2009-01-14, 02:56
Medlem
yonnys avatar
Droger är ämnen man inte primärt intar för näringens skull. Heroin, nikotin, alkohol, cannabis...

Men visst borde alkoholforumet ligga under droger eftersom man troligtvis talar om alkohol i drogkontext. Jag har svårt att tro att flashbackarna som hänger på alkoholforumet är finsmakare som diskuterar doft och smak på delikatessviner eller alkoholens kulturella inverkan. Alkohol diskuteras såsom cannabis.
2009-01-14, 07:00
Medlem
rEEgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kyoz
Låter som en schysst beskrivning av mina dagar med överdriven konsumption av the holy herb! Tog mig dock bra mycket mindre tid att bli insnöad på det hela, räckte med ett par månaders daglig rökning så var cannabis i stort sett det enda jag pratade om.

visst är cannabisrökande kopplad till en söt liten subkultur med rullpaper, strains osv osv osv, men vilken drog jag än har haft som "månadens hobby" har jag blivit lika insnöad på och babblat på om lika kärleksfullt och insnöat som ni talar om lite titt som tätt i denna tråd.

jag skulle kunna dra ett exempel eller tre på injektionsritualen och själva gen pundargemenskapen som fanns där inprogrammerad i min hjärna sedan den första silen, men ni förstår nog att det är lika lätt att snöa in på alla !drogkulturer" som det är på cannabis. hoppas jag iaf
2009-01-14, 07:41
Medlem
Cannabis är absolut en drog. Vad skulle det annars vara?

Alkohol är ju såklart även det en drog men flyttades till matavdelningen för nåt år sen. Fråga mig inte varför..

Citat:
Ursprungligen postat av Himmler!
Yepp jag var dessutom ett stort reggae fan jag tror faktiskt att det var Bob Marley som fick mig att börja röka. Jag trodde på allvar att cannabis var en lösning på alla världens problem och jag började röka dagligen nästan direkt. Alla som inte höll med mig var dumma svensons som i princip förtjänade att bli avrättade. Jag sket i allt jag ville bara röka. Tyvärr så stämmer det här in på väldigt många cannabisrökare.

så du var naiv och dum i ditt cannabisbruk och vill nu hämnas på den hemska drogen cannabis som förstörde ditt liv. cannabis som drog har inte ensam kraften att styra ditt liv åt pipsvängen, du måste hjälpa till själv. detsamma kan knappast sägas om heroin, eller benso för den delen. där stryker så gott som alla med, förr eller senare.

herregud så skruvat, vi har en moderator i cannabis som predikar för heroin!

förresten, borde inte diskussioner som denna föras i detta forumet?
https://www.flashback.org/forumdisplay.php?f=29
Senast redigerad av PerArnold 2009-01-14 kl. 07:51.
2009-01-14, 08:22
Medlem
även fast alkohol inte är narkotika klassat så är det väl en drog?

Finns ju diskutioner om lagliga droger i "övriga droger" så jag tycker att alkohol ska ha sitt forum bland drogerna inte livsstil eller var fan dom ligger nu.
2009-01-14, 08:24
Medlem
Battery6s avatar
Det är en drog och att inbilla sig att det är mindre snuskigt än andra droger är det dummaste jag hört.
2009-01-14, 11:40
Medlem
WalkItOuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PerArnold
Jaså, så du hade även en påhittad frågeställning. Vilket forum ska då få tråden, hmm, detta kanske?

https://www.flashback.org/forumdisplay.php?f=148

eller detta möjligen

https://www.flashback.org/forumdisplay.php?f=236

du föreslår en flytt av forumet, då ska diskussionen tas i Flashback-forumet. Jubelidiot.
Saken är som sådan att jag INTE föreslår en flytt, jag resonerar om huruvida det är passande att sätta cannabis i samma fack som andra, tyngre, droger när alkohol och tobak inte längre befinner sig i denna kategori.
2009-01-14, 12:12
Medlem
Frostburns avatar
Citat:

Alkohol är ju såklart även det en drog men flyttades till matavdelningen för nåt år sen. Fråga mig inte varför..

så du var naiv och dum i ditt cannabisbruk och vill nu hämnas på den hemska drogen cannabis som förstörde ditt liv. cannabis som drog har inte ensam kraften att styra ditt liv åt pipsvängen, du måste hjälpa till själv. detsamma kan knappast sägas om heroin, eller benso för den delen. där stryker så gott som alla med, förr eller senare.

