2010-04-01, 00:06
Medlem
~*BayBee*~s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Apropå freudiansk felsägning hoppas jag ni såg klippen de visade på slutet. Patrik Sjöberg skulle säga kanelbulle till Karlsson men höll på att säga knullbulle.

Haha, såg det. Jag gillar sånna där "bakom kulisserna" klipp där man ser hur fel det blir ibland, elen går, folk säger fel saker, nån fattade inte tävlingen och allt går åt h-vete!
Finns det mer än det som de visade igår ute nånstans eller sitter SVT och håller på alla klipp?
Citera
2010-04-01, 00:33
Medlem
Mohaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strutten
Jag skulle kalla detta för en freudiansk felsägning, då han verkligen har kvinnliga händer och handleder.

Eller hur? Men varför inte bara bejaka den gayiga sidan inom dig. Armand på gräsmattan utanför slottet i Landskrona? The King of Landskrona!

Men han var en värdig vinnare - eller? Det hade i och för sig gett större rubriker om en skämtare som Sjöberg eller förre På Spåret-vinnaren och småkändisen Stefan Holm hade vunnit.

Bra ändå att Tråk-Louise eller Dooping-Tomas inte vann.
Citera
2010-04-01, 02:07
Medlem
Pumpkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av winkish
Haha, henne skulle man inte banga

Banga henne är precis vad jag skulle göra Ett halvårs väntan och du nailar din flashbackentré, välkommen
Citera
2010-04-01, 02:44
Medlem
Boglas avatar
Perfekt underhållning och en klart värdig vinnare. Alla har missunnats i någon tävling, och den här gången var det Louises tur. Vilket löjligt gnäll om att Johansson fick gå vidare på en pulstävling, har har ju för fan varit missunnad hela tävlingen igenom.

Nåja, jag höll på Armand från första avsnitt, har följt honom genom hela hans karriär och jag vet vilken disciplin killen har. Dessutom är han grymt okänd i Sverige, sina bragder till trots, det enda som uppmärksammats är väl när han slog skiten ur Paolo i tolv ronder. Skönt att han vann, skönt att han blir så pass känd som han förtjänar, skönt att folk får reda på hur svensk han egentligen är (var väl en av de ödmjukaste i tävlingen?), trots att han har ett utländskt efternamn. Slovenien är det enda civiliserade balkanlandet för den delen, Kranjc vann.
Citera
2010-04-01, 02:53
Medlem
Boglas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av darko
Lysande tv-underhållning! Armand är en värdig vinnare. Otroligt skön lirare som jag hade mina tvivel om innan tävlingen startade. Jag trodde han skulle vara den där tuffa macho invandrarkillen som inte alls skulle komma överens med alla lugna och mesiga svenskar. Men fan vad fel jag hade, Armand kom överens med alla och det verkar som att alla uppskattade honom.

Det som gör mig mest glad är att Stefan "tönten" Holm fick sig en rejäl knäpp på näsan i och med att han åkte ut relativt tidigt. Jag tål inte den personen, jag gör bara inte det. Han tror verkligen han är så jävla överlägsen och bäst på allt. Lite aspergers syndrom över killen med tanke på hans svagheter på det sociala planet. Men kul att han kom överens med den andra aspergerskillen Tomas Gustafsson. Sjukt töntiga personer båda två. En annan sak som gör mig glad är att bitterfittan Ulrika Knape också åkte ut tidigt. Sällan ett leende på läpparna och det verkar som att hon har en zucchini uppkörd i röven jämt och ständigt.

