2009-09-07, 17:22
Medlem
DeMo_Ds avatar
Lämplig rubrik på jobbsökarbrev?

Ja vad skriver man egentligen på framsidan förutom adressen? Spec. om det är till större företag.

Personalansvarig, Jobbansökan etc etc?
Senast redigerad av DeMo_D 2009-09-07 kl. 17:27.
Citera
2009-09-07, 18:04
Medlem
Persepones avatar
Rubrikförslag:

Ansökan till platsen som [vaddunuharsöktsom].
Citera
2009-09-08, 15:17
Medlem
DeMo_Ds avatar
Jag menar på själva kuvertet man skickar in eller det duger så?
Citera
2009-09-09, 14:01
Medlem
_abous avatar
Personligt brev istället för CV?

Håller på att skriva ihop ett CV, men det blir så jävla tunt. Jag har bara haft två jobb, i samma bransch. Utöver det endast gymnasiestudier, och är inte aktiv i föreningar eller organisationer.
Så, vad är att föredra, ett skitkort CV, som i alla fall är ett CV, eller ett trevligt personligt brev där jag berättar om vad jag kan och vad jag fick för erfarenheter på mina tidigare arbeten?
Jobben jag är ute efter är för övrigt nästan i klass med telemarketing.
Citera
2009-09-09, 14:03
Medlem
Man skickar alltid in både CV och personligt brev.
Citera
2009-09-09, 14:05
Medlem
BagareBengts avatar
Kör ett personligt brev där du bakar in lite om dina få tidigare arbeten, utbildningar och övriga meriter (körkort, truckkort, datorkunskaper etc) plus det där korta CV´t.
Citera
2009-09-09, 14:06
Medlem
_abous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fittkramp
Man skickar alltid in både CV och personligt brev.
Jo, jag vet, men hur "inte okej" är det att bara skicka ett personligt brev? Dom jobben jag tänker försöka få är i stil med tidningsbud, Elgigantenlagret, stormarknad osv.
Är det då ens någon vits att lämna in ett CV där jag listar två jobb och en gymnasieutbildning?
Citera
2009-09-09, 14:09
Medlem
cannaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _abou
Jo, jag vet, men hur "inte okej" är det att bara skicka ett personligt brev? Dom jobben jag tänker försöka få är i stil med tidningsbud, Elgigantenlagret, stormarknad osv.
Är det då ens någon vits att lämna in ett CV där jag listar två jobb och en gymnasieutbildning?
Jadå, klart du ska skicka med CV'et även fast att det bara innehåller två tidigare arbeten.
Citera
2009-09-09, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av _abou
verkar väldigt tunt att lämna in ett CV. Du måste nog skriva både CV och personligt brev.
Citera
2009-09-09, 14:10
Medlem
swebarbs avatar
ett cv ska ju innehålla allt du gjort, även om det inte är mycket så vill nog arbetsgivaren se vem du är, vad du gjort tidigare etc.. sen ett personligt brev behöver ju inte ens vara långt räcker med en halv a4 sida och ditt cv inget mer.
Citera
2009-09-09, 14:10
Medlem
Gwildors avatar
Du kan ju fylla ut CV:et genom att skriva om vilka erfarenheter du fått av dina jobb och hur de fått dig att utvecklas som person. Ett CV behöver absolut inte vara tunt bara för att du haft få jobb.
Citera
2009-09-09, 14:17
Medlem
_abous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gwildor
Ett CV behöver absolut inte vara tunt bara för att du haft få jobb.
Förklara gärna närmare. Jag har inga problem att berätta om mina jobb i ett personligt brev, och då lite mer utförligt förklara vad jag lärt mig och så vidare. Men som jag har förstått ser ett CV ut såhär:

Arbetslivserfarenhet:
060505-070606: Elektriker vid Leffes El
050404-060504: Kaffekokare på Friluftsfrämjarna

Utbildning:
030202-040303: Gråstensgymnasiet, tekniskt program, inriktning lego

Det blir ju inte så mycket plats att förklara närmare vad man gjorde, då blir det ju helt plötsligt ett personligt brev, eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in