2011-03-11, 10:46
  #1261
Medlem
Bengrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spoiler
http://politisktinkorrekt.info/2011/03/10/ensamkommande-18plus-kramar-nallebjorn/
Varför sitter det en medelålders man i ett rosa flickrum och kramar en nallebjörn? Vad är det egentligen som ligger bakom detta? Försöker City Skåne att driva med sina läsare? Är det ett för tidigt aprilskämt?
Citera
2011-03-11, 11:05
  #1262
Medlem
Kaiser Chiefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bengrot
Varför sitter det en medelålders man i ett rosa flickrum och kramar en nallebjörn? Vad är det egentligen som ligger bakom detta? Försöker City Skåne att driva med sina läsare? Är det ett för tidigt aprilskämt?
Obligatoriska medicinska ålderstester, låt mig bara säga det igen. Det är ett skämt att vi inte ska klara av att införa det.
Citera
2011-03-11, 11:25
  #1263
Medlem
Bonzo666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaiser Chief
Obligatoriska medicinska ålderstester, låt mig bara säga det igen. Det är ett skämt att vi inte ska klara av att införa det.
Ja, det känns onekligen helt bisarrt att ingen undrar över en till synes vuxen man som sitter i en rosa flickrumsliknande säng med ett gosedjur..
Citera
2011-03-11, 11:53
  #1264
Medlem
charkovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bonzo666
Ja, det känns onekligen helt bisarrt att ingen undrar över en till synes vuxen man som sitter i en rosa flickrumsliknande säng med ett gosedjur..
Givetvis är svensken så in i norden naivt korkad, så han köper det med hull och hår...är ju så söta dessa här flyktingbarnen
Citera
2011-03-11, 13:46
  #1265
Medlem
SailorBaltic1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spoiler
http://politisktinkorrekt.info/2011/03/10/ensamkommande-18plus-kramar-nallebjorn/

Håll med att artikeln är jättebra! Nyktert skildrat, nallebjörn och gosegos. Bra bild där man ser ansiktet bra och lagom orakad så att det framgår att det inte är "tonårsfjun" utan riktigt "karlskägg"!

SR Göteborg hade ju i alla fall vett att snabbt ta bort bilden på Ahmed som kom från Italien och var 30+. GP hade en svart liten söt kille som gick i hand med en kvinna för att illustrera "flyktingbarn".

Denna är ju utmärkt att referera till framöver. Fler sådana artiklar, gärna gruppbilder på boendet!

Hur många Svenson tror Du läser denna artikel och INTE reagerar/lyfter på ögonbrynen?

Varför inte införa en sanningskommision med retroaktiv omprövning av asylskäl EFTER åldersgranskning. Ljugit om ålder = Indragen PUT + SUT (=Snabb UT)
Citera
2011-03-12, 19:55
  #1266
Medlem
spoilers avatar
"Vårdförbundet Blekinge har nu hittat lokaler till det nya kommungemensamma boendet för ensamkommande flyktingbarn.
– Vi har bestämt oss för Parkdala i Ronneby där vi kommer att hyra två våningsplan med 24 lägenheter, säger Ann-Sofie Ström, vd på Vårdförbundet.

Det är Ronneby, Sölvesborg och Olofström som gett Vårdförbundet ansvaret att driva boendet som ska ta emot 15 ensamkommande asylsökande ungdomar i åldrarna 15-18 år."

http://www.blt.se/nyheter/ronneby/nytt-boende-for-ensamma-flyktingbarn-i-ronneby%282344344%29.gm
Citera
2011-03-12, 20:16
  #1267
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av spoiler
"Vårdförbundet Blekinge har nu hittat lokaler till det nya kommungemensamma boendet för ensamkommande flyktingbarn.
– Vi har bestämt oss för Parkdala i Ronneby där vi kommer att hyra två våningsplan med 24 lägenheter, säger Ann-Sofie Ström, vd på Vårdförbundet.

Det är Ronneby, Sölvesborg och Olofström som gett Vårdförbundet ansvaret att driva boendet som ska ta emot 15 ensamkommande asylsökande ungdomar i åldrarna 15-18 år."

http://www.blt.se/nyheter/ronneby/nytt-boende-for-ensamma-flyktingbarn-i-ronneby%282344344%29.gm
24 lägenheter för 15 barn.
Kul för svenska ungdomar som inte ens har en halv.........
Citera
2011-03-12, 20:23
  #1268
Bannlyst
Många påstår att flyktingbarnen inte är barn. Finns det någon pålitlig källa på att de egentligen är vuxna?
Citera
2011-03-12, 20:46
  #1269
Medlem
Kaiser Chiefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yingtenaxiongnaier
Många påstår att flyktingbarnen inte är barn. Finns det någon pålitlig källa på att de egentligen är vuxna?
Nej, det finns bara empiriska uppskattningar och antaganden. Naturligtvis är inte alla över 18 år, men det är högst sannolikt så att en viss del av de ensamkommande är det. Detta är förstås anledningen till att Migrationsverket borde införa obligatoriska medicinska ålderstester på alla ensamkommande ungdomar som man tycker ligger i gränslandet till att vara över 18 år.
Citera
2011-03-12, 20:52
  #1270
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kaiser Chief
Nej, det finns bara empiriska uppskattningar och antaganden. Naturligtvis är inte alla över 18 år, men det är högst sannolikt så att en viss del av de ensamkommande är det. Detta är förstås anledningen till att Migrationsverket borde införa obligatoriska medicinska ålderstester på alla ensamkommande ungdomar som man tycker ligger i gränslandet till att vara över 18 år.
Klart det finns några över 18...

Men det känns som att det överdrivs med åldern. Särskillt hos PI.
Citera
2011-03-12, 20:55
  #1271
Bannlyst
Här är ett litet roligt youtube-klipp som visar ensamkommande flyktingbarn nu och då.
http://www.youtube.com/watch?v=hhAh-ckGLY0
Citera
2011-03-12, 21:12
  #1272
Medlem
Kaiser Chiefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yingtenaxiongnaier
Klart det finns några över 18...

Men det känns som att det överdrivs med åldern. Särskillt hos PI.
Läser man vissa inlägg här på I&I så kan man få för sig att 99% har helskägg, grått hår och tappade tänder. Riktigt så illa är det inte.

Men precis som flera olika personer insatta i ämnet redan konstaterat så påverkade medicinska ålderstester i Norge antalet ensamkommande högst markant.

Jag kan ju ge mig på att göra en snabb indelning utifrån hur jag uppfattar läget (har många år i ensamkommande-branschen). Delar in i fyra kategorier:
  • Med all sannolikhet under 18 år, till både beteende och utseende.
  • Antagligen i åldersspannet 17-19 år, väldigt osäkert om de är över eller under 18.
  • Med stor sannolikhet över 18, men inte helt säkert.
  • Med all sannolikhet över 18, troligtvis även över 20.
Jag skulle säga att fördelningen baserat på optisk bedömning och erfarenhet är 25% på den första kategorin, 50% på den andra, 20% på den tredje och 5% på den sista.

Jag skulle gärna se obligatoriska medicinska åldersbedömningar på kategori 2, 3 och 4.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in