2013-01-17, 10:57
Medlem
RockyOceans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oknudo
JA

tack älskling
Citera
2013-01-23, 20:51
Medlem
Mr.patss avatar
Var ute idag och målade på lagliga och tänkte dra upp en liten slatt piece. dock så märkte jag att capen cloggade hela tiden skumt bytte capen och testade med en helt ny cap. Den cloggade dirr Fan tänkte jag, är det kanske något konstigt med färgen(belton premium) Så jag testade med ännu en ny cap på montana black och det fungerade som ett klockverk tänkte då bli stöddig igen och satte den fungerande capen på beltonen igen, och vafan händer, jo cappen cloggar igen

Det hela slutade med att jag outlinea halva med en halvt cloggad cap som sprutade cp
gick hem frysande och skitsur.

Min fråga: vafan fungerade inte beltonen för? jag hade skakat. testade med en level 5 och en belton original cap. båda cloggade. Den bara spottade och fräs
Citera
2013-01-23, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.pats
Var ute idag och målade på lagliga och tänkte dra upp en liten slatt piece. dock så märkte jag att capen cloggade hela tiden skumt bytte capen och testade med en helt ny cap. Den cloggade dirr Fan tänkte jag, är det kanske något konstigt med färgen(belton premium) Så jag testade med ännu en ny cap på montana black och det fungerade som ett klockverk tänkte då bli stöddig igen och satte den fungerande capen på beltonen igen, och vafan händer, jo cappen cloggar igen

Det hela slutade med att jag outlinea halva med en halvt cloggad cap som sprutade cp
gick hem frysande och skitsur.

Min fråga: vafan fungerade inte beltonen för? jag hade skakat. testade med en level 5 och en belton original cap. båda cloggade. Den bara spottade och fräs

Skakade du inte/dåligt innan du började?
De där är ett sånt symptom. Sen va de en "slatt-burk", då kan de bli "klumpigt" i röret upp.

Problemet kan lösas med en spik (de du gör då är att du öppnar munstycket fullt och tömmer röret).
Eller så offrar du ett par fat caps och öser på, så ska du se att burken funkar fint sen!
Citera
2013-01-23, 23:02
Medlem
Mr.patss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av h4ndt4g
Skakade du inte/dåligt innan du började?
De där är ett sånt symptom. Sen va de en "slatt-burk", då kan de bli "klumpigt" i röret upp.

Problemet kan lösas med en spik (de du gör då är att du öppnar munstycket fullt och tömmer röret).
Eller så offrar du ett par fat caps och öser på, så ska du se att burken funkar fint sen!

Blir nog till att kasta den. väntar ändå på en order montana blacks
Citera
2013-01-23, 23:37
Medlem
jagluktarketchups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.pats
Blir nog till att kasta den. väntar ändå på en order montana blacks
bra, belton är skräp i vilket fall, jag är mer nöjd med montana white än vad jag någonsin blivit med belton.

men som som någon skrev ovanför, spik/penna eller något vasst föremål i ventilen, var beredd på att det kan stänka. annars kan du prova att skaka satan, detta hände mig med en 750 ml krom, men att slå burken mot trä och skaka mycket hjälpte vid det fallet. även en auto-k krånglade och efter en massa (alltså, massa) skakande började den funka.
se dock till att skaka burkarna ordentligt först, för detta kan även hända med montanas produkter.
Citera
2013-01-24, 08:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jagluktarketchup
bra, belton är skräp i vilket fall, jag är mer nöjd med montana white än vad jag någonsin blivit med belton.

men som som någon skrev ovanför, spik/penna eller något vasst föremål i ventilen, var beredd på att det kan stänka. annars kan du prova att skaka satan, detta hände mig med en 750 ml krom, men att slå burken mot trä och skaka mycket hjälpte vid det fallet. även en auto-k krånglade och efter en massa (alltså, massa) skakande började den funka.
se dock till att skaka burkarna ordentligt först, för detta kan även hända med montanas produkter.

Explain yourself!
Visst smaken är som baken, men belton skräp? Neee
Citera
2013-01-24, 13:48
Medlem
Mr.patss avatar
Citat:
Explain yourself!
Tycker black har bättre pigment och luktar godare
Citera
2013-01-24, 14:30
Medlem
Hejzs avatar
Jag förstår inte hur folk kan kalla dagens burkar för skräp, jag börjar fundera på vilka fel folk har. Ja visst finns det bättre och sämre burkar, men skräp är det inte.
Citera
2013-01-24, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hejz
Jag förstår inte hur folk kan kalla dagens burkar för skräp, jag börjar fundera på vilka fel folk har. Ja visst finns det bättre och sämre burkar, men skräp är det inte.

Agree!
De är ju rena drömmen att vara målare nu för tiden. (Ur färg/burk synvinkel alltså)
Citera
2013-01-24, 15:21
Medlem
Emptycola99s avatar
Var ute o målade lite. Målade med burnerchrome (molotow) funkade perfekt. Hade tarblack (montana tyska) och lite andra black. Färglade med pinkdot och la outlines med pinkdot. Tog sedan en ny fat och skulle skriva lite under (detta var 15-20 minuter efter jag startat) så tog nyfaten som jag hade lagt på en stenplatta. Och den gick inte att få tunna linjer med. Fick samma bredd som med en pinkdot. vad beror detta på?
Citera
2013-01-24, 15:39
Medlem
jagluktarketchups avatar
Citat:
Explain yourself!
efter mina erfarenheter, anser jag belton som skräp, när vissa färger inte ens klarar av att täcka någorlunda bra på en vägg som blivit målad över flera 1000 gånger.
vissa färger fungerar dock på en vägg som denna, men glhf att försöka göra något bra med belton på riktigt rå betong (har använt montana på rå betong och andra har gjort det med, alltid fungerat bra).

minns när jag skulle spraya en drös tags längs linjen med belton, det gick åt helvete då trät bokstavligt talat åt upp färgen, blev helt osynligt.
gjorde samma sak sen, med montana black och det funkade mycket bättre.

belton duger inte till mycket.
belton får 1/5 toasts.

Citat:
Ursprungligen postat av Hejz
beror på helt enkelt vad man jämför med. jämför du belton med super color eller auto-k, så är belton bra mycket bättre, helt klart. men jämför du med kobra, mtn hc2/94 eller montana black, så är det bara skräp (ENLIGT MIN ÅSIKT). att andra inte tycker som du är något du får leva med.
Senast redigerad av jagluktarketchup 2013-01-24 kl. 15:42.
Citera
2013-01-25, 22:57
Medlem
Delegatezeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emptycola99
Var ute o målade lite. Målade med burnerchrome (molotow) funkade perfekt. Hade tarblack (montana tyska) och lite andra black. Färglade med pinkdot och la outlines med pinkdot. Tog sedan en ny fat och skulle skriva lite under (detta var 15-20 minuter efter jag startat) så tog nyfaten som jag hade lagt på en stenplatta. Och den gick inte att få tunna linjer med. Fick samma bredd som med en pinkdot. vad beror detta på?

Förmodligen för att tarblack har mycket högre tryck, en level 1a på en high-pressure chrome/tar-burk blir mycket större än på en burk med "normalt" tryck. Sen får du inte glömma att NY fat som namnet antyder är en fat cap trots att den blivit känd som en väldigt bra all round-cap!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in