2010-02-09, 23:32
Medlem
Virrevargs avatar
Sådär avsnitt idag. Man tröttnar lite på Sjöberg efter ett tag. Det känns som han inte riktigt vågar vara sig själv utan istället visar upp sin arroganta yta. Tröttnar gör man också på damernas prat om att killarna vill köra ut dom. Så himla tråkigt med dess kill- och tjejgrupperingarna. Det är väl deltagarna som tävlar mot varandra och man väljer den man anser sig ha störst chans att slå för att ta sig vidare. Nya tag nästa vecka!

EDIT: Sjöbergs kommentar är ju bara för skön efter att ha vunnit nattduellen: "Vill du känna på svärdet?"
Senast redigerad av Virrevarg 2010-02-09 kl. 23:34.
Citera
2010-02-10, 00:37
Medlem
moviemovies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av viseman
Och vem av de två har det svenska rekordet?

Visst väger det tungt att ha det svenska rekordet. Men det känns ändå som att Holm i och med sin nivå genom åren är en bättre höjdhoppare än Sjöberg på pappret. I teorin så skulle en helt vanligt höjdhoppare som aldrig är med och slåss om någon medalj få till ett riktigt kanonhopp och slå 2.45. Ha en riktigt bra dag där allt stämmer. Är denne höjdhoppare bäst genom tiderna då? För ett enda hopp.

Allt beror på hur man definierar en bra höjdhoppare och där tänker många på olika sätt.

OnT: Sjöberg är väl lite småkomisk ibland med sina kommentarer. Men som ni säger så ger han intrycket av att vara en ganska så osäker person som genom att gå på andra med kommentarer försöker "skydda" sig själv. Han är rätt så barnslig och har inte visat nåt speciellt tecken på att han faktiskt kan vara mer seriös och vänlig. Dock vet man aldrig med klippningen och hur personer framställs.

Håller även med om att det blir lätt att förutse vem som möter vem. Även om tävlingarna i sig är roliga att kolla på så tappar de kraft i att det inte står så mycket på spel för deltagarna i vissa fall.

Holm, Kranjc och Johansson är sköna typer. Hoppas de går långt. Brolin känns som en som kommer åka räkmacka jävligt länge. En skön glidare som inte märks så mycket och därför ligger bra till varje gång det är dags för duell. Skulle gärna vilja se Sjöberg i nattduellen mot någon av de fyra ovannämnda. Det hade varit nåt!
Citera
2010-02-10, 04:08
Medlem
foool13s avatar
GÖTEBOORG, GÖTEBOORRG Hade ni någon gång spelat i ett seniorlag i ngn lagsport i Göteborg eller gått ut en kväll på Avenyn så hade ni förstått att de bara är på sköj...
Det är vad man på britttiska kallar "just a bit of banter"... och inget som döljer en osäkerhet som någon här yttrade tidigare. Om ni pratar med britter ibland i verkligheten eller för den delen på nätet så kommer ni se att mycket av den humorn som finns i Göteborg känns igen från Englishmännen, det konstanta drivandet och ironiska tilltalet och stämningen.. det kan tyckas lite hårt för vissa och självklart finns det grader i detta men Sjöbergs nivå skulle jag nog vilja är ganska medel-göteborgsk och inte på något sett extrem. Visst finns det folk som inte kan detta och konstant går över denna gränsen och då blir det ju mer som allmän "håning" men och självklart är det personligt var ens egen gräns går vad man tål men det är ju inte på något sätt Sjöberg närmar sig den och tycker man det då är man en väldigt känslig människa... han är ju inte på något sätt elak och det är med glimten i ögat han säger saker för fan.
Lighten up

Sjöberg FTW
ps. ja gillar Holm också och tycker inte alls hans är så superseriös och tråkig som vissa uppfattar han.
Senast redigerad av foool13 2010-02-10 kl. 04:32.
Citera
2010-02-10, 04:13
Medlem
foool13s avatar
"Holms matlagningskunskaper låg väl på 2,40 och mina låg på 2,42" oooo vad skön..
Citera
2010-02-10, 04:52
Medlem
Rocky69s avatar
Varför, varför tog de inte med när Sjöberg frågade Thomas Gustafsson om han ville känna på svärdet?
Jag hade garvat brallorna av mig om jag sett detta.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/sportitv/article6576078.ab
Citera
2010-02-10, 09:25
Medlem
Chandler Bings avatar
Sjöbergs kommentar om att han ska sitta ner vid nästa nattduell, fantastisk humor. Tycker det är kul när folk beter sig " obstinat "
Citera
2010-02-10, 09:26
Medlem
lezas avatar
Patrik Sjöberg är en första klassens loser.

Han har en attityd som är helt sned, försöker hela tiden ta utrymme som ingen vill ge honom, men de andra är för snälla för att låta bli att ge honom det - vilket han trivs med.

Småalkis, de fulaste tatueringarna jag sett på länge - han är typisk white trash. Inte olik andra som lyckas på något annat sätt i sin sport men i själva verket inte kan hantera det kändisskap som läggs på dem - eller snarare så är det deras sätt att hantera det på som inte funkar.

