2010-02-10, 12:50
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jedifidde
Den som slår ut Sjöberg kommer att bli min nya hjälte.

Japp, han är så jäkla tröttsam och jobbig. I små doser kanske är lite småcool men han skulle förmodligen gå de flesta på nerverna om man umgicks med honom. Han ger inga sympatiska eller schyssta intryck. Brolin tycker jag växer som person. Han ger ett ödmjukt och genomtrevligt intryck. Tomas Johansson verkar lite tystlåten och enkel av sig. Inte den som försöker hävda sig hela tiden.
Citera
2010-02-10, 12:54
Medlem
jedifiddes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Japp, han är så jäkla tröttsam och jobbig. I små doser kanske är lite småcool men han skulle förmodligen gå de flesta på nerverna om man umgicks med honom. Han ger inga sympatiska eller schyssta intryck. Brolin tycker jag växer som person. Han ger ett ödmjukt och genomtrevligt intryck. Tomas Johansson verkar lite tystlåten och enkel av sig. Inte den som försöker hävda sig hela tiden.

Tomas Johansson är tyst mest, bara för att ingen förstår vad han säger
Citera
2010-02-10, 13:18
Medlem
visemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moviemovie
Visst väger det tungt att ha det svenska rekordet. Men det känns ändå som att Holm i och med sin nivå genom åren är en bättre höjdhoppare än Sjöberg på pappret. I teorin så skulle en helt vanligt höjdhoppare som aldrig är med och slåss om någon medalj få till ett riktigt kanonhopp och slå 2.45. Ha en riktigt bra dag där allt stämmer. Är denne höjdhoppare bäst genom tiderna då? För ett enda hopp.

Allt beror på hur man definierar en bra höjdhoppare och där tänker många på olika sätt.

OnT: Sjöberg är väl lite småkomisk ibland med sina kommentarer. Men som ni säger så ger han intrycket av att vara en ganska så osäker person som genom att gå på andra med kommentarer försöker "skydda" sig själv. Han är rätt så barnslig och har inte visat nåt speciellt tecken på att han faktiskt kan vara mer seriös och vänlig. Dock vet man aldrig med klippningen och hur personer framställs.

Håller även med om att det blir lätt att förutse vem som möter vem. Även om tävlingarna i sig är roliga att kolla på så tappar de kraft i att det inte står så mycket på spel för deltagarna i vissa fall.

Holm, Kranjc och Johansson är sköna typer. Hoppas de går långt. Brolin känns som en som kommer åka räkmacka jävligt länge. En skön glidare som inte märks så mycket och därför ligger bra till varje gång det är dags för duell. Skulle gärna vilja se Sjöberg i nattduellen mot någon av de fyra ovannämnda. Det hade varit nåt!

Nu har väl Sjöberg lite mer än ett enda flaxhopp ändå... eller?
Citera
2010-02-10, 13:27
Medlem
Rätt så trött på Sjöberg nu. Visst är det roligt ibland med hans små one-liners och allmänna stöddighet. Men hans bitterhet går liksom inte att bortse ifrån, därför fastnar skrattet i halsen alltmer ofta.

Tycker genuint synd om Gustavssom som får sina fantastiska OS-guld och världsrekord minnen sabbade av nån jävla kommentator på SVT som in i det sista hoppas (?!) att någon annan ska vinna "nej, nej det klarar han inte, det går inte .. jo det gjorde han visst..." Alternativt mumlar "jaha, det blev visst världsrekord där", med samma glädje som om någon precis gett honom en dödsdom
Citera
2010-02-10, 16:13
Medlem
erikbes avatar
Tycker att det är synd att nattduellen alltid är samma gren. Hade vart mer spännande om det var olika varje gång.

