2009-01-14, 15:19
Medlem
antagonistens avatar
Cannabis -> Flashback
/Mod
2009-01-14, 15:20
Medlem
WalkItOuts avatar
-suck-, får man i egenskap av TS be om en enkel resa till papperskorgen för denna tråd? den har tjänat sitt syfte.
2009-01-14, 15:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Himmler!
Cannabis förstörde inte mitt liv. Jag slutade röka för ett antal år sedan och har skött mig sen dess. Men ja, jag hade ett par år då cannabis var i princip hela mitt liv. Och så är det för väldigt många cannabisrökare. Jag vill inte hämnas på cannabis på något sätt. Jag tycker fortfarande att det bör legaliseras, men samtidigt så vill jag upplysa om riskerna med det något som folk i det cannabisforat är väldigt dåliga med.

Så gott som alla rökare som jag umgicks med och det var väldigt många rökte varje dag och ett par stycken drabbades till och med av psykoser tro det eller ej. Och jag förespråkar inte heroin på något sätt, tvärtom alla bör hålla sig ifrån det. Jag ville bara påpeka att skadeverkningarna från cannabis faktiskt är minst lika stora. Som sagt jag är för en legalisering av cannabis, men jag är trött på folks ständiga glorifiering av drogen.
Var du trött även innan du tillträdde som mod i cb? Försöker man som betraktare följa diskussionerna där blir man till slut anti hur mycket pro-cb man än var innan, 90% av medlemmarna får en att inse att det inte är en bra drog, i synnerhet inte för minderåriga. Jag har varit för legalisering/avkriminalisering men på senare tid har jag fått tvivel, frågan är om det inte är okej som det är idag, man röker och håller lägsta profil medveten om "riskerna".

OnT; Jag tycker inte cb ska flyttas från drogforat, jag tycker antingen det ska stängas och eventuella vidare diskussioner ska förpassas till övriga droger. Eller så ska nivån höjas med hjälp av fascistiskt überjävligt hårda metoder såsom krav på perfekt stavning och tillsägelser för de med tvångstankar att de måste in och dampposta i varenda tråd utan att ha något att tillföra..
2009-01-14, 15:41
Medlem
Rabbahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WalkItOut
-suck-, får man i egenskap av TS be om en enkel resa till papperskorgen för denna tråd? den har tjänat sitt syfte.

Men detta var ju ingen seriös tråd sade du, tror du då att du kommer få seriösa svar eller syftar du på att ingen håller med dig ?
Senast redigerad av Rabbah 2009-01-14 kl. 15:43.
2009-01-14, 15:42
Medlem
Himmler!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medlem263525
Var du trött även innan du tillträdde som mod i cb? Försöker man som betraktare följa diskussionerna där blir man till slut anti hur mycket pro-cb man än var innan, 90% av medlemmarna får en att inse att det inte är en bra drog, i synnerhet inte för minderåriga. Jag har varit för legalisering/avkriminalisering men på senare tid har jag fått tvivel, frågan är om det inte är okej som det är idag, man röker och håller lägsta profil medveten om "riskerna".

OnT; Jag tycker inte cb ska flyttas från drogforat, jag tycker antingen det ska stängas och eventuella vidare diskussioner ska förpassas till övriga droger. Eller så ska nivån höjas med hjälp av fascistiskt überjävligt hårda metoder såsom krav på perfekt stavning och tillsägelser för de med tvångstankar att de måste in och dampposta i varenda tråd utan att ha något att tillföra..

Jag läste ju och skrev i cannabisforat långt innan jag blev mod, så givetvis visste jag vad folk pratade om. Och ja, många skribenter är tyvärr levande bevis på att cannabis knappast är en ofarlig drog. Vidare så anser jag inte att cannabisforat bör stängas ner utan det bör ligga kvar precis där det ligger i dagsläget.
2009-01-14, 15:46
Bannlyst
Jag förstår dig TS och hänger även med i dina tankegångar. Alkohol är en drog, tobak är också en drog. Så varför inte flytta dessa dit isåfall?
2009-01-14, 17:56
Medlem
Medveten om OT men tycker detta påstående förtjänar respons och tråden känns ändå redan hyfsat körd.

