Citat:
Ursprungligen postat av Emptycola99
Det är coollungt men har aldrig testat belton har gått montana rakt igenom men är belton värt att testa?

en smaksak, själv tycker jag belton är sådär, vissa färger täcker sjukt dåligt. om man målar på vintern så kommer färgen lossna när våren kommer, man kan skrapa bort beltonfärgen med fingret. visst, sånt får man ta, men montana sitter bättre när våren kommer, det kommer nog blekas en del om du har otur, beror på ytan, men sitter betydligt längre och ser bättre ut.
helt okej burk, förutom att "weatherproof" inte stämmer och att vissa färger inte täckte särskilt bra (mestadels ljusa färger, grönt t.ex).
skulle säga att burken är bättre ifall du målar lagligt eller fames. rekommenderar den svarta för outlines och och den vita för highlights! och jag föredrar belton om man ska taga med sprayburkar, för man kan köra fatcaps och få lagom högt tryck, som ger dig bättre kontroll över burken som kan underlätta mycket.
kortfattat då (enligt min åsikt): ingen actionburk, för lågt tryck för det. för att få bra resultat bör ytan du målar med belton på vara rollad med färg (menar främst betong, tegel etc, plåt går nog finemang utan behandling). belton är mer en burk om du ska måla på lugna platser. vissa färger täcker dåligt (dock göra vissa färger av Montana det också).