2017-05-07, 20:54
Moderator
Dr Kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bohonos
Martin är inte den smartaste direkt och en sådan här hinderbana missgynnar honom.
Japp uttrycket "han är inte den skarpaste kniven i lådan" passar väl in på honom. Otur för honom med en sådan gren när han är så överlägsen Rille såväl fysiskt som mentalt.
Citera
2017-05-07, 20:56
Medlem
tcfmogs avatar
Ingen av dem var någon vidare bågskytt.
Citera
2017-05-07, 20:57
Medlem
Hunden007s avatar
Andra gången någon skjuter bort sig på sånt nu nästa år vet folk man skall träna på detta!
Citera
2017-05-07, 21:00
Moderator
Dr Kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
Martin Lidberg kommer i det långa loppet att ha lekstuga med övriga deltagare denna säsong. Den enda som möjligen kan hota honom om slutsegern är Anders Svensson.
Japp, jag fick rätt i min förutsägelse från innan säsongen. En så värdig vinnare som Lidberg har inte funnits sedan Stenis sopade rent den säsongen han var med.
Citera
2017-05-07, 21:13
Medlem
Arabapans avatar
Rätt person vann, tycker jag.
Citera
2017-05-07, 21:20
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Senaste tävlingen tog ju minst 15 minuter och troligen mer och då är inte 20 sekunders försprång särskilt mycket. Dessutom vann han med mycket mer än han hade i försprång liksom i tävlingen innan.

Det är väl ingen som vet hur mycket tidsskillnaden var när de kom i mål?
Dessutom hade han 40 sek försprång i den tredje tävlingen, 20 sek hade han i hinderbanan.

Som upplägget är nu så är det tydligen viktigast att vinna den första tävlingen för att på så sätt skaffa sig tidsmässiga fördelar som man sedan kan rida på resten av finalen.
20 + 40 sek försprång i en final är ju enbart löjligt.

Citat:
Japp, jag fick rätt i min förutsägelse från innan säsongen. En så värdig vinnare som Lidberg har inte funnits sedan Stenis sopade rent den säsongen han var med.
I sista tävlingen var han ju knappast lika "överlägsen" som du vill ha det till eftersom Richard gjorde bättre ifrån sig i såväl repet som memory.
Till slut avgjordes det hela bara på att Martin hade mer tur med att träffa rätt.
Går överhuvudtaget inte att jämföra med Stenmark.
Citera
2017-05-07, 22:00
Medlem
Surt för Anders Svensson att missa i armgången. Grattis Martin Lidberg. Undrar hur länge de stod och sköt egentligen
Citera
2017-05-07, 22:23
Medlem
MelTorments avatar
Har inte sett ett avsnitt den här säsongen.

– Oj, nu har Borg/Wilander/Edberg tackat nej igen.
– Jaha, då ringer vi väl Jonas
...

Anders Svensson, Martin Lidberg – Känns det inte bara pissljummet?

"Heaton!", "e-sport!" – Näe.
Citera
2017-05-07, 22:30
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Han var väl inte ovärdig men uppfattade det som att Richardsson hade den starkare skallen. Han både satt och hängde bäst trots hög vikt och rätt begränsat med muskler.

Kändes som att det var meningen att Rooth skulle vinna i och med grenvalen i finalen men hon var ju värdelös på jägarvila.

Till nästa säsong får man antingen räkna om i tävlingarna eller lägga ner. Är ju inte hemskt schysst att Posa skulle fått knuffa upp en lika tung stålkula som Lidberg. Räkna om och ta med ålder, kön och vikt i beräkningarna.

Det ser ut att vara säsong nummer 10 nästa, kanske skulle passa bra med ett allstars?
Citera
2017-05-08, 01:01
Medlem
Anders Svensson skulle ju varit bland de tre men åkte ut på en av alla dessa sketna statiska tävlingar.

Martin Lidberg var värdig vinnare men i finalen visade han att han inte är nån tänkare direkt. Verkar vara en ganska grund person mentalt men ändå präktig och rätt trist. Tror det är därför han inte kan bli folkkär som Taco.

Till nästa säsong vill jag se färre statiska övningar. Jag förstår att man har dem för att jämna ut skillnader mellan killar och tjejer, men det måste finnas andra sätt.
Citera
2017-05-08, 01:42
Medlem
twoeggss avatar
Trist för Richard. Han överraskade säkert många, till skillnad från Martin som de flesta tippat skulle ta hem segern enkelt.
Citera
2017-05-08, 09:06
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie

Det ser ut att vara säsong nummer 10 nästa, kanske skulle passa bra med ett allstars?

Lidberg nämnde det i en segerintervju att det vore kul att vara med "i ett tioårsjublierande mästarnas mästare" som det ryktas om. Så vem vet, det kanske sker.
Det får ju dock bli ett annat upplägg då ty att visa hyllningsfilmer igen kanske inte låter sig göras även om man aldrig kan se sig mätt på Stenmarks åk.

Ett alternativ är väl dock att dom väntar in två segrare till så dom får tolv deltagare i tävlingen som brukligt är.

Lidberg var en värdig vinnare även om det givetvis är lite tråkigt när Richard ledde såpass stort och missade på en sådan sak som pilbåge... Dock kan man alltid älta sådant, regler är regler och Lidberg vann således och det fullt rättmätigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in