2011-12-01, 17:34
Medlem
Sangellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gbg rapé (old)
Jaså? När jag var där sist så var det ingen över 12 år i butiken utan en massa småttingar som såg på film - jag avlägsnade mig från platsen. De hade förövrigt Kobra där, till killen ett par inlägg upp.
Ja det har blivit någon grej att det kommer småttingar dit, men de blir avvisade ganska direkt. Var där förra veckan och fick höra att de hade fått problem med Montana leveransen men de ska ha Montana där annars. Ska dit imorgon och se vad de har inne.
Citera
2011-12-06, 20:08
Medlem
Montanaburkens avatar
Efter många om och men har jag äntligen kommit fram till att jag ska beställa burkar från Henxs för ungefär 200 euro (För då får man gratis frakt).

Nu vill jag ha tips på vilka burkar jag ska köpa. Har bara testat Ironlaks, Tyska Montanas och en Burner Chrome genom min tid som målare.

Vilka burkar ska jag köpa? Motivera gärna varför. Blandning av olika sorter går också bra.

Stort tack till dig som svarar mig!
Citera
2011-12-06, 20:44
Medlem
ungtkaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Montanaburken
Efter många om och men har jag äntligen kommit fram till att jag ska beställa burkar från Henxs för ungefär 200 euro (För då får man gratis frakt).

Nu vill jag ha tips på vilka burkar jag ska köpa. Har bara testat Ironlaks, Tyska Montanas och en Burner Chrome genom min tid som målare.

Vilka burkar ska jag köpa? Motivera gärna varför. Blandning av olika sorter går också bra.

Molotow chrome och deras black top, gillar jag mest när det kommer till chrome och svart.

Sedan är det bara blanda hej vilt bland färgerna, samma skrot och korn.
Citera
2011-12-06, 21:24
Medlem
Stressoraklets avatar
Kobra är ju för jävla bra, i klass med tyska Montana fast bättre pris. Way to go när det finns tillgängligt.
Citera
2011-12-06, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stressoraklet
Kobra är ju för jävla bra, i klass med tyska Montana fast bättre pris. Way to go när det finns tillgängligt.

Instämmer, fattar inte varför folk köper Black till överpriser hos HL
Citera
2011-12-06, 23:29
Medlem
Stressoraklets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hojfaderittan
Instämmer, fattar inte varför folk köper Black till överpriser hos HL
Jag går till Highlights för att jag är för lat för att beställa eller racka cans, oftast. Dessutom vore det jävligt tråkigt om det inte fanns någon butik i Stockholm som sålde burkar. Vore sjukt soft om en till butik kunde öppna som tog in Kobra, monopol är aldrig bra.
Citera
2011-12-06, 23:56
Medlem
parkråttas avatar
Citat:

Burnerchrome, coversall och molotow premium!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Varför? För att det är vinter och molotow är det enda jag provat som funkar bra nästan oavsett temperatur. Burnerchrome räcker snorlänge om man är lite smart och det går hiskeligt snabbt att måla med, utklassar montanas krom med hästlängder. Molotow premium täcker väl inte riktigt så bra som tyska montana (iaf de ljusa kulörerna) men det är rätt marginellt. Jag skulle satsa på att köpa burnerchrome 600ml och sedan dubbla antalet coversall 3, men då gillar jag att köra tjocka lines och mycket skugga, coversall 3 blir lätt lite brunaktig om man slarvar men det är bara nice tycker jag, täcker helt och hållet på nymålad krom vilket är rätt viktigt och så har den ett jävla högt tryck.
Citera
2011-12-07, 00:09
Bannlyst
tja vill bara kolla av lite kan nämligen få tag på ett större parti bilkråm till bra pris.
skulle ni tänka er betala 15-20 kr för 300 eller 400ml (har inte bestämt). de är ju inte burner kvalitet men typ som kanske hagmans fälgkråm, auto k, plasti kote så man chilla köra kråmare sen dra kråm outlines. vill inte avslöja märket men ja helt OK kråm skulle ni kunna betala för det?
Citera
2011-12-07, 01:36
Medlem
Citat:

Ironlak gillar jag, köp på dig burnerchrome och blacktop för bröliga kromare och henxs egna färg är skitbra.
Citera
2011-12-07, 06:17
Medlem
Montanaburkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kanylballe
Ironlak gillar jag, köp på dig burnerchrome och blacktop för bröliga kromare och henxs egna färg är skitbra.
Ironlak är ju grym för 33 spänn styck som dem kostade på Fatcap, men nu har ju fatcap lagt ner.
Citera
2011-12-07, 09:55
Medlem
parkråttas avatar
Citat:
Ironlak är ju grym för 33 spänn styck som dem kostade på Fatcap, men nu har ju fatcap lagt ner.
ironlak gav en ju förfan kramp i handen varje gång.
Citera
2011-12-07, 18:23
Medlem
ironlak är ju helt värdelös burk.. ska du beställa kör på burnerchrome, blacktop, kör lite henxs dom funkar helt okej. belton premium för schystta färg pieces.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in