Jag vill ha en ny säsong nu! Ingemar Stenmark skulle vara kul att se. Han imponerade stort i den där tvserien på trean. Vad fan hette det nu igen, superstars?
Word på allt. Det jag glömde skriva i mitt inlägg står för övrigt ovan, grabbar. Har också redan en färdig diagnos på Holm, vilken jävla aspergertönt. Jobbig dialekt. Det bästa är när han står och mumlar "vi får väl se" titt som tätt.
Citera
2010-04-01, 02:56
Medlem
_Samuelsson_s avatar
Vem fasen är killen som vann?
Citera
2010-04-01, 08:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tryffel
Holm har vunnit på spåret två gånger. Duger inte det som bevis på hans allmänbildning? Jag tror nog att en final-seger i på spåret säger mer i det fallet. Och snacket om Höjdhoppet. Häv inte ur dig massa skit i ett ämne du inte har någon större koll på. Sjöberg har Själv deltagit i ett par av de sämsta OS-finalerna de senaste 30 åren. OS 92 där Sjöberg blev 2a vanns på 2,34, lägre än Holms Vinnar-hopp. OS 1984 när Sjöberg också blev 2a vanns på 2,35. Alltså sämre resultat. Holm har för övrigt hoppat 2,40 på ett mästerskap. Det har inte Sjöberg om vi nu ska prata om att leverera när det gäller och vinna det största man kan göra som idrottsman.
Och appropå att minnas höga hopp. Minns du kinesen som slog 3 världsarekord i Höjdhpp från 2,37-2,39 på 80-talet? Ingen gör nog det eftersom han aldrig vann någonting. Dedär är väldigt olika. Powels hopp minns alla, ja. Men det har sina förklaringar. Ditt resonemang håller inte för fem öre om man ska sätta det i praktiken på fler sätt.

För det andra. Holm har aldrig sagt sig vara en bättre Höjdhoppare än Sjöberg. Att du får för dig något annat beror inte på något mer än dina fria fantasier. Däremot så kan man snacka i en oändlighet vem man anser vara den bästa idottsmannen (och det har det redan gjorts i Holm vs Sjöberg-tråden)

Själv rankar jag Holms OS-guld, 4 VM guld inne och medalj på alla mästerskap som högre än Sjöbergs 0 OS guld och ett VM guld inne samt usla resultat på samtliga EM ute)

Lägg därtill att Sjöberg hoppade 2,25 eller sämre på 9 av sina 21 finaler. För att inte tala om att det var dubbelt så många innemästerskap på Sjöbergs tid. Trots det är hans merier inne helt underlägsna Holm.

Men det är bara vad jag tycker. Men hur du än vrider och vänder på det så kan du inte kalla en dubbel segrare i på spåret för något annt än extremt bildad. 2a en gång dessutom)

Kan du sluta gråta? Det är som att det är din far eller bror jag har hånat. Faktum kvarstår, Sjöberg har hoppat högre i en gren man ska hoppa högt i. Sen spelar det absolut ingen som helst roll om Holm har tagit OS-guld, för det har fan Steven Bradbury också gjort..
Citera
2010-04-01, 11:15
Medlem
pingvinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogla
Perfekt underhållning och en klart värdig vinnare. Alla har missunnats i någon tävling, och den här gången var det Louises tur. Vilket löjligt gnäll om att Johansson fick gå vidare på en pulstävling, har har ju för fan varit missunnad hela tävlingen igenom.

Nåja, jag höll på Armand från första avsnitt, har följt honom genom hela hans karriär och jag vet vilken disciplin killen har. Dessutom är han grymt okänd i Sverige, sina bragder till trots, det enda som uppmärksammats är väl när han slog skiten ur Paolo i tolv ronder. Skönt att han vann, skönt att han blir så pass känd som han förtjänar, skönt att folk får reda på hur svensk han egentligen är (var väl en av de ödmjukaste i tävlingen?), trots att han har ett utländskt efternamn. Slovenien är det enda civiliserade balkanlandet för den delen, Kranjc vann.

Slå upp det ordet, och byt sedan ut mot
....

/Språkpolisen
Citera
2010-04-01, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av darko
Lysande tv-underhållning! Armand är en värdig vinnare. Otroligt skön lirare som jag hade mina tvivel om innan tävlingen startade. Jag trodde han skulle vara den där tuffa macho invandrarkillen som inte alls skulle komma överens med alla lugna och mesiga svenskar. Men fan vad fel jag hade, Armand kom överens med alla och det verkar som att alla uppskattade honom.

