mirzai, Quresha Mohamed, Issa Rezai och Zaki Bagheri läxhjälp av volontärer."

Ved du vad en volontär är? Vet du vad timpenningen för en volontär brukar ligga på?

EDIT: Ändrade du ditt inlägg?
Senast redigerad av Kämpendahl 2011-06-12 kl. 22:08.
Citera
2011-06-13, 12:29
Medlem
spoilers avatar
Ska barnen äntligen slippa från koncentrationslägret?

"Det kritiserade boendet för ensamkommande flyktingbarn i Bastuträsk kommer att flytta in till Norsjö samhälle.

Det förslaget finns med i det yttrande över en anmälan om missförhållanden, som diskrimineringsombudsmannen begärt in av kommunen. Boendet Athena i Bastuträsk anmäldes nyligen av tio anonyma flyktingpojkar, som pekat på dåligt bemötande och usel mat."

http://svt.se/2.73401/1.2450324/flyktingbarn_flyttas_till_norsjo
Citera
2011-06-13, 13:34
Medlem
Kaiser Chiefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spoiler
Ska barnen äntligen slippa från koncentrationslägret?

"Det kritiserade boendet för ensamkommande flyktingbarn i Bastuträsk kommer att flytta in till Norsjö samhälle.

Det förslaget finns med i det yttrande över en anmälan om missförhållanden, som diskrimineringsombudsmannen begärt in av kommunen. Boendet Athena i Bastuträsk anmäldes nyligen av tio anonyma flyktingpojkar, som pekat på dåligt bemötande och usel mat."

http://svt.se/2.73401/1.2450324/flyk...as_till_norsjo
Athena medger att man haft problem vid starten för några år sedan, men att de är lösta redan samt att någon diskriminering aldrig ägt rum: http://norran.se/nyheter/norsjo/article1170669.ece
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in