2010-03-30, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tryffel
Men fyfan vad ovärt dehär känns. Brottarn har varit usel genom hela serien, i varje tävling, i varje moment. Fysiskt som taktiskt. Så lyckas han bli 2a.. Nu vet man ju vem som vinner. Fan va surt, hon va verkligen värd dehär
Tvåa i nattduellen?
Citera
2010-03-30, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av darko
Lysande tv-underhållning! Armand är en värdig vinnare. Otroligt skön lirare som jag hade mina tvivel om innan tävlingen startade. Jag trodde han skulle vara den där tuffa macho invandrarkillen som inte alls skulle komma överens med alla lugna och mesiga svenskar. Men fan vad fel jag hade, Armand kom överens med alla och det verkar som att alla uppskattade honom.

Det som gör mig mest glad är att Stefan "tönten" Holm fick sig en rejäl knäpp på näsan i och med att han åkte ut relativt tidigt. Jag tål inte den personen, jag gör bara inte det. Han tror verkligen han är så jävla överlägsen och bäst på allt. Lite aspergers syndrom över killen med tanke på hans svagheter på det sociala planet. Men kul att han kom överens med den andra aspergerskillen Tomas Gustafsson. Sjukt töntiga personer båda två. En annan sak som gör mig glad är att bitterfittan Ulrika Knape också åkte ut tidigt. Sällan ett leende på läpparna och det verkar som att hon har en zucchini uppkörd i röven jämt och ständigt.

Jag vill ha en ny säsong nu! Ingemar Stenmark skulle vara kul att se. Han imponerade stort i den där tvserien på trean. Vad fan hette det nu igen, superstars?

Armand va väl precis som dina föreställningar innan. Kaxig invandrarkille, extremt jobbig att höra på, mycke att säga men aldrig något intressant eller tänkvärt. Man är väl olika men jag skulle få ut oändligt mycke mer av att umgås med mera inteligenta typer som Gustafsson och Holm. Holm må ha sina nörd-sidor men han visar att han är skärpt i alla samanhang och blir aldrig ointressant. Att du sen kallar båda för Aspbegers-offer ärj u bara stört. Sjöberg körde med en påklistrad fasad som bara tyder på låg självkänsla. Brolin är ju inte direkt heller känd för att ha alla hästarna hemma när det kommer till folkbildning. (läser aldrig böcker snacket) ( cad Sveriges president heter) Men visade iaf på en bahaglig värme och social förmåga på ett överaskande positivt sett.
Citera
2010-03-30, 22:18
Medlem
Scrapers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brakkan
Ni begriper ju ingenting. Att få ner pulsen snabbt är ett mycket tydligt tecken på vältränad kropp.

Inte bara det. För att få kalla sig Mästarnas Mästare krävs mental styrka. Att få ned pulsen på beställning under sådan press kräver duktig mental styrka.

Men overall så vet vi alla att Louise är moralisk 1-2:a. Johansson är dock årets stjärnskott.
Citera
2010-03-30, 22:21
Medlem
Var det bara jag som reagerade på att Tomas Johanssons stenhög inte var 1 meter? Han blev i vägsläppt för att behålla spänningen.
Citera
2010-03-30, 22:25
Medlem
Scrapers avatar
Nåja, den var nog 99cm, och Armands 99,5.

Fanns det någon regel som sa att man tvingades stapla en och en? Annars tycks det mig CP-skadat att som Armand göra samma fel 15 ggr om istället för att bygga flera 'kolumner' för stabilitet.
Citera
2010-03-30, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brstd
Måste vara typiskt svt att den som är bäst ska inte på nåt sätt ha fördel av det. Alla ska ha lika stor chans att vinna oavsett förmåga.
10 veckors tävlande visar sig såklart totalt betydelselöst då allt avgörs i vem som är bäst på att ligga och vila i en stol.
Klockrent skrivet. Jävligt uselt tävlingsupplägg av SVT som sagt.
Citera
2010-03-30, 22:39
Moderator
Dr Kings avatar
Nu vill man se ett riktigt dream team till nästa säsong med följande deltagare:

Ingemar Stenmark
Börje Salming
Gunde Svan
JO Waldner
Henke Larsson
Tony Richardsson
Annika Sörenstam
Pernilla Wiberg
Magdalena Forsberg
Kajsa Bergqvist
Pia Sundhage
Citera
2010-03-30, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av foool13
Jag tror aldrig jag har sett en så här bra tjej.
Håller fullständigt med dig. Hon hade varit en värdig vinnare. Hon borde åtminstone vart i den slutgiltiga finalen. Där tror jag hon hade haft en riktig chans mot Armand. Att bära sin egen vikt är egentligen inte riktigt rättvist. Det är inget lika-med-tecken att väga mycket med att orka bära mycket. Louise är stark i armarna och har visat på massor med styrka & uthållighet. Tråkigt avslut på hyfsat bra TV.
Citera
2010-03-30, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scraper
Nåja, den var nog 99cm, och Armands 99,5.

Fanns det någon regel som sa att man tvingades stapla en och en? Annars tycks det mig CP-skadat att som Armand göra samma fel 15 ggr om istället för att bygga flera 'kolumner' för stabilitet.
Det har du fan mig rätt i! Svt måste ha styrt upp det till en o en sten. Annars är det konstigt att ingen knäckte den "smartaste lösningen" !!
Citera
2010-03-30, 22:56
Medlem
Brakkans avatar
En sak är klar: Hade Armand haft hjärtsvikt skulle ingen i tråden eller patetsika TV-krönikörer ha grinat. det handlar bara om sura miner för att en i och för sig mycket kompetent men framförallt snygg och trevlig kvinna inte fick chansen att nita en invandrarskåning med platt näsa.
Citera
2010-03-30, 23:48
Medlem
trickydicks avatar
Armand vann med all rätt… Hoppas Frank Andersson deltar nästa år…
Citera
2010-03-31, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av norrbaggen
Var det bara jag som reagerade på att Tomas Johanssons stenhög inte var 1 meter? Han blev i vägsläppt för att behålla spänningen.
Så var det säkert också som tankegångarna gick vid produktionen.

Synd att Louise skulle åka ut för att hon inte lyckas få ner pulsen tillräckligt snabbt. Tycker man ska se helheten i stället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in