2009-01-14, 01:09
Medlem
WalkItOuts avatar
Först och främst vill jag klargöra att jag är medveten om att detta inte är speciellt realistiskt, och att jag antagligen kommer bli smått idiotförklarad på grund av denna ogenomtänkta trådstart.

Jag har upprepade gånger tänkt på hur bisarrt och ologiskt det är att Cannabis ligger i samma kategori som det fruktansvärt smutsiga CS-forumet t.ex.

Jag är fullt medveten om att detta endast är en samlingsplats för allt som klassas som droger, men jag tycker ändå att steget är så fruktansvärt långt mellan Cannabis och till exempel det otroligt snuskiga mephedrone.

Jag undrar också varför inte alkohol ligger bland droger ifall nu Cannabis ska göra det?!

Är det någon som håller med mig i mina tankegångar eller är jag efterbliven?

Säg vad ni tycker, ifall det finns en enda människa som håller med mig blir jag glad..

<Säger WalkItOut och tar en klunk snuskig Coccilana>
2009-01-14, 01:18
Medlem
jSkywalkers avatar
Höhö, nu lär det gormas mycket på dig.

On Topic så; ja, jag tycker absolut att Cannabis passar i drogforumet. Och absolut! Jag tycker att alkoholen borde ligga här också (har ens alkohol en egen del? hittar den inte).
2009-01-14, 01:21
Medlem
Det spelar väl ingen roll vad du tycker? Cannabis är narkotikaklassat, det skall därför ligga i drogforumet. Samma jämförelse med alkohol. Hur hade du tänkt att folk skulle hitta?

Fan vad förbannad jag skulle bli om tomaterna låg i godisdisken när jag handlar bara för att någon tycker dem är så goda att dem äter de som godis
2009-01-14, 01:23
Medlem
WalkItOuts avatar
Detta är rent teoretiskt, jag tycker inte heller att det bör flyttas härifrån. Men kan någon medge att det känns fel? Anledningen till att Cannabis ligger här är ju i stort sätt bestämd av lagboken, det känns sjukt dåligt att människor som inte har en aning om hur fel de har angående cannabis har bestämt var på forumet cannabis ska placeras.
2009-01-14, 01:27
Medlem
Himmler!s avatar
Cannabis är en drog och kommer således inte att flyttas.

Mod.
2009-01-14, 01:29
Medlem
shells avatar
Droger~olagliga (oaccepterade) droger?

Lite OT men jag har för mig att Alkohol- & Tobaksforumet (eller var det kanske bara alkohol?) låg i droger förut. Alkohol kan jag förstå varför den platsar med Mat & Dryck, men definitivt inte Tobak.

edit: vad seg jag är
2009-01-14, 01:30
Medlem
Kyozs avatar
HAH, rent jävla skitsnack måste jag säga. Cannabis är en drog precis som de kemiska drogerna i de andra forumdelarna. Du får ju för bövelen ge en bättre förklaring än att centralstimulantia är "snuskiga" för dina åsikter om att cannabis inte är en drog! Skärp dig för fan, herb is not the healing of the nation. För mig personligen så har mephedrone ungefär lika grova biverkningar som cannabis har vid sporradiskt helgbruk. Är inte mer sliten efter en fredag med ett gram mephedrone än jag är efter en kväll med en femma gräs och några polare.

Skall tilläggas att jag konsumerar väldigt lite droger nu för tiden.
2009-01-14, 01:32
Medlem
Nomexdräkts avatar
Ja, alkohol och tobak forat borde flyttas hit till "Drog"-delen där det låg förut. Tycker det var bättre som det var förr, båda är ju droger.
2009-01-14, 01:48
Medlem
WalkItOuts avatar
Utan mitt fina etylmorfin hade jag antagligen gråtit just nu av allt flejmande.

Jag, i egenskap av sporadiskt cannabisrökande icke-pundare vill inte bli förknippad med äckliga jonkare och white-trash tjackpundare.

Jag antar att många som hänger i cannabis delen har en önskan om att cannabis ska bli socialt accepterat. Därför är det för mig omöjligt att förstå hur ett ställe som detta där de flesta bör veta sanningen om denna växt kan relatera den till "riktiga" droger. Jag är flummig som fan nu, vilket ni bör tänka på innan ni sågar mig totalt.
2009-01-14, 01:50
Medlem
jSkywalkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abstrus
I Mat, dryck och tobak har alkohol en "egen" kategori.

Cannabis = narkotikaklassat = en drog = drogforumet
Alkohol = inte narkotikaklassat = en dryck = mat, dryck och tobaksforumet

Dessutom har detta diskuterats ett hundratal gånger tidigare!

Tråd läst & låst // Moderator

Nåja, nu räknas väl tex. kaffe och cigaretter som droger också, narkotikaklassade eller ej?

Men när du säger det så känns det helt naturligt att alkoholen ligger där den gör.
2009-01-14, 01:57
Medlem
WalkItOuts avatar
Mja, det är inte drogerna som jag tycker är äckliga. Det är dess brukare som för det mesta är så jävla äckliga, och förstärker bilden som den oinsatte svensson får av att all knark är så himla urbota äckligt.

Å andra sidan så har dubbelmoral alltid varit min starka sida, och dessutom är det ju alltid kul att uppröra. Jag känner mig inte knäckt.
2009-01-14, 02:03
Medlem
jSkywalkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WalkItOut
Mja, det är inte drogerna som jag tycker är äckliga. Det är dess brukare som för det mesta är så jävla äckliga, och förstärker bilden som den oinsatte svensson får av att all knark är så himla urbota äckligt.

Å andra sidan så har dubbelmoral alltid varit min starka sida, och dessutom är det ju alltid kul att uppröra. Jag känner mig inte knäckt.

Nu är det ju förfan du som flejmar.

Hur som helst så använder du ordet knark åt höger och vänster, generaliserar och kallar andra drogbrukare/missbrukare för äckliga (samtidigt som du sitter och är påverkad av morfin). Du beter dig helt enkelt själv som den oinsatte Svensson som du pratar om.

Det här kommer inte att leda någonstans.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in