2016-01-15, 13:53
Medlem
sillynamnams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrshylock
Linnea Bruno bor f.ö. på Norrmalm, på gott avstånd till mångkulturen (som hon vurmar för) dessutom.

Ann Heberlein bor väl i ett flott hus på Österlen, om bostadsort har med saken att göra...
Citera
2016-01-15, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farfar
Det ett lysande exempel på när man har rätt, men bara för att man blir upprörd så behandlas man som den som har fel. Men det tycker inte jag, man har rätt att bli upprörd på Linnea Brunos beteende i debatten.
Det var nog flera än jag som uppfattade henne som mer än bara upprörd. http://www.hd.se/noje/2016/01/15/bac...-av-heberlein/
Senast redigerad av nantale 2016-01-15 kl. 20:12.
Citera
2016-01-15, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Det var nog flera än jag som uppfattade henne som mer än bara upprörd. http://www.hd.se/noje/2016/01/15/bac...-av-heberlein/
Hon lät inte riktigt klok. Fast det får man självklart inte säga, "någon borde medicinera henne". Det är en standardkommentar på nätet, har du tagit din medicin, men en offentlig person kan inte dra till med nåt sånt. Problemet med den goda Heberlein är väl att hon spelat ut det kortet själv också, t.ex att hon inte var vid sinnenas bruk när hon skrev under kontraktet på Jag vill inte dö, jag vill bara inte leva. Hon anklagade sin förläggare. Det är inte så konstigt om någon uppfattar henne som affekterad då. Hur som har han bett om ursäkt för kommentaren på Facebook.
Citera
2016-01-16, 00:04
Medlem
sillynamnams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale

Jag tycker bara det är så galen vinkling i tidningarna. Han vad han heter, Karim måste "backa" om en "kränkning" av Ann Heberlein. Det står överallt. Skulle det där ha varit en kränkning? Det var ett dumt uttalande, visst. Men vad var i så fall Ann Heberleins artikel, eller hennes angrepp på Hanna Fahl? Jag hörde i somras Ann Heberlein uttala sig för alla våldtagna kvinnor och säga att det inte var så farligt att bli våldtagen. Det var inte en värre kränkning än att bli slagen. Det där blev populärt bland en del män förstås, att det inte är något särskilt med en sexuell kränkning. Det kanske det inte var för henne men hon kan inte uttala sig för alla. Hon var arrogant och avbröt de andra och i princip skrek åt dem.
OK, var hon manisk då? Nej den frågan får man inte ställa, förlåt. Var hon otrevlig och arrogant och uttalade hon sig kränkande för många andra kvinnor som blivit våldtagna? JA. Det var kränkande att lyssna på henne. Hon är inte Gud, hon har ingen rätt att peka finger åt andra.
Citera
2016-01-16, 13:28
Medlem
Spectacoloss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimbo7
Jag tror inte att Ann Heberleins psykiska hälsa eller ohälsa har med saken att göra alls. Det har länge förvånat mig att hon tagits på allvar bland intellektuella. "En liten bok om ondska", för att bara ta ett exempel, är oerhört ytlig. Till sina artiklar lånar hon till höger och vänster, en förklaring till att resonemangen inte hänger ihop i en helhet. Bipolaritet innebär kraftiga humörsvängningar, depressiva och maniska perioder, och visst kan omdömet svikta under de maniska på så vis att det yttrar sig i t.ex storhetsvansinne. Men man måste kunna förvänta sig mer av en forskare och doktor i etik än det här.

jaja, det är självklart att människan är något slags fraud. tror dock inte att hon "tas på allvar av intellektuella"?!
Citera
2016-01-16, 13:30
Medlem
Spectacoloss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sillynamnam
Jag tycker bara det är så galen vinkling i tidningarna. Han vad han heter, Karim måste "backa" om en "kränkning" av Ann Heberlein. Det står överallt. Skulle det där ha varit en kränkning? Det var ett dumt uttalande, visst. Men vad var i så fall Ann Heberleins artikel, eller hennes angrepp på Hanna Fahl?

