2009-03-25, 19:27
Medlem
Personligen skulle jag definitivt rekommendera att gå dit istället för att skriva. Kan hända att chefen där säger att han/hon hellre vill ha skriftligt och isåfall är det ju bara att lyda. Annars är det ju ett kanontillfälle att visa vem du är.

"En bild säger mer än tusen ord" som du vet, så vad ska då inte hela tredimensionella personen säga? Miljontals förmodligen.
Citera
2009-03-25, 19:39
Medlem
BlashFacks avatar
Hur funkar det där igentligen, är det alltid en chef i klädaffärer?
Jag menar kan jag bara dra till första bästa H&M, brothers, dressmann or whatever, gå in å säga att man vill jobba där? "har ni ett jobb åt mig?"

Eller frågar man efter nummret till butikschefen och snackar med denne?
Citera
2009-03-25, 19:41
Medlem
oskarp88s avatar
Stog på lappen i affären att man skulle lämna in CV eller maila till chefen, och det var 2 ynglingar som jobbade där o ingen av dom var chef så att säga. Hade dessutom tänkt att skicka med lite bilder, iaf 1 bild.. Sen be om en interjuv för att visa vem jag var eller nåt.
Citera
2009-03-25, 20:52
Medlem
Hmm, borde väl vara nån människa med mer ansvar än övriga tänkte jag, men så kanske inte är fallet.
Citera
2009-03-25, 20:56
Medlem
Pröva den stora cv-tråden.
Citera
2009-03-25, 20:57
Medlem
supermassives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oskarp88
Stog på lappen i affären att man skulle lämna in CV eller maila till chefen, och det var 2 ynglingar som jobbade där o ingen av dom var chef så att säga. Hade dessutom tänkt att skicka med lite bilder, iaf 1 bild.. Sen be om en interjuv för att visa vem jag var eller nåt.

Då skulle jag nog fråga någon av de två ifall chefen var inne, om inte; fråga när han kommer att vara där. Om han inte kommer att vara där den dagen så gå därifrån utan att ge ditt CV. Gå dit den dagen de har sagt att han ska vara där. Gör samma sak igen, fråga de två som jobbar om du kan få prata med chefen. När du väl träffar chefen så presenterar du dig själv och räcker över ditt CV. Säg att du gärna kan komma och berätta mer om dig själv om han tycker att du är intressant.

En gång gjorde jag något liknande hos ett företag. Jag gick fram till chefen, presenterade mig själv och skakade hand. Berättade att jag var intresserad av den lediga tjänsten och berättade om mig själv, mina tidigare arbetserfarenheter m.m. Efter fem minuter hade jag fixat en arbetsintervju redan dagen därpå, som jag kan berätta att jag dessutom fick!
Citera
2009-03-25, 22:34
Medlem
miklons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Westridge
Sen det här med referenser igen
Ska man lämna med referenser eller ska man skriva att "referenser lämnas vid förfrågan" ?

Det sistnämnda, om inte annat så för att det är respektlöst att dela ut sina referensers kontaktuppgifter till höger och vänster.
Citera
2009-03-26, 05:32
Medlem
BRZMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av supermassive
Då skulle jag nog fråga någon av de två ifall chefen var inne, om inte; fråga när han kommer att vara där. Om han inte kommer att vara där den dagen så gå därifrån utan att ge ditt CV. Gå dit den dagen de har sagt att han ska vara där. Gör samma sak igen, fråga de två som jobbar om du kan få prata med chefen. När du väl träffar chefen så presenterar du dig själv och räcker över ditt CV. Säg att du gärna kan komma och berätta mer om dig själv om han tycker att du är intressant.

En gång gjorde jag något liknande hos ett företag. Jag gick fram till chefen, presenterade mig själv och skakade hand. Berättade att jag var intresserad av den lediga tjänsten och berättade om mig själv, mina tidigare arbetserfarenheter m.m. Efter fem minuter hade jag fixat en arbetsintervju redan dagen därpå, som jag kan berätta att jag dessutom fick!

Härligt! Ibland flyter allt bara på. Hoppas att det går lika bra för TS...
Citera
2009-03-30, 11:51
Medlem
Anark89s avatar
ladda ner cv mall gratis?

Hejsan!
Jag har sökt i alla möjliga trådar och vet faktiskt inte riktigt cart jag skulle posta detta men den här delen av forumet verkar passa in.

Iaf, så söker jag en hemsida där man kan ladda ner cv mallar snabbt och lätt gratis. Det skulle vara sjukligt tacksamt om någon har bra tiips till någon sådan sida.
Citera
2009-03-30, 12:10
Medlem
http://www.syoguiden.com/
Citera
2009-03-30, 12:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Anark89
Hejsan!
Jag har sökt i alla möjliga trådar och vet faktiskt inte riktigt cart jag skulle posta detta men den här delen av forumet verkar passa in.

Iaf, så söker jag en hemsida där man kan ladda ner cv mallar snabbt och lätt gratis. Det skulle vara sjukligt tacksamt om någon har bra tiips till någon sådan sida.

Registrera dig på www.cv-online.se , det är väldigt smidigt du fyller i allt och sen laddar ner mallen i fylld som PDF-fil.
Citera
2009-03-30, 12:20
Medlem
http://www.cv-guiden.se/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här