2011-03-20, 13:47
  #1321
Medlem
NyanNyans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leosundberg
Självklart fattar jag att de som är över 18 har fuskat med sina ID-handlingar men jag förstår inte varför ni är så moraliskt indignerade över detta?
För att dessa åtminstone bör befinna sig på en flyktingförläggning, inte hem för "ensamkommande flyktingbarn" med förmånerna det innebär.
Citera
2011-03-20, 13:53
  #1322
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av centrifug
Soloanländande barn har en gräddfil till PUT. Om de inte är barn missbrukar och utnyttjar de systemet. Där av hatet.
Så du anser alltså att småbarn ska ha en gräddfil?
Citat:
Ursprungligen postat av NyanNyan
För att dessa åtminstone bör befinna sig på en flyktingförläggning, inte hem för "ensamkommande flyktingbarn" med förmånerna det innebär.
Vilka förmåner? Ett playstation 3? Är det här en fråga om pengar för dig?
Citera
2011-03-20, 14:02
  #1323
Medlem
spoilers avatar
Lite om skäggisarna på Öland:

http://politisktinkorrekt.info/2011/03/18/braket-med-de-ensamkommande-pa-oland-uppfoljning/
Citera
2011-03-20, 14:04
  #1324
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leosundberg
Så du anser alltså att småbarn ska ha en gräddfil?
Vilka förmåner? Ett playstation 3? Är det här en fråga om pengar för dig?
Vilka förmåner? Gratis boende samt flera anställda på heltid som tar hand om "barnen". Det är en ofantlig kostnad för någon som inte ens behöver varken gratis boende eller anställda att ta hand om dom.


Enligt migrationsverket kostar ett ensamkommande flyktingbarn skattebetalarna 1.900 kr per dygn.

ETT! ETT! Jag vågar inte tänka på hur många ensamkommande flykting"barn" jag betalar för.

100 ensamkommande per dygn skulle alltså kosta 190 000 kr. PER DYGN!

-Hur mycket kostar ett flyktingbarn under asylprocessen?
-Kommunen får ersättning per överenskommen plats och det handlar om 1900 kronor per barn och dygn. Pengarna ska täcka personal, kost, logi och omvårdnad.

http://svt.se/2.33782/1.1770407/migrationsverkets_svar_pa_tittarnas_fragor?lid=sen asteNytt_379953

"Vilka förmåner" säger du. Jag skrattar åt din okunskap.

Efter att barnet fått "asyl" kostar den i regel 800 000 kr. PER ÅR. Tills han eller hon fyllt 20. Vilket den säkert har gjort för länge sen.

Vad är problemet säger du? Är du både dum döv och blind?
__________________
Senast redigerad av Northling 2011-03-20 kl. 14:12.
Citera
2011-03-20, 14:09
  #1325
Medlem
Som väl är finns det media i Sverige som vågar skriva om konstigheterna inom flykting mottagningarna. Jag är förvånad att skäggbarnen inte är mera upprymda och glada över att fått komma till Sverige.

Varför måste dem slå sönder anläggningarna? Varför måste dem uppföra sig som djur när dem är ute bland vanligt folk. Vad är det för idioter som vi tar in egentligen?

Den årliga kostnaden för 2 flyktingbarn är lika hög som årskostnaden för en skolklass på 22 elever i svensk grundskola.

Jag har varit på 3 skolmöten där stora omorganisationer skett, och där det varje gång resulterat i att klassen blivit större. Varför? jo det saknas pengar i kommunen. När vi knappt klarar av att driva den svenska skolan så undrar man vart pengarna tas för att finansiera skäggbarn? Är det på våra egna barns bekostnad skäggbarnen kommer hit?

OBS 2 skäggbarn kostar lika mycket som en grundskoleklass på 22 elever årligen.

Sedan måste ju skäggbarnens anhöriga komma hit..... hur många tror ni varje familj består av? Hur många år skall dessa försörjas? Kanske inte konstigt att skolklasserna blir större och större för våra egna barn?

Skäggbarnen är inget annan än en gigantiskt kostnad för samhället. Med tanke på allt fusk och alla andra konstigheter kring skäggbarnsverksamheten så borde man istället fråga sig.. Hur kan någon vara för skäggbarnen? Det är ta mig fan ingen rättighet att få komma till Sverige och bli försörjd. Intresset att hjälpa skäggbarnen minskar i kvadrat, i takt med allt skit som det rapporteras om kring deras verksamhet. Detta har massmedia förstått och därför minskar också rapporteringen. Mörkertalet är förmodligen oerhört stort och jag tror varje skäggbarnsanläggning har problem.
Citera
2011-03-20, 14:44
  #1326
Medlem
Drozds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leosundberg
Det pratas mycket om att de ensamkommande flyktingbarn som kommer till Sverige i själva verket inte är några barn, utan unga män med skäggväxt. Men jag förstår inte problemet. Varför är ni arga på dessa ensamkommande för att de har skägg?