på vilket sätt är det här relevant att jämföra det karim sa med det heberlein sa? klart att karims uttalande var helt oacceptabelt ÄVEN om så heberlein betett sig 10 ggr värre tidigare. man går inte på någons psykiska status för att ifrågasätta trovärdigheten i det som sägs, och det framförallt inte om man är något slags offentligt uppbackad figur.
Citera
2016-01-16, 15:07
Medlem
Kimbo7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spectacolos
på vilket sätt är det här relevant att jämföra det karim sa med det heberlein sa? klart att karims uttalande var helt oacceptabelt ÄVEN om så heberlein betett sig 10 ggr värre tidigare. man går inte på någons psykiska status för att ifrågasätta trovärdigheten i det som sägs, och det framförallt inte om man är något slags offentligt uppbackad figur.
Nej, "har du tagit din medicin" och liknande må vara ett vanligt tillmäle på nätet som någon sa, men det är helt oacceptabelt för en offentlig person att använda liknande tarvligheter. Och det oavsett vad Heberlein tidigare sagt eller gjort.
Jag tror att övertrampet bör sättas i förhållande till semioffentligheten: det är ingen nyhet att Twitter och Facebook innehåller många personangrepp. Ibland går dessa över gränsen och får konsekvenser (som när Kakan Hermansson angrep Åsa Linderborg) och då duger inga ursäkter: det räcker inte att skylla på att man varit full eller i affekt. Personen blir helt enkelt av med sina uppdrag.
Erik Helmersson är ju en av dem som kräver Baker Karims avgång nu, efter påhoppet på Ann Heberlein. Vi får se hur det går med det.
För övrigt tror jag inte att Heberlein är vare sig fascist eller rasist eller något annat istigt. Hon är mest bara ytlig.
Citera
2016-01-16, 15:25
Medlem
sillynamnams avatar
Citat:

Jag var i affekt och hade glömt medicinen när jag skrev i natt. Klart jag håller med om att det är totalt oacceptabelt att gå på någons psykiska status! MEN jag tycker ändå att det blivit överdimensionerat när man säger att en ursäkt inte räcker.
Ann Heberlein har gjort bra saker för psykiskt sjuka. Det har blivit ok att prata om det. Men hon kunde ju sluta tro att HON inte får kritiseras och att HON får överrösta och avbryta och vara arrogant. Det är inte ok för män att göra så, så varför skulle det vara ok för en kvinna.
Citera
2016-01-16, 15:40
Medlem
Citat:
Visst var det ett oacceptabelt uttalande. Och det insåg han själv också och tog bort det. Jag har inte följt A. H. i olika debatter/diskussioner, bara läst om henne. Men just i det inslaget i SR som Karim kommenterade framstod hon faktiskt som galen. Jag tror att många lyssnare tänkte precis som jag. Jag tycker att SR kunde av barmhärtighetsskäl ha avbrutit inslaget, om det var så att hon var inne i en manisk period och inte var sig själv. Men kanske var hon sig själv, kanske hade hennes uppträdande inte med hennes sjukdom att göra, kanske är hon sådan jämt. Men då finns också skäl att inte bjuda in henne i diskussioner där man måste lyssna på motparten, inte avbryta andra talare och inte hålla monolog. Kort sagt så tror jag hon gör sig bättre i skrift.
Citera
2016-01-22, 20:17
Medlem
sillynamnams avatar
Efter medling av deras gemensamma vän Carina Rydberg har stormen bedarrat. De ska träffas och dricka champagne. Det har en fågel viskat i mitt öra. Nästan lite tramsigt kan jag tycka, men det är ju bra att dem lagt ner det här bråket. Annars kunde de stämma varandra och fortsätta pajkastningen på valfritt forum.
Citera
2016-01-22, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sillynamnam
Efter medling av deras gemensamma vän Carina Rydberg har stormen bedarrat. De ska träffas och dricka champagne. Det har en fågel viskat i mitt öra. Nästan lite tramsigt kan jag tycka, men det är ju bra att dem lagt ner det här bråket. Annars kunde de stämma varandra och fortsätta pajkastningen på valfritt forum.
Tror jag inte ett dugg på. Skulle de blivit vänner alltså?
Citera
2016-01-23, 13:29
Medlem
sillynamnams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Butter200
Tror jag inte ett dugg på. Skulle de blivit vänner alltså?

Jag hade fel, ren missuppfattning, ber om ursäkt. Rydberg och Heberlein ska ses och skåla för kärleken, Karim ska inte med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in