Citat:
Och jag förespråkar inte heroin på något sätt, tvärtom alla bör hålla sig ifrån det. Jag ville bara påpeka att skadeverkningarna från cannabis faktiskt är minst lika stora.

Nej, där tror jag du har fel. För träder du in i dimman med hjälp av cannabis så kommer du oftast ur igen. Men träder du in i dimman med hjälp av heroin så är det i de flesta fall kört. Lägg därtill de dödliga riskerna med heroin som heller inte på något vis kan jämföras med de risker cannabisrökning ger. Den stora risken med cannabis i det långa loppet är problem med lungorna. Visst kan mentalt instabila människor få problem men vem kan säga att de inte skulle dykt upp ändå?
2009-01-14, 18:05
Medlem
GanjaThorulfs avatar
Citat:
Jag läste ju och skrev i cannabisforat långt innan jag blev mod, så givetvis visste jag vad folk pratade om. Och ja, många skribenter är tyvärr levande bevis på att cannabis knappast är en ofarlig drog. Vidare så anser jag inte att cannabisforat bör stängas ner utan det bör ligga kvar precis där det ligger i dagsläget.

Aha då förstår jag varför sagda moderator låste min senaste tråd.

haha flashback i ett nötskal!

https://www.flashback.org/showthread.php?t=825258

Cannabis är dock en drog även om vi anser att den bör vara en laglig sådan

visst är det en enorm skillnad mellan cannabis och methedron men vi lever i sverige, landet där de flesta invånare är hjärntvättade drönare utan kapacitet att tänka själva.

Cannabis = dödsknark Alkohol = folknöje
Senast redigerad av GanjaThorulf 2009-01-14 kl. 18:16.
2009-01-14, 18:21
Medlem
Himmler!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GanjaThorulf
Aha då förstår jag varför sagda moderator låste min senaste tråd.

haha flashback i ett nötskal!

https://www.flashback.org/showthread.php?t=825258

Cannabis är dock en drog även om vi anser att den bör vara en laglig sådan

visst är det en enorm skillnad mellan cannabis och methedron men vi lever i sverige, landet där de flesta invånare är hjärntvättade drönare utan kapacitet att tänka själva.

Cannabis = dödsknark Alkohol = folknöje

Jag låste din tråd för att den saknade diskussionsunderlag. Och jag har aldrig påstått av alkohol är ofarligt, snarare tvärtom. Det är en av dom absolut farligaste drogerna i världen. Men om du själv anser att cannabis är ofarligt så har du uppenbarligen inte träffat särskilt många potheads alternativt lever i en stor självförnekelse.
2009-01-14, 18:25
Medlem
Himmler!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PerArnold
Medveten om OT men tycker detta påstående förtjänar respons och tråden känns ändå redan hyfsat körd.

Nej, där tror jag du har fel. För träder du in i dimman med hjälp av cannabis så kommer du oftast ur igen. Men träder du in i dimman med hjälp av heroin så är det i de flesta fall kört. Lägg därtill de dödliga riskerna med heroin som heller inte på något vis kan jämföras med de risker cannabisrökning ger. Den stora risken med cannabis i det långa loppet är problem med lungorna. Visst kan mentalt instabila människor få problem men vem kan säga att de inte skulle dykt upp ändå?

Ja, givetvis är heroin extremt beroendeframkallande och även dödligt i för höga doser. Det jag menade var att heroin i rätt doser varken skadar kroppen eller hjärnan nämnvärt.
2009-01-14, 18:38
Medlem
GanjaThorulfs avatar
Citat:
Jag låste din tråd för att den saknade diskussionsunderlag. Och jag har aldrig påstått av alkohol är ofarligt, snarare tvärtom. Det är en av dom absolut farligaste drogerna i världen. Men om du själv anser att cannabis är ofarligt så har du uppenbarligen inte träffat särskilt många potheads alternativt lever i en stor självförnekelse.

Om du inte hade haft en trångsynt inställning hade nog tråden varit öppen.
Dock är du moderator och jag finner mig i ditt beslut, jag klarar mig. Dock är det tråkigt för resten av rörelsen här som inte får vara med och disskutera fram artikelunderlaget.

Jag säger inte att cannabis är 100% ofarligt. Däremot VET jag efter att ha läst över 60 års av forskningsrapporter att den propaganda vår regering använder är lögner.

