Citat:
Ursprungligen postat av leosundberg
Så du anser alltså att småbarn ska ha en gräddfil?
Vilka förmåner? Ett playstation 3? Är det här en fråga om pengar för dig?
Vilka förmåner? Gratis boende samt flera anställda på heltid som tar hand om "barnen". Det är en ofantlig kostnad för någon som inte ens behöver varken gratis boende eller anställda att ta hand om dom.
Enligt migrationsverket kostar ett ensamkommande flyktingbarn skattebetalarna 1.900 kr per dygn.
ETT! ETT! Jag vågar inte tänka på hur många ensamkommande flykting"barn" jag betalar för.
100 ensamkommande per dygn skulle alltså kosta 190 000 kr. PER DYGN!
-Hur mycket kostar ett flyktingbarn under asylprocessen?
-Kommunen får ersättning per överenskommen plats och det handlar om 1900 kronor per barn och dygn. Pengarna ska täcka personal, kost, logi och omvårdnad.
http://svt.se/2.33782/1.1770407/migrationsverkets_svar_pa_tittarnas_fragor?lid=sen asteNytt_379953
"Vilka förmåner" säger du. Jag skrattar åt din okunskap.
Efter att barnet fått "asyl" kostar den i regel 800 000 kr. PER ÅR. Tills han eller hon fyllt 20. Vilket den säkert har gjort för länge sen.
Vad är problemet säger du? Är du både dum döv och blind?