Citat:
Ja visst men jag tror din analys skulle kunna va korrekt.
Jag har inte läst artikeln som Heberlein skrivit i SvD- betalvägg! - men jag lite kunde jag i alla fall läsa av texten bl a rubriken; " Så får man inte säga som kvinna" o så i ingressen; "att åldras som kvinna och om den sanning som inte får uttalas."
https://www.svd.se/sa-far-man-inte-saga-som-kvinna
Det där känner jag inte alls igen - jag tycker kvinnor alltjämt klagar över utseende o förfasas över att bli äldre. Såg en dokumentär från England med journalisten Michael Mosley, där han studerade skönhetsindustrin, olika ingrepp o operationer. Mosley tog bl a upp hur tom så unga som 12 år började injicera botox i ansiktet för att bekämpa tecken på åldrande. Helt galet detta!!
Tur att Heberlein o Linderborg är i mogen ålder o dessutom inte är ngr influensers- jag menar dom kan i alla fall inte påverka unga kvinnor i ngn stor utsträckning.
Hur fan tänker dessa kvinnor tror du? va är deras syfte med att gå ut med såna texter o åsikter om åldrande på det här sättet? Va vill Heberlein uppnå genom låta läsare vältra sig i hennes åldersnojor?
Jag har inte läst artikeln som Heberlein skrivit i SvD- betalvägg! - men jag lite kunde jag i alla fall läsa av texten bl a rubriken; " Så får man inte säga som kvinna" o så i ingressen; "att åldras som kvinna och om den sanning som inte får uttalas." https://www.svd.se/sa-far-man-inte-saga-som-kvinna
Det där känner jag inte alls igen - jag tycker kvinnor alltjämt klagar över utseende o förfasas över att bli äldre. Såg en dokumentär från England med journalisten Michael Mosley, där han studerade skönhetsindustrin, olika ingrepp o operationer. Mosley tog bl a upp hur tom så unga som 12 år började injicera botox i ansiktet för att bekämpa tecken på åldrande. Helt galet detta!!
Tur att Heberlein o Linderborg är i mogen ålder o dessutom inte är ngr influensers- jag menar dom kan i alla fall inte påverka unga kvinnor i ngn stor utsträckning.
Hur fan tänker dessa kvinnor tror du? va är deras syfte med att gå ut med såna texter o åsikter om åldrande på det här sättet? Va vill Heberlein uppnå genom låta läsare vältra sig i hennes åldersnojor?
Jag har läst hela!
Har den inte helt aktuell i minnet, den här kulturdebatten har ju pågått ett tag. Att SvD slog upp den så stort, med den bilden, på sin kultursida, är den stora skandalen som jag ser det. "Den sanning som inte får uttalas." Jojo. Som du påpekar är det inte sant. Man kan även tänka på Åsa Beckmans krönika om att blondera håret eller inte blondera håret.
Nog för att det är skrämmande men kan ändå inte låta bli att tycka det är aningen komiskt med! sitter bitr kulturchef o en docent i etnologi o nojjar över grått hår??!!
Jag har inte ens hört den diskussionen i mitt liv utan bara endera har man väl grått om man gillar det lr så färgar dom när dom går till frissan.