Citat:
Ursprungligen postat av oskarp88
Stog på lappen i affären att man skulle lämna in CV eller maila till chefen, och det var 2 ynglingar som jobbade där o ingen av dom var chef så att säga. Hade dessutom tänkt att skicka med lite bilder, iaf 1 bild.. Sen be om en interjuv för att visa vem jag var eller nåt.
Då skulle jag nog fråga någon av de två ifall chefen var inne, om inte; fråga när han kommer att vara där. Om han inte kommer att vara där den dagen så gå därifrån utan att ge ditt CV. Gå dit den dagen de har sagt att han ska vara där. Gör samma sak igen, fråga de två som jobbar om du kan få prata med chefen. När du väl träffar chefen så presenterar du dig själv och räcker över ditt CV. Säg att du gärna kan komma och berätta mer om dig själv om han tycker att du är intressant.
En gång gjorde jag något liknande hos ett företag. Jag gick fram till chefen, presenterade mig själv och skakade hand. Berättade att jag var intresserad av den lediga tjänsten och berättade om mig själv, mina tidigare arbetserfarenheter m.m. Efter fem minuter hade jag fixat en arbetsintervju redan dagen därpå, som jag kan berätta att jag dessutom fick!