Citat:
Ursprungligen postat av Besse
köp montana gold ifrån highlights. annars montana black.
Ok, jag skall kolla upp det
.
Citat:
Ursprungligen postat av cay
Här finns en tråd där du kan se efter vad som finns tillgängligt i din stad - "Den enda tråden om graffiti-butiker runt om i Sverige".
Snöa inte in dig för mycket på tryck. Är det tavlor eller liknande du skall måla så fungerar det mesta, de flesta gatuartister använder det som passar dem. Om du vill börja med svart, grått och vitt så välj lite olika märken - börja med Molotow Premium, Montana Black, Montana Gold, MTN 94, MTN Hardcore 2 eller Kobra - de vanliga med andra ord. Efter att ha testat några av dem har du nog skapat dig en uppfattning av vad du vill använda för färg.
"Spill"? Med största sannolikhet kan du hitta det du söker på något av de stora byggvaruhusen. Det är väl helt vanliga masonitskivor vi talar om, eller är det något mer som gör dem extra speciella?
Snöa inte in dig för mycket på tryck. Är det tavlor eller liknande du skall måla så fungerar det mesta, de flesta gatuartister använder det som passar dem. Om du vill börja med svart, grått och vitt så välj lite olika märken - börja med Molotow Premium, Montana Black, Montana Gold, MTN 94, MTN Hardcore 2 eller Kobra - de vanliga med andra ord. Efter att ha testat några av dem har du nog skapat dig en uppfattning av vad du vill använda för färg.
"Spill"? Med största sannolikhet kan du hitta det du söker på något av de stora byggvaruhusen. Det är väl helt vanliga masonitskivor vi talar om, eller är det något mer som gör dem extra speciella?
Perfekt, skall tänka på det med att testa olika märken. Lär väl köpa x antal burkar redan från början antar jag, känns väl lika bra.
Vad är den huvudsakliga skillnaden mellan märkena? Små nyanser i färgen? Tror inte jag kommer bry mig så mycket om det som nybörjare, eller ens kommer se det på de första målningarna, fast jag testar gärna
.Med "spill" menade jag "överflöd", att gå och rota i containrar efter masonitskivor som ändå skall slängas. Det kändes lite jobbigt så undrade om folk här använde något hyfsat billigt substitut till posterboards eftersom jag inte hittar det någonstans på några hemsidor. Lackerat fotopapper eller något (även om jag hörde i en tutorial att man inte bör använda det).
Citat:
Ursprungligen postat av Zarrell
Drewex vid Slussen i Malmö.
Dom har Montana Gold och Black för ca30-40:-st, testa Montana Black eftersom dom är billigare....
Har säkert posterboards eller annat du kan måla på också (antagligen inte superbilligt men men..)
Dom har Montana Gold och Black för ca30-40:-st, testa Montana Black eftersom dom är billigare....
Har säkert posterboards eller annat du kan måla på också (antagligen inte superbilligt men men..)
Ah perfekt, skall gå dit direkt så snart jag har tid. Sista tentorna den här veckan, sedan jävlar skall det målas
. Ser verkligen framemot det här, behöver verkligen en ny hobby. Fråga till er alla, om ni håller på med spraypainting/spacepainting, vad målar ni på för något?
Tack för alla svar förresten, gör det hela så väldigt mycket lättare
. Trevligt att ni tar er tid att hjälpa en total newbie
.