2012-06-26, 02:24
Medlem
Crazyshurdas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emptycola99
Det är coollungt men har aldrig testat belton har gått montana rakt igenom men är belton värt att testa?

jadå, dom är riktigt sköna !
Citera
2012-06-26, 02:31
Medlem
jagluktarketchups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emptycola99
Det är coollungt men har aldrig testat belton har gått montana rakt igenom men är belton värt att testa?
en smaksak, själv tycker jag belton är sådär, vissa färger täcker sjukt dåligt. om man målar på vintern så kommer färgen lossna när våren kommer, man kan skrapa bort beltonfärgen med fingret. visst, sånt får man ta, men montana sitter bättre när våren kommer, det kommer nog blekas en del om du har otur, beror på ytan, men sitter betydligt längre och ser bättre ut.

helt okej burk, förutom att "weatherproof" inte stämmer och att vissa färger inte täckte särskilt bra (mestadels ljusa färger, grönt t.ex).
skulle säga att burken är bättre ifall du målar lagligt eller fames. rekommenderar den svarta för outlines och och den vita för highlights! och jag föredrar belton om man ska taga med sprayburkar, för man kan köra fatcaps och få lagom högt tryck, som ger dig bättre kontroll över burken som kan underlätta mycket.

kortfattat då (enligt min åsikt): ingen actionburk, för lågt tryck för det. för att få bra resultat bör ytan du målar med belton på vara rollad med färg (menar främst betong, tegel etc, plåt går nog finemang utan behandling). belton är mer en burk om du ska måla på lugna platser. vissa färger täcker dåligt (dock göra vissa färger av Montana det också).
Senast redigerad av jagluktarketchup 2012-06-26 kl. 02:34.
Citera
2012-06-26, 12:29
Medlem
Emptycola99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jagluktarketchup
en smaksak, själv tycker jag belton är sådär, vissa färger täcker sjukt dåligt. om man målar på vintern så kommer färgen lossna när våren kommer, man kan skrapa bort beltonfärgen med fingret. visst, sånt får man ta, men montana sitter bättre när våren kommer, det kommer nog blekas en del om du har otur, beror på ytan, men sitter betydligt längre och ser bättre ut.

helt okej burk, förutom att "weatherproof" inte stämmer och att vissa färger inte täckte särskilt bra (mestadels ljusa färger, grönt t.ex).
skulle säga att burken är bättre ifall du målar lagligt eller fames. rekommenderar den svarta för outlines och och den vita för highlights! och jag föredrar belton om man ska taga med sprayburkar, för man kan köra fatcaps och få lagom högt tryck, som ger dig bättre kontroll över burken som kan underlätta mycket.

kortfattat då (enligt min åsikt): ingen actionburk, för lågt tryck för det. för att få bra resultat bör ytan du målar med belton på vara rollad med färg (menar främst betong, tegel etc, plåt går nog finemang utan behandling). belton är mer en burk om du ska måla på lugna platser. vissa färger täcker dåligt (dock göra vissa färger av Montana det också).

Okej tack för den informationen men jag tror jag fortsätter med montana för det är det enda som finns i stan. Kan rekommendera Pure Yellow i montanaserien för dom som har haft knas med gul färg men den gula täcker fruktansvärt bra för att vara gul!
Citera
2012-06-28, 00:15
Medlem
vetickes avatar
Highlights har inne belton nu. Naajs
Citera
2012-06-28, 00:16
Medlem
Montanaburkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av veticke
Highlights har inne belton nu. Naajs
Det har dom haft ett tag nu..

Highlights veckodeal är en 'Montana BLACK Extended 600ml, Gold', är det alltså guldfärg och inte guldchrome? Det verkar ju riktigt soft med 600ml för 40 kr!
Senast redigerad av Montanaburken 2012-06-28 kl. 00:20.
Citera
2012-06-28, 01:39
Medlem
Jag är nyss hemkommen efter en tripp med Kobra burkar från streetcorner.. Jag måste bara få säga att jag gillar dom som fan! Vissa kulörer finns det väl bättre alternativ till (precis som med allt). Men det var helt okej burkar att måla med. Jag har inte med dom att göra men jag personligen kommer ALLTID att handla från streetcorner! Dessutom vart jag mäkta förvånad över att dom skickat med en lapp där det stod ********* For life. Brukar ni andra få såna hälsningar när ni handlar från street?
Citera
2012-06-28, 03:29
Medlem
Passa er för den senaste leveransen av Montana black från Hl, fick flera burkar som var fucked up där man har capsen så dom inte gick att använda, måttligt roande att märka det när man är ute
Citera
2012-06-28, 09:47
Medlem
PepsiMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorkenSture
Passa er för den senaste leveransen av Montana black från Hl, fick flera burkar som var fucked up där man har capsen så dom inte gick att använda, måttligt roande att märka det när man är ute
Jag köpte en massa white när jag var på besök i Stockholm, 2 av dom gick inte att använda, capen cloggade efter 10 sek. Körde med NY fat. Vet du varför det är fel på dom?
Citera
2012-06-28, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PepsiMannen
Jag köpte en massa white när jag var på besök i Stockholm, 2 av dom gick inte att använda, capen cloggade efter 10 sek. Körde med NY fat. Vet du varför det är fel på dom?

White har alltid varit sånna, det har med pigmentet att göra, måste skakas som fan innan de används första gången.. tryck in en liten spik i ventilen så kommer den hosta och fräsa lite och sen blir den hel och fin igen.
Citera
2012-06-28, 11:21
Medlem
PepsiMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jon72
White har alltid varit sånna, det har med pigmentet att göra, måste skakas som fan innan de används första gången.. tryck in en liten spik i ventilen så kommer den hosta och fräsa lite och sen blir den hel och fin igen.
Får testa det, om det inte fungerar kan man ju alltid spränga den så att färgen flygar på valfri byggnad.
Citera
2012-06-28, 12:49
Medlem
unoosws avatar
apropå caps som kloggar vet jag att i vissa fall så reagerar färgen som capen har med nån kemikalie i färgen i burken och de orsakar nån reaktion som får capen att smälta inifrån och klogga igen helt
Citera
2012-06-28, 15:04
Medlem
Montanaburkens avatar
Nu är Ultra-Wide inne på highlights! 70 kronor vart priset..

http://www.highlights.nu/index.php?id=3&page=14&shophex&pid=3976&nopage
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in