2010-02-12, 01:20
Medlem
Dr Scriptums avatar
Alfredsson är en annan favorit. Jag gillar högerforwards, jag gillar hans laglojalitet och hans slutspelsbedrifter 2007 var otroliga. Generellt gillar jag målfarliga ryssar: Kovalchuck och Ovechkin är nog mina favoritspelare i dagens NHL - den ena har en skön, kaxig attityd och den andra en underhållningsvilja och karisma som hockey behöver (vem gillar trista, "ha på sig keps i intervju"-spelare som Crosby?). Jag gillar spelare som kan uttrycka sig väl i intervjuer - Lidström exempelvis. Det är kul med kreativa spelare med sinne för snygga mål - som Kovalev. Jag bryr mig minst om målvakter, trots att de är viktigaste. Det är väldigt sällan en målvakt blir en favoritspelare hos mig.

Generellt gillar jag inte alls kanadensare. Pronger, Crosby m.fl, är väldigt osympatiska hockeyspelare. De kanadensiska spelare jag gillar är oftast fransk-kanadensare, jag inbillar mig att de har lite mer elegans... Med undantag för underskattade Jagr så har jag inga speciella känslor för tjecker. Finnar är också mer eller mindre ointressanta - Selänne är ett undantag.
Citera
2010-02-14, 21:32
Medlem
Trumps avatar
Brett Hull var alltid en favorit med sitt svinhårda skott och för att han var lik min farsa haha.
Kan inte välja en favorit av Gretzky och Lemieux gillar båda trots att de är från Kanada.
Av spelare som är aktiva idag måste jag nog säga Kovalchuk och Kronwall
Citera
2010-02-15, 01:33
Medlem
elelitos avatar
Peter Forsberg, Alex Ovechkin och Rick Nash.

Foppa barndomsfavoriten, Ovechkin NHL(tvspels)-favoriten.
Citera
2010-02-24, 02:09
Medlem
FIGHTPLAYs avatar
The Russian Rocket! Pavel Bure.

Han hade en skön särpräglad stil, genomslagskraftig speedkula med guds handleder. Bra framspelare och målskytt.
Citera
2010-02-25, 03:10
Barndomsidol: Peter Forsberg. Tycker dock att det är dags att dra sig bort från hockeyn, tiden är nog inne för honom nu

Andra favoriter:
Corey Perry
Tony Amonte

Alfredsson
Senast redigerad av J-dilla 2010-02-25 kl. 03:14.
Citera
2010-02-25, 03:40
Medlem
BertilBanans avatar
Börje Salming först och främst. Men jag håller även Ove Molin högt, främst på grund av hans lojalitet mot Brynäs.
Citera
2010-02-25, 03:58
Medlem
Hirvis avatar
Brett Hull, Theoren Fleury, Tommy Söderström, Patrick Kjellberg, Björn Nord, Felix Potvin, Mike Modano.

NICHLAS FALK är alltid nummer ett.
Citera
2010-03-05, 12:48
Citat:
Ursprungligen postat av J-dilla
Barndomsidol: Peter Forsberg. Tycker dock att det är dags att dra sig bort från hockeyn, tiden är nog inne för honom nu

Andra favoriter:
Corey Perry
Tony Amonte

Alfredsson

Glömde lägga till Jari Kurri
Citera
2010-03-05, 13:42
Medlem
PartyplayerPEtes avatar
Richards är en spelare som är allt, offensivt/defensivt geni, tuff ect, finns inget roligare än att se Flyers möta caps och när han sitter som ett klistermärke efter nummer 8, personlig favorit absolut.

Callahan måste vara en av de spelarna som ger mest i varje match i ligan, diggar han grymt.

Seabrook hamnar lite i skymundan p.g.a Keith vilket jag tycker är synd, för han är minst lika bra enligt mig.

Den enda av Staal-bröderna som jag gillar är Marc, tycker att han är enkelspelande, tuff back som sällan gör misstag, också en persolig favorit.

Duchene har jag gillat enda sedan sin första match i NHL, vilken tvåvägsspelare han kommer att bli och vilken skridskoåkning.

Har också alltid varit ett stort fan av Peter Forsberg för oändligt många anledningar, Hasek är en målvakt som jag alltid har gillat, Lindros är en spelare som jag både hatade och älskade på samma gång.

Självklart så ligger också Lidström och Zetterberg högt upp på min lista.
Citera
2010-03-05, 15:31
Medlem
cellels avatar
Peter Forsberg, helt klart.
Citera
2010-03-05, 15:37
Medlem
superheroess avatar
Linus Klasen, SSK! lite ojämn kanske men en suverän spelare, kolla t.ex straffen mot frölunda
Citera
2010-03-05, 16:26
Medlem
FIGHTPLAYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av superheroes
Linus Klasen, SSK! lite ojämn kanske men en suverän spelare, kolla t.ex straffen mot frölunda
Ja Klasen är väldigt underskattad, är inte SSK supporter men gillar hans spel enormt mycket. En annan favorit är Mats Zuccarello Aasen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in