Citat:
Bidde lite googlande nu igen
o så läste jag artikeln nu länkade - intressant! jag har inte läst boken o vet inget om författaren heller men såg nu när jag googlade att hon skrivit fler böcker bla "Marknaden är en hispig man" - kan undra va den handlar om? Haha - ja, bilden är ju verkligen lite stereotyp bild av kvinnan som lite barnslig, smånaiv, ofarlig Lolita.
I artikeln "Vi måste prata om våldtäkt" i Aftonbladet så står det att 4 750 st våldtäkter anmäldes under under år 2007, som jag fattar det, är det antalet våldtäkter där kvinnor är offren?
Sen funderar jag lite över hur hon får ihop bokens titel? : Våldtäkt och romantik : en berättelse om kvinnlig sexualitet - var kommer den "kvinnliga sexualiteten" in i sammanhanget? Nu har jag ju inte läst boken , som sagt, men har du ngr tankar om det?
Tycker att recensionen i Aftonbladet lämnar många lösa trådar, kanske utifrån bokens innehåll? vet inte! men för mig känns diskussionen kring ämnet väldigt enkelspårigt - som om de utgår från att alla våldtäkter är densamma.
Jag läser det som skrevs om Ann Heberlein - som jag tolkar det så menar Heberlein, kortfattat, att om man jämställer våldtäkt med andra våldsbrott så kan man komma ifrån det med att kvinnan beskylls pga klädsel, sexighet ex.
Jag tycker Heberlein ska läsa artikeln som Marianne Lindberg De Geer skrivit;
https://www.expressen.se/kultur/mari...nrumpa-vid-50/ så bra artikel!!!
Marianne skriver bla; "Med naiva resonemang om sorg över att inte se ut som barnrumpor vid 50 lämnar ni dörren vidöppen för självföraktet, skönhetsindustrin, skönhetskirurgin, fillers och piller. Och förutom att blåsa under kvinnoföraktet, så skrämmer ni slag på era döttrar, "
o så läste jag artikeln nu länkade - intressant! jag har inte läst boken o vet inget om författaren heller men såg nu när jag googlade att hon skrivit fler böcker bla "Marknaden är en hispig man" - kan undra va den handlar om? Haha - ja, bilden är ju verkligen lite stereotyp bild av kvinnan som lite barnslig, smånaiv, ofarlig Lolita. I artikeln "Vi måste prata om våldtäkt" i Aftonbladet så står det att 4 750 st våldtäkter anmäldes under under år 2007, som jag fattar det, är det antalet våldtäkter där kvinnor är offren?
Sen funderar jag lite över hur hon får ihop bokens titel? : Våldtäkt och romantik : en berättelse om kvinnlig sexualitet - var kommer den "kvinnliga sexualiteten" in i sammanhanget? Nu har jag ju inte läst boken , som sagt, men har du ngr tankar om det?
Tycker att recensionen i Aftonbladet lämnar många lösa trådar, kanske utifrån bokens innehåll? vet inte! men för mig känns diskussionen kring ämnet väldigt enkelspårigt - som om de utgår från att alla våldtäkter är densamma.
Jag läser det som skrevs om Ann Heberlein - som jag tolkar det så menar Heberlein, kortfattat, att om man jämställer våldtäkt med andra våldsbrott så kan man komma ifrån det med att kvinnan beskylls pga klädsel, sexighet ex.
Jag tycker Heberlein ska läsa artikeln som Marianne Lindberg De Geer skrivit;
https://www.expressen.se/kultur/mari...nrumpa-vid-50/ så bra artikel!!!
Marianne skriver bla; "Med naiva resonemang om sorg över att inte se ut som barnrumpor vid 50 lämnar ni dörren vidöppen för självföraktet, skönhetsindustrin, skönhetskirurgin, fillers och piller. Och förutom att blåsa under kvinnoföraktet, så skrämmer ni slag på era döttrar, "
ja, men menar marianne att dessa kvinnor ska a) ljuga eller b) hålla tyst?
jag menar, dessa kvinnor hatar nog att de känner som de gör - att de håller på att bli gamla feta kossor- att de känner stort självförakt över detta eftersom det går emot allt som de står för. men nu har de ändå dessa känslorna och då är det väl på sin plats att de lyfter på denna sten och försöker reda ut vad det handlar om istället för att köra taktiken locket på. eller?