2015-06-14, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ålen
Du kanske kan ta reda hur hon ligger till med sin forskning? Men nej, du mäktade ju inte ens med att ta reda på vad för slags ämne hon forskar inom. Du bara antar en massa om något du förmodligen bara står främmande och okunnig inför.
Ann Heberleins forskning handlar om Ann Heberlein. Tror att hon är doktor i Ann Heberlein faktiskt. Och just när vi trodde att ämnet Ann Heberlein var uttömt kommer fortsättningen - "Mina två liv" - och forskningen tar ny fart! Vi kan alltså konstatera att Ann Heberlein-forskningen bara är i sin linda. När detta det andra livet är tillräckligt utforskat kommer Ann Heberleins nästa liv att utforskas grundligt av den välkända fil. doktorn.
Citera
2015-06-14, 17:15
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarolynHax
Ann Heberlein ska leda en TV-serie om hur det är att vara bipolär: http://www.svt.se/mina-tva-liv/ann-h...ipolar-sjukdom

Den mediekåta Ann Heberlein har lyckats få Svt att göra en programserie som handlar om henne själv. Svt, vars kreativa kompetens har ebbat ut för flera år sedan, nappade givetvis.
Citera
2015-06-14, 19:18
Medlem
perry2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kunglighet
Ann Heberleins forskning handlar om Ann Heberlein. Tror att hon är doktor i Ann Heberlein faktiskt. Och just när vi trodde att ämnet Ann Heberlein var uttömt kommer fortsättningen - "Mina två liv" - och forskningen tar ny fart! Vi kan alltså konstatera att Ann Heberlein-forskningen bara är i sin linda. När detta det andra livet är tillräckligt utforskat kommer Ann Heberleins nästa liv att utforskas grundligt av den välkända fil. doktorn.

Annn Heberlein uttalar sig om sin sjukdom, hennes forskning har ingen lyskraft.
Svt sticker sällan hål på ballonger....designprinsen....
Citera
2015-06-14, 22:13
Medlem
Hon bråkade högljutt med sin dejt hon träffade under humorfestivalen i Lund förra året. Han skällde ut henne i ca 2 h på en restaurang samtidigt som hon grät och drack mängder med vin. Detta var igår, lördag.
Citera
2015-06-14, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ålen
Du kanske kan ta reda hur hon ligger till med sin forskning?

här står det att läsa att hon har en (1) vetenskaplig publikation:

http://www.teol.lu.se/person/AnnHeberlein

och det är alltså hennes avhandling från 2005.

nöjd?
Senast redigerad av meetthefockers 2015-06-14 kl. 23:01.
Citera
2015-06-15, 02:43
Medlem
Tjyvass avatar
På sätt och vis är hon det absoluta förkroppsligandet av den moderna kvinnan. Rotlös, psykstörd och 100% självupptagen.
Citera
2015-06-15, 14:47
Bannlyst
Det jag inte gillar riktigt det är att hon träffar dessa 'framgångsrika' aktörerna som Filip och hon konstnären och får det till att Bipolär är något positivt som ökar kreativiteten. Jo för dom 4-5 stycken som hon intervjuar kan det vara positivt om man har någon som går bakom och sopar upp all skit som kommer i de depressiva perioderna. Jag känner människor som är bipolära och som verkligen inte haft det så kul. När dom är hyperaktiva bränner dom pengar dom inte har och när dom är depressiva så super dom bort sina och andras pengar. Vet inte riktigt vilka programmet riktar sig til.
Citera
2015-06-18, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simba_rock
Det jag inte gillar riktigt det är att hon träffar dessa 'framgångsrika' aktörerna som Filip och hon konstnären och får det till att Bipolär är något positivt som ökar kreativiteten. Jo för dom 4-5 stycken som hon intervjuar kan det vara positivt om man har någon som går bakom och sopar upp all skit som kommer i de depressiva perioderna. Jag känner människor som är bipolära och som verkligen inte haft det så kul. När dom är hyperaktiva bränner dom pengar dom inte har och när dom är depressiva så super dom bort sina och andras pengar. Vet inte riktigt vilka programmet riktar sig til.
Det var ett jäkla glassigt program. Verkade gå ut på att visa att bipolaritet är något för de framgångsrika, lyckade. Fick för mig att googla Ann Heberlein + Anna Odell, det blåste en del kring Odell när hon gjorde det där utspelet. Ann Heberlein gillade ju inte Odell och skrev att man ska inte kritisera psykvården. Jag är inte något Odellfan direkt men tycker det är typiskt för Ann Heberlein att hon inte kommer med samhällskritik utan vill att det ska framstå som glamoröst. Framförallt tror jag Ann Heberlein vill stå i centrum till varje pris.
Citera
2015-06-19, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Butter200
Framförallt tror jag Ann Heberlein vill stå i centrum till varje pris.
"Bipolär eller narcissistisk personlighetsstörning? - Även utbildad personal kan ha svårt att skilja mellan dessa två villkor, eftersom skillnaderna är subtila."
http://evb.kleska.com/bipolar-eller-...ighetsstorning
Citera
2015-06-19, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kunglighet
"Bipolär eller narcissistisk personlighetsstörning? - Även utbildad personal kan ha svårt att skilja mellan dessa två villkor, eftersom skillnaderna är subtila."
http://evb.kleska.com/bipolar-eller-...ighetsstorning

vad är det där för jävla google translate-sida - vem står bakom den?
Citera
2015-06-19, 14:21
Medlem
sillynamnams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meetthefockers
vad är det där för jävla google translate-sida - vem står bakom den?

Nästan oläsligt. Men bipolaritet ska vara en av de sjukdomar där det förekommer mycket överdiagnostisering. Det går mode i diagnoser också... Den här artikeln är intressant.
http://www.svd.se/trotjanare-gor-upp...iagnosfabriken
Ann Heberlein skulle nog inte kunna leda ett program om narcissistisk personlighetsstörning, eftersom det inte är en särskilt trevlig diagnos... För övrigt kan sådana här humörsvängningar som hon skriver om bero på alkoholproblem...
Citera
2015-06-19, 14:28
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Butter200
Det var ett jäkla glassigt program. Verkade gå ut på att visa att bipolaritet är något för de framgångsrika, lyckade. Fick för mig att googla Ann Heberlein + Anna Odell, det blåste en del kring Odell när hon gjorde det där utspelet. Ann Heberlein gillade ju inte Odell och skrev att man ska inte kritisera psykvården. Jag är inte något Odellfan direkt men tycker det är typiskt för Ann Heberlein att hon inte kommer med samhällskritik utan vill att det ska framstå som glamoröst. Framförallt tror jag Ann Heberlein vill stå i centrum till varje pris.

Massmedia idag har en port bred som en ladugårdsgrind för folk som vill upptäda på det sättet och uppfattas som "debattörer". Särskilt kvinnor ur storstadsmedelklassen. Ebba Witt Brattström, Kristin Lundell, Frida Boisen och Maria Sveland gör på precis samma sätt, privata narrativ ("life stories") förstoras upp till säkra exempel eller ad-hoc-"bevis" på generella lagar. Och skribentens ego är i grunden alltid viktigare än några principer eller riktiga argument.
Senast redigerad av HepCat-X 2015-06-19 kl. 14:36.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in