2009-01-10, 21:31
Medlem
Squalos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sordid
Och jag har sålt boken sedan den kom ut och kan återkomma med datum- men det var INNAN årsskiftet, det kan jag garantera. Tidningar recenserar ständigt böcker som inte kommit ut och har månader kvar till släpp, likaväl som de recenserar böcker som varit ur tryck i flera år. Att en eller annan tidning menar på att "denna bok släpps idag" betyder i de allra flesta fall inte ett dugg.

Därav mitt inlägg tidigare, om att den nya boken sålt bra enbart på den förras goda renommé.
Citat:
Hon fick ett stort genombrott med boken "Det var inte mitt fel" som kom ut 2008.
I dag släpps hennes senaste bok, ”Jag vill inte dö, jag vill bara inte leva”.
Det skriver Excessen.

Man jag förstår att dom är efterblivna på den redaktionen. Det är inget nytt.
Citera
2009-01-10, 21:31
Medlem
Celerons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
trodde livet var en dans på rosor o alla bryter ut i glad sång vid minsta motgång.

Och så fick gamle Blue ännu en gång med sin tes. Du ska få ett lästips av mig helt gratis.
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=531&a=837278

(Ni andra får också läsa )

Så till topic: Vore tråkigt om AH verkligen tagit livet av sig. Hennes bok om ansvar verkar vara intressant läsning. Dessutom såg jag henne i "Carin 21.30" och hon verkar vara en vettig person. Och rätt snygg dessutom.

En vacker kvinnas död är alltid en förlust.
Citera
2009-01-10, 21:34
Medlem
Citat:
Att vara så eländig i sig själv att man i pressen berättar om sitt sk lidande som nära nog resulterat i självmord gör henne i mina ögon till en gnällig pkfitta som skriker efter mediatid o uppmärksamhet.

En rejäl örfil o gomiddag skulle hon fått som uppvaknande till verkligheten.

Ännu en idiot som trodde livet var en dans på rosor o alla bryter ut i glad sång vid minsta motgång.

Wehey, här har vi den hårdaste killen på Flashback! Killen som är tuff därhemma bakom dataskärmen...

En person med bipolär sjukdom anser knappast att livet är en dans på rosor; snarare tvärtom.
Citera
2009-01-10, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sordid
Och jag har sålt boken sedan den kom ut och kan återkomma med datum- men det var INNAN årsskiftet, det kan jag garantera. Tidningar recenserar ständigt böcker som inte kommit ut och har månader kvar till släpp, likaväl som de recenserar böcker som varit ur tryck i flera år. Att en eller annan tidning menar på att "denna bok släpps idag" betyder i de allra flesta fall inte ett dugg.

Därav mitt inlägg tidigare, om att den nya boken sålt bra enbart på den förras goda renommé.

Nej men nu är det ju så att svd, DN, Expressen, Sydsvenskan, Aftonbladet etc. tillsammans gör det. Det slår det nog din trovärdighet. För övrigt så kan man på förlagets hemsida läsa att boken kommer ut i januari 2009.
http://www.svanteweylerbokforlag.se/nyabocker.htm

Samt att recensiondagen är idag, 10 januari
http://www.svanteweylerbokforlag.se/

Möjligt att du har kommit över ett recensionsexemplar om det nu skulle vara så att du läst den.
Citera
2009-01-10, 21:49
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Celeron
Och så fick gamle Blue ännu en gång med sin tes. Du ska få ett lästips av mig helt gratis.
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=531&a=837278

(Ni andra får också läsa )

Så till topic: Vore tråkigt om AH verkligen tagit livet av sig. Hennes bok om ansvar verkar vara intressant läsning. Dessutom såg jag henne i "Carin 21.30" och hon verkar vara en vettig person. Och rätt snygg dessutom.

En vacker kvinnas död är alltid en förlust.
Allra högsta grad topic o mkt välkommen läsning enligt mig. Att bestrida det lyckliga samhället är en del av mig o att vara tuff bakom skärmen behövs ej, jag är mig själv.

Mina måhända starka åsikter om kvinnan Ann bygger på ett betraktande av en vilsen wt själv som självömkligt spår sin egen död.

Pk-aktigt o så jävla vettig är ju inte psykfallet då hon har man o barn att ansvar för. Detta är en produkt av femenismen o den fria kvinnan.

Nymodigheter som gör att jag tappar tron på den svenska kvinnan som självständig individ när hon ej mäktar med det.
Citera
2009-01-10, 21:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Squalo
Det skriver Excessen.

Man jag förstår att dom är efterblivna på den redaktionen. Det är inget nytt.
Har DN, Svenskan, Expressen, Aftonbladet och XXX som papperstidningar. De har alla haft recensioner den här veckan. Det hade de inte haft om den kom ut innan årsskiftet.
Citera
2009-01-10, 21:54
Citat:
Ursprungligen postat av namn.efternamn
Nej men nu är det ju så att svd, DN, Expressen, Sydsvenskan, Aftonbladet etc. tillsammans gör det. Det slår det nog din trovärdighet. För övrigt så kan man på förlagets hemsida läsa att boken kommer ut i januari 2009.
http://www.svanteweylerbokforlag.se/nyabocker.htm

Samt att recensiondagen är idag, 10 januari
http://www.svanteweylerbokforlag.se/

Möjligt att du har kommit över ett recensionsexemplar om det nu skulle vara så att du läst den.

