2011-08-30, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sirhector
Black, ingen extrem skillnad lite lägr tryck gold kanske ngn viss pigmentskillnad men så stinker gold och är dyrare.
Gold är inte lite dyrare heller,kör på black!
Citera
2011-08-30, 13:12
Medlem
Köp black, vafan ska man ha Gold till?
Citera
2011-08-30, 13:15
Medlem
getbigordietryings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swapz
Tänkte bästella ett Montana colorpack 15 st men ska jag ta gold eller black?
Har aldrig testat gold..

Beror ju på vad du ska ha dom till, ska du måla ditt rum så kan du ju lägga ut en extra hundring.
Men ska du måla olagligt osv så kan du lika gärna ta black.
Citera
2011-08-30, 13:19
Medlem
sirhectors avatar
Och varför kan man inte måla rummet med black, eller molotow?
Citera
2011-08-30, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sirhector
Och varför kan man inte måla rummet med black, eller molotow?

klart du kan. du kan även köpa 10L vit väggfärg på biltema för 150kr, eller så kan du köpa *dyrare märke* för 1000kr per 10L. men sen beror det väl lite på kvalitén du vill ha.
gold ÄR bättre än black.

ska du ha något mer eller mindre permanent, kör gold. räknar man på att det inte får sitta så länge, kör black.
Citera
2011-08-30, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av verifierad

gold ÄR bättre än black.
Varför ÄR gold bättre än black? Det beror ju som sagt vad man ska använda dom till,typiskt att folk ska tro att något som är dyrare är bättre. Black är då så fan mycket bättra att ex. bomba med.
Citera
2011-08-30, 13:48
Medlem
sirhectors avatar
ta en gold och en black så testar du, marginell skillnad men föredrar trycket i black.
Citera
2011-08-31, 07:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regardless
Varför ÄR gold bättre än black? Det beror ju som sagt vad man ska använda dom till,typiskt att folk ska tro att något som är dyrare är bättre. Black är då så fan mycket bättra att ex. bomba med.

beror som sagt vad man ska använda det till. skulle aldrig få för mig att bomba med gold pga priset samt att tagsen inte sitter så länge. det är bättre pigment i gold. om du ska göra en målning som ska sitta i 10år, vilken burk väljer du? om den får sitta i en vecka så kör jag hellre black.
jag målar tavlor etc och kör då främst gold pga täckning, pigment samt tryck.
Citera
2011-08-31, 10:22
Medlem
BebbenJohanssons avatar
Nu är denna fråga om målarfärg och inte cans, Jag ska rolla under en målning, bara att den färgen jag haft innan är så jävla dyr, typ 100 spänn och täcker en pytteliten yta. Någon som har koll på var man kan köpa billig färg?
Citera
2011-08-31, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BebbenJohansson
Nu är denna fråga om målarfärg och inte cans, Jag ska rolla under en målning, bara att den färgen jag haft innan är så jävla dyr, typ 100 spänn och täcker en pytteliten yta. Någon som har koll på var man kan köpa billig färg?

biltema, rusta ÖoB etc.
vissa färgaffärer har ibland felblandade färger (börjar bli ovanligt pga bättre teknik), men då kan man köpa 10L för ca 1-200kr.

beror lite på vad du ska använda den till. är det på t ex ett fame eller linjen så kanske det inte behöver vara utomhusfärg (som är dyrare) då den ändå kanske inte sitter så länge.
men ska du göra en permanent målning så kan det vara värt lite extra pengar.

kolla t ex:
http://www.biltema.se/sv/Bygg/Farg-och-Fog/Farg-inomhus/Tak--och-vaggfarg/
Senast redigerad av verifierad 2011-08-31 kl. 11:18.
Citera
2011-08-31, 11:59
Medlem
swapzs avatar
Black it is men blev ett 24 pack istället
Citera
2011-10-05, 19:35
Medlem
denans avatar
fluorescerande / självlysande sprayfärg

Någon som vet någon svensk sida alternativt butik i malmö/ystadområdet som har bra fluorescerande eller självlysande sprayfärg? Gärna färg som syns utan UV-ljus men som lyser upp i det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in