2012-12-01, 19:36
Medlem
PeaceLifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Montanaburken
Jag använde STOCK CAPEN och fick en jävla explosion också, nu kommer jag nog endast köpa blacks! Dock var det utomhus men inte speciellt kallt..

Synd bara att Black kannorna är så himla dyra! Lätt bästa kannan annars. Varför jag kör på 94or samt Belton är mest pga dem grymma priserna på henxs..
Citera
2012-12-01, 22:13
Medlem
M.Stanfields avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeaceLife
Synd bara att Black kannorna är så himla dyra! Lätt bästa kannan annars. Varför jag kör på 94or samt Belton är mest pga dem grymma priserna på henxs..

inflammable.de säljer väl Black för typ 31 kr styck eller vad det var?
Citera
2012-12-02, 03:51
Medlem
Xamples avatar
Nej tacka fan för Belton RAL, carosol och Volvo penta, riktiga färger som funkar i alla väder.
Bombersbest kan vara bland den sämsta krom jag använt. trycket hoppar upp och ner i burken sen täcker den dåligt. Eller så är jag kräsen.
Citera
2012-12-02, 10:37
Medlem
crewmedlems avatar
Är det bara jag som inte gillar belton burkarna, man få trycka till lite hårdare för att det ska komma ut någon färg. Kanske är en vanesak, har aldrig gillat dem iafall
Citera
2012-12-02, 11:50
Medlem
Xamples avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crewmedlem
Är det bara jag som inte gillar belton burkarna, man få trycka till lite hårdare för att det ska komma ut någon färg. Kanske är en vanesak, har aldrig gillat dem iafall
Det är skillnad på RAL och 'klotterburken' belton.
för det första är RAL gratis, lägre tryck och perfekt varje gång Gula kulörerna kan vara blaskiga men vilka är inte det liksom? klotterskiten har högre pigmentering, vilket kan tyckas vara okej. Men när det inte går att få en stråle inte dammar/skvätter extremt så vad spelar det för roll.
Citera
2012-12-02, 18:23
Medlem
carlss avatar
Burkar som klarar ~-10 utan att bråka, vad ska man undvika? Vad är bäst?
Citera
2012-12-02, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xample
Det är skillnad på RAL och 'klotterburken' belton.
för det första är RAL gratis, lägre tryck och perfekt varje gång Gula kulörerna kan vara blaskiga men vilka är inte det liksom? klotterskiten har högre pigmentering, vilket kan tyckas vara okej. Men när det inte går att få en stråle inte dammar/skvätter extremt så vad spelar det för roll.
Det är precis det du nämner i slutet som gör ett par billacker så bra, enligt mig. Att linjerna blir dammiga har sin charm men att kunna täcka upp stora ytor genom att damma med olika färger och få det att se snyggt ut på ett abstrakt sätt är det som sätter färgen i en klass för sig. Det går självklart att utföra liknande saker med vanliga "klotterburkar" men det blir en helt annan känsla med olika versioner av billack som Belton, Multona, Auto-K, Motip o.s.v.

LIKE SO
OR SO
Citera
2012-12-03, 15:35
Medlem
Besses avatar
Testade plasti kote i kyla idag. kan säga att fingrarna gav upp före kannan
Ca 12 minus var det och dem höll faktiskt grymt bra

oF.t Någon som vet hur man får bort färg från en jacka. Det är en canada goose.
Citera
2012-12-03, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Besse

jag fick roller färg på 50% av mina nya svarta bralls jag hade, gick och fixa aceton och något skrubb svamp man använder när man diskar och ja, det gick bort men det blektes halft
Citera
2012-12-03, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Besse

Det finns en massa olika metoder för det där. Läs igenom ett par inlägg i tråden jag länkar till så hittar du säkert en lösning.

https://www.flashback.org/t942322

Citat:
Ursprungligen postat av thds
jag fick roller färg på 50% av mina nya svarta bralls jag hade, gick och fixa aceton och något skrubb svamp man använder när man diskar och ja, det gick bort men det blektes halft
Målarfärg är ju vanligtvis mycket lättare att få bort från de flesta ytor än vad sprayfärg eller ink av olika slag är.
Citera
2012-12-03, 18:44
Medlem
nån ny canna?
http://www.youtube.com/watch?v=aqBWFar_GeM
eller jag fattar faktiskt inte ens videon men ja
Citera
2012-12-04, 08:21
Medlem
parkråttas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carls
Burkar som klarar ~-10 utan att bråka, vad ska man undvika? Vad är bäst?
BELTON MOLOTOW!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Eller några flaskor varmvatten i väskan, med det håller ju bara begränsad tid. Så, BELTON MOLOTOWWWWWW!!!!!!!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in