Alfredsson är en annan favorit. Jag gillar högerforwards, jag gillar hans laglojalitet och hans slutspelsbedrifter 2007 var otroliga. Generellt gillar jag målfarliga ryssar: Kovalchuck och Ovechkin är nog mina favoritspelare i dagens NHL - den ena har en skön, kaxig attityd och den andra en underhållningsvilja och karisma som hockey behöver (vem gillar trista, "ha på sig keps i intervju"-spelare som Crosby

?). Jag gillar spelare som kan uttrycka sig väl i intervjuer - Lidström exempelvis. Det är kul med kreativa spelare med sinne för snygga mål - som Kovalev. Jag bryr mig minst om målvakter, trots att de är viktigaste. Det är väldigt sällan en målvakt blir en favoritspelare hos mig.
Generellt gillar jag inte alls kanadensare. Pronger, Crosby m.fl, är väldigt osympatiska hockeyspelare. De kanadensiska spelare jag gillar är oftast fransk-kanadensare, jag inbillar mig att de har lite mer elegans...

Med undantag för underskattade Jagr så har jag inga speciella känslor för tjecker. Finnar är också mer eller mindre ointressanta - Selänne är ett undantag.