Citat:
Ursprungligen postat av
Butter200
Det var ett jäkla glassigt program. Verkade gå ut på att visa att bipolaritet är något för de framgångsrika, lyckade. Fick för mig att googla Ann Heberlein + Anna Odell, det blåste en del kring Odell när hon gjorde det där utspelet. Ann Heberlein gillade ju inte Odell och skrev att man ska inte kritisera psykvården. Jag är inte något Odellfan direkt men tycker det är typiskt för Ann Heberlein att hon inte kommer med samhällskritik utan vill att det ska framstå som glamoröst. Framförallt tror jag Ann Heberlein vill stå i centrum till varje pris.
Massmedia idag har en port bred som en ladugårdsgrind för folk som vill upptäda på det sättet och uppfattas som "debattörer". Särskilt kvinnor ur storstadsmedelklassen. Ebba Witt Brattström, Kristin Lundell, Frida Boisen och Maria Sveland gör på precis samma sätt, privata narrativ ("life stories") förstoras upp till säkra exempel eller ad-hoc-"bevis" på generella lagar. Och skribentens ego är i grunden alltid viktigare än några principer eller riktiga argument.