Det som gör mig mest glad är att Stefan "tönten" Holm fick sig en rejäl knäpp på näsan i och med att han åkte ut relativt tidigt. Jag tål inte den personen, jag gör bara inte det. Han tror verkligen han är så jävla överlägsen och bäst på allt. Lite aspergers syndrom över killen med tanke på hans svagheter på det sociala planet. Men kul att han kom överens med den andra aspergerskillen Tomas Gustafsson. Sjukt töntiga personer båda två. En annan sak som gör mig glad är att bitterfittan Ulrika Knape också åkte ut tidigt. Sällan ett leende på läpparna och det verkar som att hon har en zucchini uppkörd i röven jämt och ständigt.

Jag vill ha en ny säsong nu! Ingemar Stenmark skulle vara kul att se. Han imponerade stort i den där tvserien på trean. Vad fan hette det nu igen, superstars?

Har Holm Aspergers? jag har länge haft den misstanken.
Citera
2010-04-01, 13:16
Medlem
Tror folk verkligen att SVT ville ha Johansson i final?

Självklart så skulle SVT allra helst ha haft Louise mot Armand i finalen. Tävlingen var ju uppenbart mycket fördelaktig för de två lättviktade personerna. Sen hade Louise sitt hjärtproblem - SOM HON INTE TALAT OM INNAN - som sänkte henne. Det känns ju fullt rimligt att förvänta att en mästares mästare har bra kondition och därmed sänker sin puls snabbt. Det kunde kanske gjorts på något annat sätt, visst, men när svt inte hade någon aning om hennes problem, vad skulle svt då göra åt saken?

Nej, hon får skylla sig själv. Armand var hursomhelst en värdig vinnare, även om den riktiga finalen borde ha stått mellan honom och louise istället för tomas. Som för övrigt kämpat på bra genom de flesta tävlingarna.
Citera
2010-04-01, 13:21
Medlem
Boglas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pingvinen
Slå upp det ordet, och byt sedan ut mot
....

/Språkpolisen
Alldeles riktigt! Det trodde jag aldrig skulle hända mig. Som svar får jag väl påpeka att svenskan, i skrift, fortfarande har ett strikt subjektstvång -- något man som "språkpolis" kanske borde beakta lite mer noggrant om man rättar någon annans språk.
Citera
2010-04-01, 13:48
Medlem
wonderlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shorkulag
Tror folk verkligen att SVT ville ha Johansson i final?

Självklart så skulle SVT allra helst ha haft Louise mot Armand i finalen. Tävlingen var ju uppenbart mycket fördelaktig för de två lättviktade personerna. Sen hade Louise sitt hjärtproblem - SOM HON INTE TALAT OM INNAN - som sänkte henne. Det känns ju fullt rimligt att förvänta att en mästares mästare har bra kondition och därmed sänker sin puls snabbt. Det kunde kanske gjorts på något annat sätt, visst, men när svt inte hade någon aning om hennes problem, vad skulle svt då göra åt saken?

Nej, hon får skylla sig själv. Armand var hursomhelst en värdig vinnare, även om den riktiga finalen borde ha stått mellan honom och louise istället för tomas. Som för övrigt kämpat på bra genom de flesta tävlingarna.

Stämmer dock inte, hon hade påpekat att hon hade hjärtproblem och förespråkade att hennes startpuls skulle ligga runt 100-110 så att det skulle bli mer game av det hela. Men SVT nekade henne det eftersom de inte trodde på hennes hjärtproblem..sedan fick dom det bevisade för sig, svart på vitt, under tävlingen. Det tog en halvtimma för henne och tio minuter för de andra att få ner pulsen.

Sades på SVT Nyhetsmorgon i morse. Sen får man väl anse vad man vill ang. att Louise skulle få lite handikapp eller ej. Sen håller jag med om att Armand är en värdig vinnare, men luften gick ju ur finalen där i slutet.
Senast redigerad av wonderland 2010-04-01 kl. 13:50.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in