Citat:
Ursprungligen postat av Himmler!
Jag låste din tråd för att den saknade diskussionsunderlag. Och jag har aldrig påstått av alkohol är ofarligt, snarare tvärtom. Det är en av dom absolut farligaste drogerna i världen. Men om du själv anser att cannabis är ofarligt så har du uppenbarligen inte träffat särskilt många potheads alternativt lever i en stor självförnekelse.
Om du inte hade haft en trångsynt inställning hade nog tråden varit öppen.
Dock är du moderator och jag finner mig i ditt beslut, jag klarar mig. Dock är det tråkigt för resten av rörelsen här som inte får vara med och disskutera fram artikelunderlaget.
Jag säger inte att cannabis är 100% ofarligt. Däremot VET jag efter att ha läst över 60 års av forskningsrapporter att den propaganda vår regering använder är lögner.
Jag ser vilken misär kriget mot droger skapar. Kriget mot droger är inget annat än en moralfråga, i slutändan bestämmer JAG över min egna kropp. Om JAG vill göra ett dåligt val och använda droger är det mitt problem sålänge jag inte stör någon annan.
Att en cannabisbrukare som odlar sitt egna röka hemma, inte har några somhelst kriminella kontakter, bra arbete och ett härligt socialt liv ska få sitt liv förstört pga av andra människors moraliska värderingar är löjeväckande.
Många människors liv skulle kunna bli bättre om de hade tillgång till marijuana detta är inte heller något du kan motbevisa eller motargumentera, för vissa personer är marijuana en nödvändig del av vardagen.
Varför skulle det vara sämre att röka en växt som det är fysiskt omöjligt för en människa att överdosera än att använda skumma sömtabletter som kan få dig att flippa och ändrar din personlighet? (läs stilnoct trådarna)
Om mina barn skulle få sömnsvårigheter är det inget snack om att jag hade velat att de rökte denna vackra växt istället för dessa syntetiska piller med milslång bipacksedel full av horribla bieffekter.
Att folk missbrukar cannabis är inte konstigt, folk missbrukar allt från alvedon till astmamedicin. Dock så kan man leva ett normalt liv och röka cannabis varje dag, tro mig. Skulle du kunna leva normalt och samtidigt dricka dig full varje kväll när alla sysslor är gjorda?
Detta är dock helt fel tråd för denna fråga och jag kan inte få dig att bortse från alla de lögner du accepterar som sanning.
Vill du leva i din fantasi värld så gör det men acceptera att de personer som kan se bortom propaganda och lögner kommer att se ner på dig för det du är, ett får som glatt följer sin herde.