Jag ser vilken misär kriget mot droger skapar. Kriget mot droger är inget annat än en moralfråga, i slutändan bestämmer JAG över min egna kropp. Om JAG vill göra ett dåligt val och använda droger är det mitt problem sålänge jag inte stör någon annan.

Att en cannabisbrukare som odlar sitt egna röka hemma, inte har några somhelst kriminella kontakter, bra arbete och ett härligt socialt liv ska få sitt liv förstört pga av andra människors moraliska värderingar är löjeväckande.

Många människors liv skulle kunna bli bättre om de hade tillgång till marijuana detta är inte heller något du kan motbevisa eller motargumentera, för vissa personer är marijuana en nödvändig del av vardagen.

Varför skulle det vara sämre att röka en växt som det är fysiskt omöjligt för en människa att överdosera än att använda skumma sömtabletter som kan få dig att flippa och ändrar din personlighet? (läs stilnoct trådarna)

Om mina barn skulle få sömnsvårigheter är det inget snack om att jag hade velat att de rökte denna vackra växt istället för dessa syntetiska piller med milslång bipacksedel full av horribla bieffekter.

Att folk missbrukar cannabis är inte konstigt, folk missbrukar allt från alvedon till astmamedicin. Dock så kan man leva ett normalt liv och röka cannabis varje dag, tro mig. Skulle du kunna leva normalt och samtidigt dricka dig full varje kväll när alla sysslor är gjorda?

Detta är dock helt fel tråd för denna fråga och jag kan inte få dig att bortse från alla de lögner du accepterar som sanning.
Vill du leva i din fantasi värld så gör det men acceptera att de personer som kan se bortom propaganda och lögner kommer att se ner på dig för det du är, ett får som glatt följer sin herde.
Senast redigerad av GanjaThorulf 2009-01-14 kl. 18:46.
2009-01-14, 18:47
Medlem
Himmler!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GanjaThorulf
Om du inte hade haft en trångsynt inställning hade nog tråden varit öppen.
Dock är du moderator och jag finner mig i ditt beslut, jag klarar mig. Dock är det tråkigt för resten av rörelsen här som inte får vara med och disskutera fram artikelunderlaget.

Jag säger inte att cannabis är 100% ofarligt. Däremot VET jag efter att ha läst över 60 års av forskningsrapporter att den propaganda vår regering använder är lögner.

Jag ser vilken misär kriget mot droger skapar. Kriget mot droger är inget annat än en moralfråga, i slutändan bestämmer JAG över min egna kropp. Om JAG vill göra ett dåligt val och använda droger är det mitt problem sålänge jag inte stör någon annan.

Att en cannabisbrukare som odlar sitt egna röka hemma, inte har några somhelst kriminella kontakter, bra arbete och ett härligt socialt liv ska få sitt liv förstört pga av andra människors moraliska värderingar är löjeväckande.

Många människors liv skulle kunna bli bättre om de hade tillgång till marijuana detta är inte heller något du kan motbevisa eller motargumentera, för vissa personer är marijuana en nödvändig del av vardagen.

Varför skulle det vara sämre att röka en växt som det är fysiskt omöjligt för en människa att överdosera än att använda skumma sömtabletter som kan få dig att flippa och ändrar din personlighet? (läs stilnoct trådarna)

Om mina barn skulle få sömnsvårigheter är det inget snack om att jag hade velat att de rökte denna vackra växt istället för dessa syntetiska piller med milslång bipacksedel full av horribla bieffekter.

Att folk missbrukar cannabis är inte konstigt, folk missbrukar allt från alvedon till astmamedecin. Dock så kan man leva ett normalt liv och röka cannabis varje dag, tro mig. Kan man göra det som alkoholist?

Detta är dock helt fel tråd för denna fråga och jag kan inte få dig att bortse från alla de lögner du accepterar som sanning.
Vill du leva i din fantasi värld så gör det men acceptera att de personer som kan se bortom propaganda och lögner kommer att se ner på dig för det du är, ett får som glatt följer sin herde.

Suck. Jag har inte köpt några lögner över huvudtaget. Jag baserar mina åsikter på egna erfarenheter. Jag rökte dagligen under 7 års tid så jag vet vad jag talar om. Cannabis är inte världens farligaste drog, långt därifrån. Men har den kraftiga bieffekter, ja absolut.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in