2012-07-12, 21:40
Medlem
OT: Ja, du kan ju klä ut dig till narr lite då och då så blir de underhållna.

OnT: Det borde räcka med att skaka dem någon gång i veckan för att undvika att färgen tjocknar?

Ps. Ta och läs min signatur.
Citera
2012-07-12, 21:43
Medlem
Montanaburkens avatar
Skaka som fan!
Citera
2012-07-12, 22:50
Medlem
jagluktarketchups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Montanaburken
Skaka som fan!
det räcker inte, man måste gå till en färgaffär och stoppa in burkarna i deras blandningsmaskin, dock finns det en risk med detta, burkarna kan bli överhettade och explodera och sluta med att färgaffären ser ut som ett fame!!!!! och om TS är toy lär du ju förstå hur affären kommer se ut, kommer säkert hamna på fotolog med rubriken "kolla min nya feta börner som ja gjorde i en affär när mina burkar explodera!!! yo wufc sdk fuck aina!!!!!"

men till ämnet så inte evilhoney ger mig en elak varning, du bör nog behöva underhålla burkarna, då jag vet att folk har fått problem med gamla burkar som inte fungerat. hade en auto-k burk som strula ordentligt, men jag gjorde typ ovanstående nästan då fast manuellt och efter att ha skakat den att man kan tro att jag orsakat en jordbävning, började den fungera som den skulle.
Senast redigerad av jagluktarketchup 2012-07-12 kl. 22:56.
Citera
2012-07-12, 22:54
Medlem
swapzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jagluktarketchup
det räcker inte, man måste gå till en färgaffär och stoppa in burkarna i deras blandningsmaskin, dock finns det en risk med detta, burken kan bli överhettad och explodera och sluta med att färgaffären ser ut som ett fame!!!!! och om TS är toy lär du ju förstå hur affären kommer se ut, kommer säkert hamna på fotolog med rubriken "kolla min nya feta börner som ja gjorde i en affär när mina burkar explodera!!! yo wufc sdk fuck aina!!!!!"

men till ämnet så inte evilhoney ger mig en elak varning, du bör nog behöva underhålla burkarna, då jag vet att folk har fått problem med gamla burkar som inte fungerat. hade en auto-k burk som strula ordentligt, men jag gjorde typ ovanstående nästan då fast manuellt och efter att ha skakat den att man kan tro att jag orsakat en jordbävning, började den fungera som den skulle.

Hahahaha

Skaka dem rejält!
Citera
2012-07-12, 23:06
Medlem
UE.Raggers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jagluktarketchup
det räcker inte, man måste gå till en färgaffär och stoppa in burkarna i deras blandningsmaskin, dock finns det en risk med detta, burkarna kan bli överhettade och explodera och sluta med att färgaffären ser ut som ett fame!!!!! och om TS är toy lär du ju förstå hur affären kommer se ut, kommer säkert hamna på fotolog med rubriken "kolla min nya feta börner som ja gjorde i en affär när mina burkar explodera!!! yo wufc sdk fuck aina!!!!!"

du beskrev montanaburkens förklaring fast med 100 ord
Citera
2012-07-13, 00:04
Medlem
parkråttas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anderrsss
Då får jag köpa ett parti innan det blir kallt.. Vart får man tag på de?
Ingen aning vart man kan handla dom. Köpte mina på fatcap en gång i tiden men de har väl lagt ner för länge sedan.
Citera
2012-07-13, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sarquala
Jag har ett 50-60 tal kannor hemma och dem har stått oanvända ett bra tag. När jag nu för några dagar sedan skulle använda några hade färgen liksom tjocknat och var oanvändbara. Beror detta på att dem är för gamla eller något annat?

Ja skaka dom ibland! Sabbade ett par skor för några veckor sen för att trycket hade blivit skitkonstigt i en gammal burk och det sprutade färg överallt.
Citera
2012-07-13, 12:01
Medlem
gonzorockers avatar
Är vissa kulörer bättre än andra i samma serie?
Citera
2012-07-13, 13:23
Medlem
Montanaburkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gonzorocker
Är vissa kulörer bättre än andra i samma serie?
Ja, när jag beställde Hardcore 2 fick jag med ett häfte där det stod såhär.

’’In the same way that there are colors which cover very well, there are others within the Pop range which have extra qualities, that are precious due their intensity when applied onto a white surface. And thus the colors of pure pigmentation are born, ideal for innovation and taking your creations to the next level.’’

Pop färgerna heter (Först spanska, sedan engelska):
RV 238 / Amarillo Giante / Giant Yellow.
RV 239 / Amarillo Lúxer / Luxor Yellow.
RV 240 / Naranja Kenya / Kenya Orange.
RV 244 / Rosa Miami / Miami Pink.
RV 241 / Rojo Madrid / Madrid Red.
RV 242 / Rojo Soviet / Soviet Red.
R 6018 / Verde Valle / Valley Green.
RV 245 / Cian / Cyan.
RV 243 / Azul Babilonia / Babylonn Blue.
Citera
2012-07-13, 13:31
Medlem
gonzorockers avatar
Det är så alltså...Coolt!
Citera
2012-07-13, 14:42
Medlem
NigguhScootchs avatar
eftersom att jag inte fick något svar i kalmar tråden så frågar jag här lite snabbt, Finns det någonstans i Kalmar där man kan köpa bra burkar? Mvh
Citera
2012-07-13, 19:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NigguhScootch
eftersom att jag inte fick något svar i kalmar tråden så frågar jag här lite snabbt, Finns det någonstans i Kalmar där man kan köpa bra burkar? Mvh
Racka multona på olika mackar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in