Att Sjöberg är kvar är han nog glad över, han har ju inte en spänn på kontot och känner sig säkert för bra för att ta ett vanligt jobb, och produktionen betalar ju säkert mer ju längre man är kvar.

Att Holm också är kvar passar ju utmärkt, Holm, den smarta underdogen/lonern - typiskt mobbingoffer.
Sjöberg - typiska mobbaren. Om man lyssnar på vad han säger så skryter han ju nästan med hur lite han var i skolan osv. Ett riktigt trouble child som lyckades men inte kunde hantera det - brände stålarna ASAP.

Nä, hoppas losern Sjöberg åker ut i nästa. För hans idrottsliga prestationer beundrar jag honom, men hans person är ungefär lika beundransvärd som dryg jävel på krogen som bara väntar på att du ska titta åt hans håll så han kan ge dig eller din polare på käften.
Citera
2010-02-10, 10:26
Medlem
Sinitsins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
Förutom Sotomayor är det faktiskt bara Sjöberg som varit över 2.40 mer än 1 gång.

Icke.

Carlo Thränhardt har hoppat 2.42 en gång och 2.40 en gång. Inomhus förvisso, men rätt ska vara rätt.
Citera
2010-02-10, 10:26
Medlem
Sinterklaass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av foool13
GÖTEBOORG, GÖTEBOORRG Hade ni någon gång spelat i ett seniorlag i ngn lagsport i Göteborg eller gått ut en kväll på Avenyn så hade ni förstått att de bara är på sköj...
Det är vad man på britttiska kallar "just a bit of banter"... och inget som döljer en osäkerhet som någon här yttrade tidigare. Om ni pratar med britter ibland i verkligheten eller för den delen på nätet så kommer ni se att mycket av den humorn som finns i Göteborg känns igen från Englishmännen, det konstanta drivandet och ironiska tilltalet och stämningen.. det kan tyckas lite hårt för vissa och självklart finns det grader i detta men Sjöbergs nivå skulle jag nog vilja är ganska medel-göteborgsk och inte på något sett extrem. Visst finns det folk som inte kan detta och konstant går över denna gränsen och då blir det ju mer som allmän "håning" men och självklart är det personligt var ens egen gräns går vad man tål men det är ju inte på något sätt Sjöberg närmar sig den och tycker man det då är man en väldigt känslig människa... han är ju inte på något sätt elak och det är med glimten i ögat han säger saker för fan.
Lighten up

Sjöberg FTW
ps. ja gillar Holm också och tycker inte alls hans är så superseriös och tråkig som vissa uppfattar han.

Jag instämmer. Sjöberg må av vissa, eller de flesta rättare sagt, uppfattas som lite dryg och barnslig emellanåt. Har man lite distans till honom tycker jag han är rätt skön ändå. Det är klart att det blir en viss kontrast när man ser och hör den hederliga Gustafson (som jag f.ö. gärna sett vara kvar i tävlingen). Som sagt, Sjöberg häver ju inte ur sig saker för att vara elak. Det gäller bara att inte ta det han säger på för stort allvar. Dessutom verkar ju Holm bli lite mer avslappnad i hans närvaro vilket jag tycker är bra för Holms annars så, vad jag uppfattar, seriösa hållning.

Måste ändå säga att Brolin har överraskat lite, trodde från början han skulle ha svårt att hänga med efter allt svettande på nattklubbarna han varit med om sen han la skorna på hyllan.
Citera
2010-02-10, 11:23
Medlem
Mr.Zebs avatar
Mycke snack om Sjöberg... Klart är att han vore en snubbe att gå ut och ta en öl med, medans Gustavsson vore personen att snacka flyttfåglar eller dyligt med. Har beundran och respekt för dem båda.
Det som är mest roligt med programmet är Brolin... Han framstår som jäkligt trevlig, rolig och smart.
Inte alls som jag förväntade mig.
Citera
2010-02-10, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moviemovie
OnT: Sjöberg är väl lite småkomisk ibland med sina kommentarer. Men som ni säger så ger han intrycket av att vara en ganska så osäker person som genom att gå på andra med kommentarer försöker "skydda" sig själv. Han är rätt så barnslig och har inte visat nåt speciellt tecken på att han faktiskt kan vara mer seriös och vänlig. Dock vet man aldrig med klippningen och hur personer framställs.
...
Brolin känns som en som kommer åka räkmacka jävligt länge. En skön glidare som inte märks så mycket och därför ligger bra till varje gång det är dags för duell.
...

1+.

Tycker det blir för mycket. Gillar inte den attityden. Ironi eller rena skämt spelar ingen roll.

Däremot tycker jag Brolin visar upp en bra sida. Lugn och harmonisk. Ödmjuk och verkar vara killen alla kan te sig till. Det trodde jag inte innan programmet kan jag säga....
Citera
2010-02-10, 12:46
Medlem
jedifiddes avatar
Den som slår ut Sjöberg kommer att bli min nya hjälte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in