2011-03-13, 09:45
  #1273
Medlem
Gazaremsans avatar
"Ensamkommande" berättar om det "svåra livet" i Sverige

http://politisktinkorrekt.info/2011/03/13/det-svara-livet-i-sverige-ensamkommande-berattar/

Citat från artikeln som inte finns på nätet:

Citat:
I fjol fick vi till skillnad från förr inte resa till hemlandet och hälsa på familjen. Migrationsverket frågade mig då varför jag inte rest, vilket jag måste för att senare kunna ta hit familjen, säger en av killarna.

Artikeln kommer ifrån Tidningen Ångermanland den 11 januari 2011, är det nån som har den och kan scanna in och löägga upp?

Vad anser ni i övrigt? Ska "ensamkommande" få resa hem till hemlandet de flytt från få åka hem och hämta familjen?
Citera
2011-03-13, 09:59
  #1274
Medlem
BurkHanss avatar
Det är ju ungefär lika märkligt om de ensamkommande skäggbarnen ska åka hem på "semester" som att vanliga asylanter uppenbarligen åker hem till t ex Somalia på "semester". Stämmer detta verkligen att dessa asylsökande skäggbarn kan "åka hem" bara sådär? I så fall är läget i Sverige betydligt värre än jag nånsin trott.

Sen snacket om att "ta hit familjen" - ja, det bevisar bara vad alla vi invandringskritiska hela tiden sagt, nämligen att de flesta av skäggbarnen är s k ankarbarn. De kommer ensamma under förespegling att hela släkten dött eller försvunnit. När ett PUT beviljats återuppstår/hittas ganska omgående den borttappade släkten. Inte sällan en ansenlig mängd personer som aspirerar på att beviljas livstids försörjning utan arbetsplikt i paradiset på jorden - Sverige.

Sverige blir sjukare och sjukare och såna här artiklar är ett bevis på symptomen.
Citera
2011-03-13, 09:59
  #1275
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gazaremsan
http://politisktinkorrekt.info/2011/03/13/det-svara-livet-i-sverige-ensamkommande-berattar/

Citat från artikeln som inte finns på nätet:



Artikeln kommer ifrån Tidningen Ångermanland den 11 januari 2011, är det nån som har den och kan scanna in och löägga upp?

Vad anser ni i övrigt? Ska "ensamkommande" få resa hem till hemlandet de flytt från få åka hem och hämta familjen?
En "flykting" ska bara ha den statusen så länge det finns risk att han mördas/torteras om han åker hem. Om en "flykting" tycker att det är tillräckligt säkert i hemlandet att han åker på semester hem till familjen så ska det vara en enkelbiljett.
Jävla parasiter.
Citera
2011-03-13, 10:01
  #1276
Medlem
Ja, Sverige är onekligen dårarnas paradis. Först så klassificerar man skäggen som "ensamkommande flyktingbarn", sedan så skickar man alltså tillbaka skäggbarnen till landet de "flytt" ifrån - på "semester" och för att de ska kunna hämta resten av familjen!
Citera
2011-03-13, 10:21
  #1277
Medlem
Golonkas avatar
Det är onekligen hårda bud för dessa små ensamkommande... Köket låses 22.00 och det är ju hårt för det växande släktet att inte kunna tassa ut i köket och göra sig en liten nattmacka precis som hemma i byn man flydde från. Skall barn förresten vara uppe så sent och käka? Ingen verkar tänka på att Bollibompa slutat för längesedan och därefter är det väl pyjamas, tandborste och en stund med batikmamman och Pettson & Findus innan nattlampan tänds och det är dags att sussa?

Att inte få resa hem också...? Ja fy fasen! Här sitter man och saknar mamma och pappa och så får man inte åka hem mitt i asylutredningen? Kan man inte ta den via facebook eller sms från Iphonen?

De här små liven kostar samhället 1.2 miljarder årligen.... 2400 ensamkommande "barn" kostar alltså svenska skattebetalare 1.2 miljarder kronor varje år.