Nej. Eftersom inget släppdatum aviserats från förlaget lades den ut i butiken vid ankomst. För ett par veckor sedan. De enda böcker som vanligtvis hålls till aviserade släppdatum är storsäljare- där håller branschen gemensamt på leveranser. Då det gäller mindre titlar och släpp läggs allt ut per ankomst. Då jag själv sålt boken över disk anser jag att ja, mitt ord står över tidningarnas. Gå in i vilken bokhandel som helst och fråga. "Recensionsdatum" betyder mer eller mindre ingenting. Eller att exempelvis förlaget i detta fall varit sena med att skicka ut exemplaren- betänk även alla helger som förflutit. Att gemene man har liten insyn i branschen förstår jag, men detta är inget annat än rent fjanteri.
Senast redigerad av Sordid 2009-01-10 kl. 21:56.
Citera
2009-01-10, 22:01
Medlem
SionsDiamants avatar
Sydsvenskan publicerade en intervju med Heberlein den 2 januari, artikel avslutas med följande:

"Efterspel:
Dagen efter intervjun med Ann Heberlein ringer hon mig på morgonen. ”Du har varit med om min död”, säger hon. Och förtydligar: Samtidigt som vår intervju pågår sprider sig ryktet i Malmö-Lundregionen att Ann Heberlein denna förmiddag tagit sitt liv. En pensionerad kyrkoherde ringer till kyrkoherden i den församling där Ann Heberleins make är präst. Så får maken veta, senare på dagen också Ann Heberlein själv.

Hon blir först ledsen. Sen förbannad.
– Att jag skriver om självmordstankar och min ångest ger inte människor rätt att bete sig hur som helst, hitta på vad som helst. Tänk om mina barn fått höra rykten i skolan att deras mamma tagit livet av sig. Fy fan."

http://sydsvenskan.se/samtidigt/article402877.
Citera
2009-01-10, 22:02
Citat:
Allra högsta grad topic o mkt välkommen läsning enligt mig. Att bestrida det lyckliga samhället är en del av mig o att vara tuff bakom skärmen behövs ej, jag är mig själv.

Mina måhända starka åsikter om kvinnan Ann bygger på ett betraktande av en vilsen wt själv som självömkligt spår sin egen död.

Pk-aktigt o så jävla vettig är ju inte psykfallet då hon har man o barn att ansvar för. Detta är en produkt av femenismen o den fria kvinnan.

Nymodigheter som gör att jag tappar tron på den svenska kvinnan som självständig individ när hon ej mäktar med det.

Om du läser hennes "Det var inte mitt fel" tror jag du får en annan uppfattning. Sedan anser jag förvisso att självmord är det mest fega och nesligaste som existerar (iallafall om man skaffat familj- i det fallet är det irrelevant hur DU mår, även om jag själv säkert i mina svårare stunder hade kunnat resonera runt just den formen av... ansvar), men Heberlein i sitt esse, såsom i Det var inte mitt... hade du gillat. Det är jag övertygad om.
Citera
2009-01-10, 22:03
Medlem
Hårbolls avatar
Vadfan, hur har folk mage att kalla henne för WT, batikkärring och PK?

* En bra forskarkarriär.
* En svidande uppgörelse med nanny-samhället och curlingföräldrar.
* Obekväma frågor om det egna ansvaret.

Är detta WT och pk-flum så är jag Elvis återuppstånden i en utomjordling.

OnT: En vacker och intellektuellt vass kvinna verkar ha lämnat in
Citera
2009-01-10, 22:23
Medlem
Att dagstidningarna eller TV-nyheterna inte har rört fallet verkar tyda på att det är självmord. Jag är övertygad om att familjen vet om att hon är död men inte var kroppen befinner sig. Det finns för övrigt inget som säger att det inte har lämnats något avskedbrev.
Citera
2009-01-10, 22:24
Medlem
Citat:
Om hon nu tagit livet av daga hur tror ni?

Spektakulärt eller stillsamt?

Min gissning är att tantan gör en gärdestadare...sl:s 23 tåg eller liknande.

Så ytlig du framstår när du pratar som du gör.

För mig är AH en människa av kött och blod, och dessutom en väldigt väldigt rolig sådan. Varm, smart och extremt vänlig. Och skitkul. Jag hoppas att hon är ok.

Däremot har hon en del grejor som hon kämpar med. Vem har inte det, men jag har fått intrycket av att AH kämpar på en annan nivå.

Trist av dig att försöka ta ned denna härliga tjej (nej, hon är verkligen inget annat än en tjej - tant finns inte inom 5000 mil). Snacka om någon som får en att skratta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in