2022-04-11, 10:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Vilken man Patrik Järbyn är. Att sitta i jägarställning i, var det över 36 minuter (?) är inget annat än enormt. Respekt Sen vilken rumpa Joanna Stillman har, varje mans dröm. Synd att hon åkte ut, henne ville man se mer av.
Han satt i 26:07
Citera
2022-04-11, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av outback4
Lägg bara ner eländet
Det blir bara patetiskt se mediokra c-kändisar tävla i vem som blir mest ihågkommen..
Två dansare vid namn Stillman är med..
Kunde inte Fredrik Stillman vart med i stället? Han har ju vm/ os guld i hockey i alla fall.

För att programmet inte ska dö sotdöden ta med några riktiga mästare nästa gång.
Björn Borg lär aldrig komma med.
Men istället för Norman ( en nobody i tennis..) ta med Wilander eller Stefan Edberg.
Och Marcus Hellner och Mats Sundin är två exempel på riktiga mästare.
Sedan kan gärna JO Waldner få vara med igen. Ge honom ett eget program, det kommer inte bli tråkigt

Det som är den stora styrkan med Mästarnas mästare jämfört med olika kanalers Superstars är just att man lyfter fram för allmänheten mindre kända idrottsutövare med stora meriter. Åtminstone är jag trött på att se Peter Forsberg, Magdalena Forsberg m.fl. som enbart deltager för att dom får en massa pengar för besväret. De namn du nämner från de mer kända sporterna har med största sannolikhet blivit tillfrågade men tackat nej.
Citera
2022-04-11, 16:07
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaReri182
Det som är den stora styrkan med Mästarnas mästare jämfört med olika kanalers Superstars är just att man lyfter fram för allmänheten mindre kända idrottsutövare med stora meriter. Åtminstone är jag trött på att se Peter Forsberg, Magdalena Forsberg m.fl. som enbart deltager för att dom får en massa pengar för besväret. De namn du nämner från de mer kända sporterna har med största sannolikhet blivit tillfrågade men tackat nej.
Vad ska Forsbergarna med mera pengar till? dom är ju förtidspensionärer redan, åtm den ene
Citera
2022-04-11, 17:00
Medlem
ercys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agoldenage
Dansbruttan får nu även totalstryk hos Pernilla både i fysiska och mentala grenar Kan vara det mest misslyckade deltagandet jag någonsin sett i MM. Jag hade inte kollat om jag var hon och jag hade även försökt hindra min familj att göra det.

Kenneth Hansen - fyra poäng på fem grenar och ut i nattduellen. Förlorar första duellen mot Pernilla och semifinalen mot Kongo-Kim. Fullbordar sin medverkan i Mästarnas Mästare genom att misslyckas med att komma över det första hindret i den avslutande hinderbanan.

Men: Han tog en stav i nattduellen i alla fall.
Citera
2022-04-11, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ercy
Kenneth Hansen - fyra poäng på fem grenar och ut i nattduellen. Förlorar första duellen mot Pernilla och semifinalen mot Kongo-Kim. Fullbordar sin medverkan i Mästarnas Mästare genom att misslyckas med att komma över det första hindret i den avslutande hinderbanan.

Hahaha, har glömt den snubben. Får leta på Play och fräscha upp minnet.
Citera
2022-04-11, 20:48
Medlem
Wermlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enmansdemo
Frida Wahlberg kanske, kul att du noterar brösten, jag sitter själv & filosoferar över huruvida dom är hårda eller lösa med den muskelmassan? man vet inte om det är en stor bröstkorg eller`verkligen stora pukor

Jag har svårt att tro på silikon, men dom ser större ut än tidigare bilder (jag har ju tittat på en del nu) eller så har hon gått upp i muskelvikt

Här kan du få en länk till 4 stora bröst på en och samma bild https://www.facebook.com/photo.php?fbid=374353067386359&set=pb.100044350063 141.-2207520000..&type=3

Jag kanske borde bege mig till den här snusk-tråden och hata flaskback-männen där (FB) Skvaller om Frida Wallberg? har ni andra något emot det?
BH-inlägg. När hon satt vid bordet såg brösten enorma ut men vid nattduellen hade dom krympt några storlekar. Men det är något skört hos Frida Wallberg som gör att jag bara vill krama henne och säga att det ordnar sig. Konstigt egentligen för hon skulle antagligen fortfarande kunna slå skiten ur mig utan att bli andfådd. Tyvärr tror jag, som någon annan också var inne på, att hon kommer att få fler men i framtiden. Kanske Parkinsons, men hennes släpiga tal och stundtals letande efter ord får mig att tro att hon kommer att drabbas av afasi, alltså att hon tappar tal och ordförståelse. Nu vet jag i och för sig inte hur hon pratade innan skadan, hon kanske var lika släpig då. Men om inte...
Citera
2022-04-11, 23:04
Medlem
Vanstertrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ercy

HeatoN va väl rätt kass också om jag inte minns fel? Han kan ju inte skylla på åldern heller direkt.
Citera
2022-04-13, 00:16
Medlem
outback4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaReri182

Har inga invändningar mot det du skriver, men då ska tävlingen byta namn. För det finns ingen "mästarnas mästare" i Patrik Järbyn, Magnus Norman, Carin Koch för att ta 3 exempel.
Utfyllnad och reservernas reserv är det numera.
Citera
2022-04-13, 03:51
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Har inga invändningar mot det du skriver, men då ska tävlingen byta namn. För det finns ingen "mästarnas mästare" i Patrik Järbyn, Magnus Norman, Carin Koch för att ta 3 exempel.
Ja. Det borde vara något konkret grundkrav för att vara med.

Att ha VUNNIT något i ett internationellt mästerskap eller iaf världscup. Oavsett sport. I Tennis ska man ha vunnit en GS eller Davids Cup. I Golf en Major osv. I Fotboll kan man göra undantag med tanke på sportens överlägsna storlek. Då kan det räcka att ha vunnit en stor liga eller medalj i mästerskap. Pratar om herrar nu då. Osv
Citera
2022-04-13, 05:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83

Att ha VUNNIT något i ett internationellt mästerskap eller iaf världscup. Oavsett sport. I Tennis ska man ha vunnit en GS eller Davids Cup. I Golf en Major osv. I Fotboll kan man göra undantag med tanke på sportens överlägsna storlek. Då kan det räcka att ha vunnit en stor liga eller medalj i mästerskap. Pratar om herrar nu då. Osv

Du blir inte mer av en mästare utan att ha vunnit något pga att fotboll är stort.
Citera
2022-04-13, 07:37
Medlem
Citat:

Visst kan väl vissa hänga upp sig på att programmet heter just "Mästarnas mästare" och se det hela enbart som en kamp mellan representanter för olika sporter. Personligen tycker jag att nuvarande benämning är bra och invant. Vad skulle det heta annars? De liknande program som sänds i andra kanaler heter tex "Superstars". När var Anders Svensson eller Loui Sand en superstar?
Citera
2022-04-13, 09:32
Medlem
ercys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83

Nu har ju Norman i och för sig vunnit Davis Cup.

Har för mig att det var stipulerat i första säsongen att "Alla deltagare ska ha vunnit EM- VM- eller OS-guld. För fotbollsspelare (Moström då) ska de ha vunnit Champions League."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in