Är du ignorant eller bara dum i huvudet? Bara för att han inte lovprisar cannabis till gudars höjd så betyder det inte att han motargumentar cannabis. Dessutom så predikerade han inte för heroin, någon tog upp ett argument om att cannabis inte skadar, vilket ju är lite dumt att säga då det antagligen skadar, och han helt enkelt motargumenterade det påståendet och tog heroin som ett exempel. Jag själv har bara haft en röka-varje-dag period och den var på 2 månader men sen hade jag uppehåll och annars har jag endast rökt max 5 dagar i rad så jag är inte särskilt insnöad, men jag vet att det finns folk som blir/är det.
Och kan walkitout sluta meddela oss om hur mycket han tycker om sig själv och liknande, det tillför inte något nämnvärt till diskussionen. Starta en tråd i någon annan forumsdel där alla kan komma och berätta hur självgoda dom är.
2009-01-14, 12:28
Medlem
Ravekommisionens avatar
Klart det ska ligga i drogdelen, var skulle det annars ligga?

Sen bör alkohol- och tobaksforumen flyttas tillbaka hit. Dessutom är det väl ofta haschtomtar som ger alla droger ett dåligt namn, eftersom de blundar för att det finns bieffekter, vilket brukare av annan narkotika är medvetna om. Sen kommer det någon mupp och säger att "cannabis är ingen drog enligt mig", nähä, så vad fan är det då? Föda? Knappast...
2009-01-14, 13:37
Medlem
expanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WalkItOut
Saken är som sådan att jag INTE föreslår en flytt, jag resonerar om huruvida det är passande att sätta cannabis i samma fack som andra, tyngre, droger när alkohol och tobak inte längre befinner sig i denna kategori.

Du föreslår med andra ord en flytt av de som läser forumet men vilkas livsstil du inte sympatiserar med?

Kanske kunde man skapa ett "Gulagforum" dit moderatorerna ip-bannar/ip-redirectar folk som är icke önskvärda att närvara det underbart klarsynta cb-forumet?
2009-01-14, 13:44
Medlem
Heffes avatar
Det enda vettiga vore att göra några nya underrubriker under Droger: Alkohol och Nikotin t.ex. De hör självklart hemma bland drogerna.'

Edit: Koffein borde såklart också flyttas hit.
2009-01-14, 14:09
Medlem
Horribel_gåss avatar
Cannabis är en drog, så varför skulle den inte ligga här?
Sedan håller jag med dig om att alkohol också borde ligga under droger!
2009-01-14, 14:32
Medlem
Himmler!s avatar
Citat:

Cannabis förstörde inte mitt liv. Jag slutade röka för ett antal år sedan och har skött mig sen dess. Men ja, jag hade ett par år då cannabis var i princip hela mitt liv. Och så är det för väldigt många cannabisrökare. Jag vill inte hämnas på cannabis på något sätt. Jag tycker fortfarande att det bör legaliseras, men samtidigt så vill jag upplysa om riskerna med det något som folk i det cannabisforat är väldigt dåliga med.

Så gott som alla rökare som jag umgicks med och det var väldigt många rökte varje dag och ett par stycken drabbades till och med av psykoser tro det eller ej. Och jag förespråkar inte heroin på något sätt, tvärtom alla bör hålla sig ifrån det. Jag ville bara påpeka att skadeverkningarna från cannabis faktiskt är minst lika stora. Som sagt jag är för en legalisering av cannabis, men jag är trött på folks ständiga glorifiering av drogen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in