Jag kräks i munnen!
Citera
2011-03-13, 10:29
  #1278
Medlem
Nemesisdivinas avatar
Får dom Fjällrävenjackor? Fint ska det va tydligen, Myrorna duger inte eller? Varför inte Canada Goose o Calvin Klein direkt? Så ser man vem som är ensamkommande och vilka som är pursvenskar, dvs dom som går klädda i kläder från ICA Maxi eller Dressman.
Citera
2011-03-13, 11:23
  #1279
Medlem
PsychoRastaSkinheds avatar
Kul att vissa får allt serverat medans man själv måste knega för att kunna leva.
Citera
2011-03-13, 11:46
  #1280
Medlem
damparnes avatar
Kan man åka tillbaka på semester så kan man väl också utvisas och inte behöva skyddet här i Sverige? Eller har jag fel?
Citera
2011-03-13, 12:00
  #1281
Medlem
Sinnes.. kasta ut dessa skäggbarn direkt! Lögnaktiga män från Afghanistan kan dra åt helvete!
Citera
2011-03-13, 12:23
  #1282
Medlem
Kaiser Chiefs avatar
Trådar sammanfogade.

/Mod
Citera
2011-03-13, 12:34
  #1283
Medlem
Kaiser Chiefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BurkHans
Det är ju ungefär lika märkligt om de ensamkommande skäggbarnen ska åka hem på "semester" som att vanliga asylanter uppenbarligen åker hem till t ex Somalia på "semester". Stämmer detta verkligen att dessa asylsökande skäggbarn kan "åka hem" bara sådär? I så fall är läget i Sverige betydligt värre än jag nånsin trott.
Nej, det stämmer inte.

Som asylsökande kan du inte lämna Sverige, då är din asylansökan förverkad. Däremot kan du efter PUT ansöka om främlingspass och resa utomlands, vet dock inte exakt hur det funkar med inskränkningar och liknande. Svensk medborgare tar väl som kortast 4-5 år att bli, har jag för mig.

Jag håller med om att det är högst provocerande när f.d. asylsökande som fått PUT inom kort reser till hemlandet. Visst kan saker och ting förändras, oroliga områden kan lugnas ner osv, men kanske TUT (Tillfälligt uppehållstillstånd) i såna fall borde användas mer frekvent. Min erfarenhet är dock att det är sällsynt att ensamkommande reser "hem" efter PUT, även om jag sett exempel på det.

Citat:
Ursprungligen postat av BurkHans
Sen snacket om att "ta hit familjen" - ja, det bevisar bara vad alla vi invandringskritiska hela tiden sagt, nämligen att de flesta av skäggbarnen är s k ankarbarn. De kommer ensamma under förespegling att hela släkten dött eller försvunnit. När ett PUT beviljats återuppstår/hittas ganska omgående den borttappade släkten. Inte sällan en ansenlig mängd personer som aspirerar på att beviljas livstids försörjning utan arbetsplikt i paradiset på jorden - Sverige.
Aha, du menar att den här artikeln är det förlorade pusselbiten som äntligen bevisar sammansvärjningen? Eller kan det vara anekdotisk bevisföring?

Det finns nämligen tyvärr inte någon statistik över anhöriginvandring till ensamkommande, men av den generella statistik som finns att tillgå angående anknytning till barn så är det förhållandevis få familjemedlemmar som kommer hit. Det stämmer även bra överens med egen empiri, om jag ödmjukast får tillägga det.
Citera
2011-03-13, 13:49
  #1284
Medlem
Alwaysrights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BurkHans
---Sen snacket om att "ta hit familjen" - ja, det bevisar bara vad alla vi invandringskritiska hela tiden sagt, nämligen att de flesta av skäggbarnen är s k ankarbarn. ---.

Finns det inte möjlighet att EXAKT veta hur många ensamkommande som hittills tagit hit familjen? Det har spekulerats/nämnts siffror kring 25% men det kan väl inte vara så svårt att få fram siffror?

Däremot kan det kanske mörkas? Det borde också finnas en eftersläpning där pucklen av antal som ankommit behöver något år innan de kan bli "ankarbarn".

Borde inte schablonhanteringen vara "vad kul att Du hittat Din familj, varsego här är en SUT (=Snabb UT)"?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in