2010-07-24, 13:20
Medlem
önskar att det fanns tillgång till Montanablack/gold/ironlak i finland också, aldrig målat med någon av dem. Dock ser nya gold helt nice ut, men svårt att säga något före man testat, blir väll den nya "piece" burken.
Citera
2010-07-25, 23:19
Medlem
Dinitrols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zkype
önskar att det fanns tillgång till Montanablack/gold/ironlak i finland också, aldrig målat med någon av dem. Dock ser nya gold helt nice ut, men svårt att säga något före man testat, blir väll den nya "piece" burken.

Finland har väl tillgång till allt? Geezers har montana black, molotow sortimentet, beat och clash. Sen finns mtn hardcore och säkerligen även 94 nuförtiden hos den där skateaffären i helsingfors. Bägge ställena har onlineshops. Sen finns ju finlands egna rackburk delux 'at colors' i nästan varje järnhandel.

Sen kan du alltid beställa resten på nätet
Citera
2010-07-25, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dinitrol
Finland har väl tillgång till allt? Geezers har montana black, molotow sortimentet, beat och clash. Sen finns mtn hardcore och säkerligen även 94 nuförtiden hos den där skateaffären i helsingfors. Bägge ställena har onlineshops. Sen finns ju finlands egna rackburk delux 'at colors' i nästan varje järnhandel.

Sen kan du alltid beställa resten på nätet

inte var jag bor, enda nätbutiken som jag har hittat med någotlunda bra priser är Henxs/graffitishop.eu men dem hara bara Hardcore/94/Molotowpremium, iofs så duger de bra men vore kul att testa Montanablack/gold också ;/
Citera
2010-07-25, 23:44
Medlem
Dinitrols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zkype
inte var jag bor, enda nätbutiken som jag har hittat med någotlunda bra priser är Henxs/graffitishop.eu men dem hara bara Hardcore/94/Molotowpremium, iofs så duger de bra men vore kul att testa Montanablack/gold också ;/

Såg att Geerzers inte hade kvar Black på hemsidan. Kanske har dom slutat med montana..

Annars finns montana sortimentet på; http://www.inflammable.com/cans/
Citera
2010-07-28, 16:30
Medlem
Theomanias avatar
Hur många brukar brukar ni köpa när ni planerar på att pieace:a? Har tidigare gjort några throwups på kanske 1-1,5 meter med burkar, men idag ska jag göra min första piece hade jag tänkt. hur många svarta, vita respektive färgade burkar brukar ni köra? Vill helst inte att en färg ska ta slut när man är inne på halva piecen liksom. Själva piecen i sig ska bestå av två färger. Svart används till outlinsen och vit antingen till 2nds eller highilights, eller båda, vi får se vad jag känner för.

Några tips? Två svarta, en vit och tre färgade, låter det bra? Eller räcker det med endast en svart kanna?

PS. jag vet att det är en storleksfråga, men jag har läst att många brukar köra sex kannor per piece, och därför undrar jag hur många av varje färg man ska välja.
Citera
2010-07-28, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theomania
Hur många brukar brukar ni köpa när ni planerar på att pieace:a? Har tidigare gjort några throwups på kanske 1-1,5 meter med burkar, men idag ska jag göra min första piece hade jag tänkt. hur många svarta, vita respektive färgade burkar brukar ni köra? Vill helst inte att en färg ska ta slut när man är inne på halva piecen liksom. Själva piecen i sig ska bestå av två färger. Svart används till outlinsen och vit antingen till 2nds eller highilights, eller båda, vi får se vad jag känner för.

Några tips? Två svarta, en vit och tre färgade, låter det bra? Eller räcker det med endast en svart kanna?

PS. jag vet att det är en storleksfråga, men jag har läst att många brukar köra sex kannor per piece, och därför undrar jag hur många av varje färg man ska välja.

När jag började piecea så körde jag 4cans, 1x vit, 1x svart, 2x färg. Oftast räcker en svart om du bara ska ha den till lines och skugga, 1 vit, två färg till bokstavsfyllen och 1-2x till background.
Citera
2010-07-29, 01:56
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theomania

Beror ju givetvis på hur stor yta du tänkt måla på..

Brukar ha två till ifyll, en eller två till bagrund, svart till lines och en färg till seconds med (5-6 kannor).
Vill man så kan man ta vit till highlight med.
Citera
2010-09-22, 18:57
Medlem
Olikks avatar
Billigaste cansen?

Hallå, undrar vilken den absolut billigaste 400ml burken är, biltema ligger lägst med sinna 35 kr samt Basic som också är 35 kr, Någon som kan hitta billigare?

Om Burken är skräp har ingenting med saken att göra, just nu gäller det kvantitet!

Edit: Ironlak 35 kr
Senast redigerad av Olikk 2010-09-22 kl. 19:03.
Citera
2010-09-22, 19:04
Medlem
WhoFortyTwos avatar
0 kr om du stjäl. Annars tror jag 35 är billigast, iallafall om du ska köpa i Sverige.
Citera
2010-09-22, 19:08
Medlem
Olikks avatar
risken att måla är redan stor nog, jag vill hälst inte stjäla
Citera
2010-09-22, 19:12
Medlem
Kung-Tobbes avatar
Beställer du flera burkar från företag så kan du nog få det billigare än 35 kr/st. Men pratar vi om en burk så blir det nog svårt att hitta en som ligger under 30kr. Och oavsett om den kostar 35 kr eller 30 kr så spelar det nog ingen roll? du har nog råd med en extra 5a?
Citera
2010-09-22, 19:16
Medlem
Olikks avatar
Om det inte är i sverige, tyskland är rätt stora när det gäller graffiti och är där ofta, billigare där?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in