Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-11-16, 17:56
  #2545
Medlem
Mr.patss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fappy11
Nån som vet var man kan hitta Hit-color burkar? Har letat men itne hittat något.
Har ett rackställe som jag vet har men jag tycker inte dom är märkvärdiga. belton premium är 100 ggr bättre
Citera
2013-11-16, 19:56
  #2546
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av muntii
Okej tack... En till fråga om henxs, om jag beställer MTN HC2burkar nu - är det säkert att de passar till alla caps? Förra gången fick jag några gamla HC2 och några nya...
Det framgår inte när du beställde sist, men med tanke på att Montana Colors Hardcore 2 v2 har funnits ute på marknaden ett längre tag så är min gissning att Henxs sortiment gällande den gamla versionen är relativt litet. Jag hade förväntat mig att få den nya versionen i alla fall.

Citat:
Ursprungligen postat av Fappy11
Nån som vet var man kan hitta Hit-color burkar? Har letat men itne hittat något.
Det är en mindre vanlig syn att stöta på dem nu till skillnad från innan. De har funnits perioder då Mekonomen har haft ett mindre utbud av Belton Hitcolor, att det är något som skulle vara rikssträckande kan jag inte lova dig. Mitt tips är att i så fall besöka mindre och mer självständiga återförsäljare som inte tillhör någon av de större kedjorna. Lyckas du inte hitta dem så kan du köpa dem via Molotow-shoppen, här.
Citera
2013-11-17, 16:05
  #2547
Medlem
Vilken är den mest optimala capen för MTN 94 om man ska måla med mycket detaljer och smala lines?
Citera
2013-11-17, 16:08
  #2548
Medlem
VonBongs avatar
Kobra cans från StreetC**ner är dem värda eller är de bättre att köpa Montana-Black?

Priset är iallafall riktigt najs, 39kr för 600ml också.
Citera
2013-11-17, 16:12
  #2549
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VonBong
Kobra cans från StreetC**ner är dem värda eller är de bättre att köpa Montana-Black?

Priset är iallafall riktigt najs, 39kr för 600ml också.

Alltså folk har typ helt olika åsikter om det. Men jag tycker kobra burkarna är prisvärda, jag blandar en del, mest för att jag vill skaffa mig en egen uppfattning om vad jag tycker om olika burkar. Dock kobras chrome kör jag inte med längre, istället kör jag med molotows. Deras chrome dammar för mycket, sålänge du inte målar i motvind är chromen helt klart värd 39kr.
Citera
2013-11-17, 16:57
  #2550
Medlem
VonBongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nifle
Alltså folk har typ helt olika åsikter om det. Men jag tycker kobra burkarna är prisvärda, jag blandar en del, mest för att jag vill skaffa mig en egen uppfattning om vad jag tycker om olika burkar. Dock kobras chrome kör jag inte med längre, istället kör jag med molotows. Deras chrome dammar för mycket, sålänge du inte målar i motvind är chromen helt klart värd 39kr.


Får beställa hem ett par burkar och testa. Dem för 32kr då. Har du någon erfarenhet om dem?

Enbart för tags och throwups.
Citera
2013-11-17, 17:38
  #2551
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VonBong
Får beställa hem ett par burkar och testa. Dem för 32kr då. Har du någon erfarenhet om dem?

Enbart för tags och throwups.

Ja jag har målat med dom ganska många gånger, ikväll ska jag köra en målning med dem och black. Men ja, kan inte säga mer än att de är prisvärda. Vissa färger tycker jag täcker lite dåligt, kommer inte ihåg exakt vilka men 32 kronor är de värda. Om du bara kör tags o throwups med dom spelar väl inte täckförmåga så stor roll ändå..?
Citera
2013-11-17, 17:49
  #2552
Medlem
VonBongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nifle
Ja jag har målat med dom ganska många gånger, ikväll ska jag köra en målning med dem och black. Men ja, kan inte säga mer än att de är prisvärda. Vissa färger tycker jag täcker lite dåligt, kommer inte ihåg exakt vilka men 32 kronor är de värda. Om du bara kör tags o throwups med dom spelar väl inte täckförmåga så stor roll ändå..?

Tagsen skall väl vara fina sade kulturministern!
Citera
2013-11-17, 19:37
  #2553
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlyingPeculiar
Vilken är den mest optimala capen för MTN 94 om man ska måla med mycket detaljer och smala lines?
Det beror på om du känner dig mer bekväm med lägre eller med högre tryck. Skulle säga att capsen som sitter på burkarna du talar om är lätta att göra mindre detaljer med, om du gillar lägre tryck. Gillar du inte de capsen så testa Skinny Pro-capsen.
Citera
2013-11-17, 19:53
  #2554
Medlem
Är det någon som har testat MTN Nitro 2G svart + Molotow Burner?
Täcker den svarta bra eller dåligt? tacksam för svar.
Citera
2013-11-17, 19:55
  #2555
Medlem
muntiis avatar
Ja den täcker bra! Lätt att göra detaljer med också pga det låga trycket
Citera
2013-11-17, 20:10
  #2556
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cay
Det beror på om du känner dig mer bekväm med lägre eller med högre tryck. Skulle säga att capsen som sitter på burkarna du talar om är lätta att göra mindre detaljer med, om du gillar lägre tryck. Gillar du inte de capsen så testa Skinny Pro-capsen.


Har knappt målat någonting så är inte direkt van vid varken lägre eller högre tryck. Målade sist för ca ett år sedan med Montana Black och det var väl inte direkt organiserad målning, utan mer random blaffande på olagliga väggar. Gick inte alls bra men omgivningen var väl inte direkt optimal heller då det var olagligt & stressigt, mycket mörkt och även kallt.

Har nu lite bättre förutsättningar med en helt laglig vägg inomhus för mig själv där jag kan träna så mycket som möjligt utan att stressa så kan lära känna burkarna så jag slipper skämmas över mina vandaler på gatan. Valde därför MTN 94 för det låga trycket enligt många verkar vara bäst om man gillar detaljer och stora målningar framför throwies och tags. Tack så mycket för svaret, ska använda original-capsen och se vad jag tycker om dem, innan jag eventuellt beställer Skinny Pro-capsen som du rekommenderar.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback