2020-04-12, 20:45
Medlem
Så var det dags med en kvoteringsgren igen.
Citera
2020-04-12, 20:48
Medlem
Smerchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Så var det dags med en kvoteringsgren igen.

Ja sa de något om det eller varför var tjejernas flotte närmare stranden? Eller såg jag fel?
Citera
2020-04-12, 20:51
Moderator
Dr Kings avatar
Henka klar vinnare denna vecka. Vore coolt om han nu valde Kim med motiveringen att han tror att Kim har större chans att slå Pernilla och att han vill få ut Pernilla
Citera
2020-04-12, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smerch
Ja sa de något om det eller varför var tjejernas flotte närmare stranden? Eller såg jag fel?
5 meter kortare väg varje gång så 10 meter per resa ut.

Men inga blybälte på tjejerna när de skulle stå på en fot. Killarna väger väl mellan 50-100 % mer än tjejerna.
Citera
2020-04-12, 21:00
Medlem
Smerchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
5 meter kortare väg varje gång så 10 meter per resa ut.

Men inga blybälte på tjejerna när de skulle stå på en fot. Killarna väger väl mellan 50-100 % mer än tjejerna.

Har inte lagt märke till det tidigare, men det är så klart lika sant att en kvinna springer långsammare än en man som att de är svagare än en gubbe och behöver lättare klot i backen.

Trist att Kim inte vann, kampsporterskan gjorde bort sig med sitt val förra veckan.
Citera
2020-04-12, 21:00
Moderator
Dr Kings avatar
Kim var för klen helt enkelt. Egentligen var han snabbast i den avgörande duellen men för vek och Pernilla kunde rycka åt sig staven.

Henka nu favorit att vinna årets säsong tillsammans med Michel Torneus och Sanna Kallur.
Citera
2020-04-12, 21:01
Medlem
Lite överraskande att Kim förloarade nattduellen. Trodde jag inte på förhand.
Citera
2020-04-12, 21:03
Medlem
Kim riktigt trött hittills i MM. Verkar sakna gnista.
Citera
2020-04-12, 21:26
Medlem
Jag förstod inte riktigt vad Henrik menade när han sa att hon satt spelreglerna. Henrik gjorde ju inte alls som Pernilla då hon ”lottade”. Eller var det en pik till henne då han inte gillade vad hon gjorde?
Citera
2020-04-12, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hockeytrunken
Jag förstod inte riktigt vad Henrik menade när han sa att hon satt spelreglerna. Henrik gjorde ju inte alls som Pernilla då hon ”lottade”. Eller var det en pik till henne då han inte gillade vad hon gjorde?

Jag tolkade det som en pik. Han tyckte nog att hennes resonemang senast var lika obegripligt som oss andra.
Citera
2020-04-12, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Måste säga att jag är imponerad av den där Henrik. Han blir nog farlig för slutvinsten. Verkar bra på allt.

Håller med, alltid intressant att se hur underskattad en person från marginalsporterna kan vara bara för att de inte är kända hos det Svenska folket, skyller på SVT för den. Bland många skidåkande svenskar så är Henrik en absolut superstjärna med fler meriter än som togs upp i det här programmet, och som någon skrev, allt annat än grå. Ser stark ut och har nog chans på totalen.
Citera
2020-04-12, 23:34
Medlem
Stackas avatar
Fattar inte varför Henrik valde Kim, i synnerhet när han landade på samma poäng som Frida? Varför håller inte killarna ihop?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in