Text

Så vad är då problemet? Hade ni hellre velat ha hit spädbarn? Eller handlar det om att ni inte vill ha hit flyktingar över huvud taget? I så fall borde ni ju vara likgiltiga till deras ålder.

Självklart fattar jag att de som är över 18 har fuskat med sina ID-handlingar men jag förstår inte varför ni är så moraliskt indignerade över detta?

Jag irriterar mig inte primärt på skäggbarnen utan på medias eufemism "ensamkommande flyktingbarn"! Detta baksluga, beräknande trixande med verkligheten genom användande av förskönande omskrivningar i syfte att framkalla sympatier och solidaritet är vidrigt!

Media ser här sin roll som propagandistiska desinformatörer, inte som informatörer!

Tycker inte TS att ett medvetet missbruk av felaktiga termer är störande? Ser du inte syftet med att skriva "ensamkommande flyktingbarn"?
Citera
2011-03-20, 14:44
  #1327
Medlem
Jafan89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Northling
Vilka förmåner? Gratis boende samt flera anställda på heltid som tar hand om "barnen". Det är en ofantlig kostnad för någon som inte ens behöver varken gratis boende eller anställda att ta hand om dom.


Enligt migrationsverket kostar ett ensamkommande flyktingbarn skattebetalarna 1.900 kr per dygn.

ETT! ETT! Jag vågar inte tänka på hur många ensamkommande flykting"barn" jag betalar för.

100 ensamkommande per dygn skulle alltså kosta 190 000 kr. PER DYGN!

-Hur mycket kostar ett flyktingbarn under asylprocessen?
-Kommunen får ersättning per överenskommen plats och det handlar om 1900 kronor per barn och dygn. Pengarna ska täcka personal, kost, logi och omvårdnad.

http://svt.se/2.33782/1.1770407/migrationsverkets_svar_pa_tittarnas_fragor?lid=sen asteNytt_379953

"Vilka förmåner" säger du. Jag skrattar åt din okunskap.

Efter att barnet fått "asyl" kostar den i regel 800 000 kr. PER ÅR. Tills han eller hon fyllt 20. Vilket den säkert har gjort för länge sen.

Vad är problemet säger du? Är du både dum döv och blind?


Lägg sedan in deras syn på kvinnor och svenskar rent generellt och hur de uppför sig, alla våldsbrott de begår samt vägrar att assimileras till det svenskasamhället,och som en sista bonus: de stinker skit, så har man en bra början varför man inte tycker om dem och inte vill ha dem i sitt land.

edit:

Citat:
Ursprungligen postat av Faku
Varför måste dem slå sönder anläggningarna? Varför måste dem uppföra sig som djur när dem är ute bland vanligt folk. Vad är det för idioter som vi tar in egentligen?

Ett roligt experiment hade varit om man släpper in 20 somalier i en vanlig klass, sedan släpper in 20 schimpanser i en paralellklass, och gör em jämförelse vilken klass som presterar och uppför sig bäst.
__________________
Senast redigerad av Jafan89 2011-03-20 kl. 14:48.
Citera
2011-03-20, 14:45
  #1328
Medlem
NyanNyans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leosundberg
Så du anser alltså att småbarn ska ha en gräddfil?
Vilka förmåner? Ett playstation 3? Är det här en fråga om pengar för dig?
Rätt ska väl vara rätt.
Du bryr dig kanske inte heller om någon etnisk svensk fuskar till sig sjukpenning kanske?
Citera
2011-03-20, 14:46
  #1329
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spoiler
Lite om skäggisarna på Öland:

http://politisktinkorrekt.info/2011/03/18/braket-med-de-ensamkommande-pa-oland-uppfoljning/


Haha det är ta mig fan helt sjukt.

Fattar inte folk att det börjar bli pinsamt nu...?

Hoppas Öland och invånarna där går man ur huse och visar sitt missnöje.
Citera
2011-03-20, 14:55
  #1330
Medlem
teflonpannan69s avatar
Visst är det dåligt att folk ''fuskar'' sig in på det här viset, men ack väl så ska man inte heller glömma, att framförallt kurder och araber har mycket hårväxt. Rätt så vanligt att man har lika mycket hår som en vuxen man (runt kroppen, könsorganet osv) när man är 14-16 år, ibland tidigare.
Citera
2011-03-20, 14:57
  #1331
Medlem
Kriminella som ljuger sig in i landet har inte här att göra. Punkt. Slut.
Citera
2011-03-20, 14:57
  #1332
Medlem
Kaiser Chiefs avatar
Ny tråd infogad i befintlig.

/Mod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in