Sen måste jag säga att även om jag gillar programmet som sådant så är ju många grenar inte riktigt tv-mässiga
Citera
2010-02-10, 16:27
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erikbe
Sen måste jag säga att även om jag gillar programmet som sådant så är ju många grenar inte riktigt tv-mässiga

Det är inte alltid man har riktigt koll på hur det ligger till i tävlingsmomenten. I gårdagens program när de spelade kinesisk schack hade man ingen aning om vem som låg bäst till förrän Krancj vann. Det blir lite rörigt.
Citera
2010-02-10, 16:41
Medlem
saprofyt.s avatar
Haha, så roligt att alla sitter och stör sig på Sjöberg. Man märker ju att det bara är ett spel för fasaderna från hans sida - han psykar helt enkelt de andra deltagarna och driver bara med dem. Skridskosnubben han slog ut trodde man ju att han var värsta fiende med, fast trots det säger han i en intervju att han diggar honom som fan och ser honom lite som en idol för vad han presterat. Dessa "bråk" ser Sjöberg alltså som skojtjaffs, ingenting annat. Helt enkelt så är han bara en rolig snubbe. Han har liksom inga problem med att säga att andra är duktiga på saker och ting, trots att de tjaffsar lite i ett tävlingssamanhang.
Citera
2010-02-10, 16:49
Medlem
I nästa program så vet vi med 100% säkerhet att varken Katrin Nilsmark eller Therese johansson åker ut. Eftersom nästa film blir Stefan Holm.
Citera
2010-02-10, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av saprofyt.
Helt enkelt så är han bara en rolig snubbe.
Instämmer, jag sitter och garvar så fort han öppnar munnen.
Citera
2010-02-10, 16:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av saprofyt.
Haha, så roligt att alla sitter och stör sig på Sjöberg. Man märker ju att det bara är ett spel för fasaderna från hans sida - han psykar helt enkelt de andra deltagarna och driver bara med dem. Skridskosnubben han slog ut trodde man ju att han var värsta fiende med, fast trots det säger han i en intervju att han diggar honom som fan och ser honom lite som en idol för vad han presterat. Dessa "bråk" ser Sjöberg alltså som skojtjaffs, ingenting annat. Helt enkelt så är han bara en rolig snubbe. Han har liksom inga problem med att säga att andra är duktiga på saker och ting, trots att de tjaffsar lite i ett tävlingssamanhang.

Tror nog inte att det bara är "Skojtjaffs". Snarare försöker han dölja sina egentliga ogillandekänslor bakom en skojfasad ungefär som Martin Timell, Loffe Karlsson eller Ulf Brunnberg. 3 st skämtgossar som egentligen är onda, elaka och osäkra. Sen har han väl rätt i inställningen till viss del i att man inte ska ta tävlingen på för stort allvar som tex Holm gör. Jag tror herr Sjöberg har vissa komplex vad det verkar. Kanske lite mindrevärdeskomplex eller nått. Han känns inte helt balanserad i allafall.
Citera
2010-02-10, 17:14
Medlem
saprofyt.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.T.(SÄPO)
Tror nog inte att det bara är "Skojtjaffs". Snarare försöker han dölja sina egentliga ogillandekänslor bakom en skojfasad ungefär som Martin Timell, Loffe Karlsson eller Ulf Brunnberg. 3 st skämtgossar som egentligen är onda, elaka och osäkra. Sen har han väl rätt i inställningen till viss del i att man inte ska ta tävlingen på för stort allvar som tex Holm gör. Jag tror herr Sjöberg har vissa komplex vad det verkar. Kanske lite mindrevärdeskomplex eller nått. Han känns inte helt balanserad i allafall.

Fast ogillar man någon så brukar man inte sitta och hylla denne.
Citera
2010-02-10, 17:17
Medlem
Struttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ForseteII
I nästa program så vet vi med 100% säkerhet att varken Katrin Nilsmark eller Therese johansson åker ut. Eftersom nästa film blir Stefan Holm.

Jag kan också garantera att Therese Johansson inte åker ut. Om hon åker in, däremot, kan jag inte säga något om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in