2011-03-28, 14:09
Medlem
Noppe88s avatar
Agneta Andersson har redan varit med. Annars är jag beredd att hålla med i det du säger. Finns många som skulle kunna fylla ut det lite profillösa kvinnliga startfältet.

Håller stenhårt på Scott!
Citera
2011-03-28, 14:58
Medlem
plagueiss avatar
Kollade just på norska versionen avsnitt ett. De har exakt samma upplägg och antar det är likadant hus med. Den som hade sämsta tid på 90 grader hade 4.30. Finn Christian Jagge förlorade mot en okänd tjej för mig, tror de höll på i över 11.30.
Senast redigerad av plagueis 2011-03-28 kl. 15:02.
Citera
2011-03-28, 15:23
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plagueis
Kollade just på norska versionen avsnitt ett. De har exakt samma upplägg och antar det är likadant hus med. Den som hade sämsta tid på 90 grader hade 4.30. Finn Christian Jagge förlorade mot en okänd tjej för mig, tror de höll på i över 11.30.

Var kan man se det?
Citera
2011-03-28, 15:52
Medlem
Steff83s avatar
Åldern betyder långt ifrån allt i dessa sammanhang. Det handlar om hur tränad man är, och hur längesen det var man var aktiv samt vilken idrott man pysslade med.

Hanna Ljungberg la ju av ganska nyligen, och är endast 31 år. Klart yngst. Hon är ju faktiskt i sin bästa fysiska ålder. Stenmark har tränad extremt, och hållt igång hela tiden sen han la av. Då grejar han män som är 10-15 år yngre som inte hållt igång lika bra utan problem.

Kenny Bräck kan väl knappast vara mer grundtränad än en "vanlig" person som inte varit elitidrottare?
Senast redigerad av Steff83 2011-03-28 kl. 15:55.
Citera
2011-03-28, 16:18
Medlem
plagueiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Var kan man se det?

nrk.no

dock så krävs ett norsk ip för att kunna se.
Citera
2011-03-28, 16:23
Medlem
Struttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Åldern betyder långt ifrån allt i dessa sammanhang. Det handlar om hur tränad man är, och hur längesen det var man var aktiv samt vilken idrott man pysslade med.

Hanna Ljungberg la ju av ganska nyligen, och är endast 31 år. Klart yngst. Hon är ju faktiskt i sin bästa fysiska ålder. Stenmark har tränad extremt, och hållt igång hela tiden sen han la av. Då grejar han män som är 10-15 år yngre som inte hållt igång lika bra utan problem.

Kenny Bräck kan väl knappast vara mer grundtränad än en "vanlig" person som inte varit elitidrottare?

Jag är inte på något sätt en motorsport-människa, men vet att förarna faktiskt är sjukt vältränade. I min värld känns det inte så jobbigt att "köra bil", men jag har förstått att det alltså är det.
Citera
2011-03-28, 16:25
Medlem
Struttens avatar
Jag har av en bekant med insyn i produktionsbolaget fått höra en spoiler om vem som vinner. Detta meddelades med fullständigt pokerface, och kan lika gärna vara lögn som sant. Jag sätter det dock under dubbla spoilertaggar för de som inte vill veta. Och kommentera nu för fan inte detta utan spoilertaggar!

Citera
2011-03-28, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strutten
Jag har av en bekant med insyn i produktionsbolaget fått höra en spoiler om vem som vinner. Detta meddelades med fullständigt pokerface, och kan lika gärna vara lögn som sant. Jag sätter det dock under dubbla spoilertaggar för de som inte vill veta. Och kommentera nu för fan inte detta utan spoilertaggar!

Edit: Det tycks finnas en del "glappkäftar" i produktionen. Även förra året avslöjades vinnaren här på FB i ett tidigt stadium.
Senast redigerad av gmn 2011-03-28 kl. 16:53.
Citera
2011-03-28, 16:58
Medlem
Borghesias avatar
Helvete va imponerad jag blir av Stenis. Kommer ihåg honom från diverse Superstar-tävlingar på 80-talet där han och Kjell Isaksson vann i princip allt dom ställde upp i. Men att han fortfarande var så jäkla bra var mäktigt att se. Han lär leka hem vinsten denna säsongen.
Citera
2011-03-28, 17:05
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strutten
Jag är inte på något sätt en motorsport-människa, men vet att förarna faktiskt är sjukt vältränade. I min värld känns det inte så jobbigt att "köra bil", men jag har förstått att det alltså är det.

Det är väl inte att "köra bil" i sig som kräver så mycket, utan livet runt, och pressen att orka hålla på och alla resor..osv. Då underlättar det att vara vältränad såklart. Även för riskerna det innebär i form av olyckor.

Jag tror dock inte att det jämförbart med dom som håller med mer direkt fysiska idrotter.
Citera
2011-03-28, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Det är väl inte att "köra bil" i sig som kräver så mycket, utan livet runt, och pressen att orka hålla på och alla resor..osv. Då underlättar det att vara vältränad såklart. Även för riskerna det innebär i form av olyckor.

Jag tror dock inte att det jämförbart med dom som håller med mer direkt fysiska idrotter.
Kenny Bräck sa i programmet att han överlevde sin olycka tack vare att han var så vältränad.
Citera
2011-03-28, 17:31
Medlem
SureBets avatar
vet inte hur väl det stämmer men jag har alltid hört att de på toppnivå inom motorsport är extremt vältränade
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in