2013-04-13, 18:38
Medlem
PepsiMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av muntii
NY FAT va inget att rekommendera precis. Halva jackan täckt av färg och det var mer på kannan än på väggen.

Citat:
Inte på hardcore 2 iallafall :P Hela burken var gul efter två sekunder

Citat:
Ursprungligen postat av PeaceLife
Min Hardcore 2 fuckade upp helt då jag körde med NY fat och kannan blev grön! Det bara läckte som satan ur ventilsystemet och helt gjorde det nästintill omöjligt att måla med

Citat:
Astro fat resulterade också i en helt täckt burk, hand och underarm. Ska fan inte använda en enda cap som inte är orginal. Aldrig mer Hardcore.
Detta var väl antagligen pga väder, kyla eller otur med burkar eftersom det funkar prima för vissa och suger kuk för andra. Känns som att dessa problem kommer försvinna nu när det börjar bli varmare.
Citera
2013-04-13, 18:43
Medlem
muntiis avatar
Målade i en tunnel mitt på dagen och det har inte vart speciellt kallt, bara regnigt och det har inte påverkat mig. Antagligen otur med burkarna då
Citera
2013-04-13, 21:36
Medlem
falafelnummeretts avatar
MTN HC.

Vad man inte får glömma är vad kannorna är gjorda för. Jag har ALDRIG sett HC'n som en pillburk trots att originalcapen bjuder in till det och att det går att dra riiiiiktigt fina linjer.
De är gjorda i samarbete men målare i syfte att måla snabbt om jag inte minns fel.

Rusto fatcap och original är det enda som behövs då de är ANPASSADE till det valvsystemet.
Folks gnäll på caps påminner mig bara om små barn som försöker passa in färgglada färgklossar i olika former i fel hål och folk som använder en platt mejsel till en krysskruv.
Citera
2013-04-16, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av falafelnummerett
MTN HC.

Vad man inte får glömma är vad kannorna är gjorda för. Jag har ALDRIG sett HC'n som en pillburk trots att originalcapen bjuder in till det och att det går att dra riiiiiktigt fina linjer.
De är gjorda i samarbete men målare i syfte att måla snabbt om jag inte minns fel.

Rusto fatcap och original är det enda som behövs då de är ANPASSADE till det valvsystemet.
Folks gnäll på caps påminner mig bara om små barn som försöker passa in färgglada färgklossar i olika former i fel hål och folk som använder en platt mejsel till en krysskruv.

Detta kan stämma, men det är ju väldigt märkligt att MTN påstår att Hardcore 2 ska vara kompatibla med massvis av olika caps.
Citera
2013-04-16, 17:21
Medlem
Citat:
Målade i en tunnel mitt på dagen och det har inte vart speciellt kallt, bara regnigt och det har inte påverkat mig. Antagligen otur med burkarna då
Det var troligen en söndrig packning det rörde sig om.

När du letar efter caps till Montana Hardcore får du leta efter MTN Street Black Skinny, Banana White, Banana Yellow, Banana Yellow 2, MTN Street White Normal, New York Skinny, MTN Street Silver Fat, Rusto Fat etc. Jag skrev dem i någorlunda storleksordning.
Citera
2013-04-16, 17:22
Medlem
test1fys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hejz
En plattmejsel fungerar till en "krysskruv".

Det var dock en ganska bra liknelse eftersom nog alla honcaps passar i Hardcore 2, men de funkar kanske inte optimalt.

Använder man caps av samma märke som burken ska det funka. Funkar det inte felfritt då heller har man fått ett måndagsexemplar vilket är beklagligt, men livet går vidare..
Citera
2013-04-16, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av test1fy
Det var dock en ganska bra liknelse eftersom nog alla honcaps passar i Hardcore 2, men de funkar kanske inte optimalt.
Rätt. Det finns ett gäng med caps som är gjorda för 3,2 mm-burkar som ibland fungerar så gott som felfritt på Montana Hardcore, t.ex. Black Micro, Pink Dot Black, Astro Fat och Covers-All Universal.
Senast redigerad av cay 2013-04-16 kl. 17:55.
Citera
2013-04-18, 12:31
Medlem
Kastaflaskas avatar
http://www.highlights.nu/index.php?id=3&page=14&shophex=&pid=3222&nopage
vad tror ni om detta? någon som provat burkarna?
Citera
2013-04-18, 13:04
Medlem
Mr.patss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kastaflaska
http://www.highlights.nu/index.php?id=3&page=14&shophex=&pid=3222&nopage
vad tror ni om detta? någon som provat burkarna?
Det funkar till t-ups bombing och snabba bÖrners!
Citera
2013-04-18, 13:05
Medlem
Hoppas att detta är rätt tråd och att någon skåning ser den snabbt.
Jag skulle behöva lite Gold Cans (montana) black transparant och white transparant.
Är just nu i Helsingborg och skulle uppskatta om det fanns inte allt för långt härifrån (har dock bil).
Jag behöver burkarna idag.
Och en fråga till, vet ni om det är OK att plocka med burkar i ett incheckat bagage?
Tack!
Citera
2013-04-18, 13:38
Medlem
Kastaflaskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.pats
Det funkar till t-ups bombing och snabba bÖrners!

Gött, det ända man behöver
Citera
2013-04-18, 13:58
Medlem
Mr.patss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kastaflaska
Gött, det ända man behöver
Släng gärna med ett gäng fatcaps också!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera