2017-03-08, 21:36
Moderator
Dr Kings avatar
Martin Lidberg kommer i det långa loppet att ha lekstuga med övriga deltagare denna säsong. Den enda som möjligen kan hota honom om slutsegern är Anders Svensson.
Citera
2017-03-09, 16:39
Medlem
Enzymes avatar
Undrar hur mycket cash Emil dragit in genom åren? Är han tät och lever lyxliv eller hur ser det ut? Kan tänka mig att en del andra idrottare blir avundsjuka när de fått slita hund medans Emil suttit framför en dator. Hur vältränade är dessa e-sportare i snitt? Tror de tagit killen som var mest meriterad och mest fit för att höja sportens status.
Citera
2017-03-10, 00:31
Medlem
Goldenbests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enzyme
Undrar hur mycket cash Emil dragit in genom åren? Är han tät och lever lyxliv eller hur ser det ut? Kan tänka mig att en del andra idrottare blir avundsjuka när de fått slita hund medans Emil suttit framför en dator. Hur vältränade är dessa e-sportare i snitt? Tror de tagit killen som var mest meriterad och mest fit för att höja sportens status.

Vet inte hur mycket Emil dragit in, men han har säkerligen så han klarar sig. Mycket från sponsorer och en del från vinster i diverse tävlingar/turneringar.
Jag tror att en stor del i varför man valde just Emil är för att han varit helt överlägsen och erkänd som världens bästa spelare genom tiderna utav många. Även faktumet att han var först (tror jag) i Sverige med att kunna leva på e-sport är ju rätt sensationellt.

En annan faktor är facebookgruppen som skapades för att öka chanserna för att få med honom, tror även att det skickades in en del mail för att påstryka önskningarna.

Facebookgruppen: https://www.facebook.com/pg/Heaton2015/about/?ref=page_internal

Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
Martin Lidberg kommer i det långa loppet att ha lekstuga med övriga deltagare denna säsong. Den enda som möjligen kan hota honom om slutsegern är Anders Svensson.

Exakt min tanke efter första avsnittet. Är dock mer tveksam till taco-anders, känns som att han tappat formen. För mycket tacos kanske..
Citera
2017-03-10, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enzyme

När han gästade Breaking News för några veckor sen påstod Emil att han hade runt 30-40 miljoner på banken. Vet inte om han ser varumärket NiP som sin egen privata bank?

Finns ingen bra e-sportare som skulle slösa tid på fysisk träning. Det är något Emil hittar på och säger för att det ska låta bra och legitimera e-sporten.

Proffsen inom e-sport lägger all tid in-game och när dagen är över ligger dom på soffan och kollar tv-serier/film alternativt spelar konsolspel. Så ser det ut för de flesta proffsen.

Självklart finns det även undantag här men till 98% så är det ingen som håller på med fysisk träning på en seriös nivå.

Emil var jättebra på sin tid men man måste även komma ihåg hur liten e-sport scenen var vid det tillfället. Idag när miljontals människor spelar och följer e-sporten är det väldigt mycket svårare att sticka ut och göra sig ett namn inom scenen. På hans tid fanns inte konkurrensen som finns nu.
Citera
2017-03-10, 11:54
Medlem
c014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfasd
När han gästade Breaking News för några veckor sen påstod Emil att han hade runt 30-40 miljoner på banken. Vet inte om han ser varumärket NiP som sin egen privata bank?

Finns ingen bra e-sportare som skulle slösa tid på fysisk träning. Det är något Emil hittar på och säger för att det ska låta bra och legitimera e-sporten.

Proffsen inom e-sport lägger all tid in-game och när dagen är över ligger dom på soffan och kollar tv-serier/film alternativt spelar konsolspel. Så ser det ut för de flesta proffsen.

Självklart finns det även undantag här men till 98% så är det ingen som håller på med fysisk träning på en seriös nivå.

Emil var jättebra på sin tid men man måste även komma ihåg hur liten e-sport scenen var vid det tillfället. Idag när miljontals människor spelar och följer e-sporten är det väldigt mycket svårare att sticka ut och göra sig ett namn inom scenen. På hans tid fanns inte konkurrensen som finns nu.

Som jag minns det så var han faktiskt inte jättebra under senare delen av hans karriär, utan där var det snarare spelare som ahl (extremt underskattad), spawn, och snajdan, vilden, walle mfl som tog hem matcherna.

Jag har lite svårt att minnas alla lagkonstellationer, men som när var själv i NiP och skapade ett nytt lag med Walle, ins, zet så var han definitivt sämst.

Men heaton har alltid varit mycket varumärke. Sedan har han nog varit bra för laget och peppat osv.
Citera
2017-03-10, 17:11
Medlem
Enzymes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfasd

Det är precis detta jag själv misstänkte. Visst finns det vältränade e-sportare men då handlar det väl mest om personer som har ett intresse av att träna och sköta sin kropp. Inte så att man måste kunna bänka bubbla kroppsvikten eller ha superbra kondition. Klart dom inte vill visa upp en snubbe med chipstuttar för det skulle bekräfta folks fördommar om sporten. Jävligt kul att Emil är med hursomhelst! Tror dock inte att han är tillräckligt mångsidig för att ta sig fram i tävlingen.
Citera
2017-03-11, 11:01
Medlem
kostymnisses avatar
Det blir iaf intressant att se fortsättningen beträffande hur vältränad Emil är. När det kom till att hålla sig uppe i första grenen (Var det väl) var han ju tveklöst sämst av alla deltagarna.

Det går att se väldigt vältränad ut utan att ha styrka/kondition som så att säga "gör nån nytta" det är något jag misstänker är fallet med Emil.

T.o.m. gamle Posa var ju bättre.
Citera
2017-03-11, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av c014
Som jag minns det så var han faktiskt inte jättebra under senare delen av hans karriär, utan där var det snarare spelare som ahl (extremt underskattad), spawn, och snajdan, vilden, walle mfl som tog hem matcherna.

Jag har lite svårt att minnas alla lagkonstellationer, men som när var själv i NiP och skapade ett nytt lag med Walle, ins, zet så var han definitivt sämst.

Men heaton har alltid varit mycket varumärke. Sedan har han nog varit bra för laget och peppat osv.

Jo han var faktiskt jättebra då också men han hade en helt annan roll i laget med mycket större ansvar. Han var liksom pådrivaren i laget. Det är svårt att briljera lika mycket i spelet då när man måste lägga mer fokus på annat. Sen blev ju motståndet hårdare med åren, det fanns fler lag som var bra, så varje match var mycket svårare 2007 än vad de var 2003.
Citera
2017-03-11, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Det blir iaf intressant att se fortsättningen beträffande hur vältränad Emil är. När det kom till att hålla sig uppe i första grenen (Var det väl) var han ju tveklöst sämst av alla deltagarna.

Det går att se väldigt vältränad ut utan att ha styrka/kondition som så att säga "gör nån nytta" det är något jag misstänker är fallet med Emil.

T.o.m. gamle Posa var ju bättre.

Tycker han ser ganska dåligt tränad ut faktiskt. Om inte mitt minne sviker mig så var han bättre tränad förr, i slutet av hans CS-karriär och precis när han hade slutat. Nu ser han ut att ha en hel del dövikt.

Ganska logiskt att det är svårt att hålla sig uppe med den kroppsvikten. För att klara en bra tid med den vikten han bär så måste man ha styrka på elitnivå.
Citera
2017-03-11, 13:53
Medlem
Parodi att tv-spels killen får vara med i det här programmet. Han har tydligen många fans, det har Pewdiepie med...
Han framstår ju som lätt korkad så projektet att få E-sport att räknas som riktig sport kan han ju få svårt att lyckas med.
Programmet är ju väldigt snyggt producerad, men gillar mer det gamla upplägget där dom inte delade upp deltagarna i två grupper. Speciellt nu när det börjar tunnas ut att hitta värdiga deltagare.
Lidberg lär ju leka hem det hela.
Citera
2017-03-11, 13:59
Medlem
Giggsys avatar
Posa vann alltså SM i isracing så sent som 2012, respekt. Om jag förstått saken rätt så är isracing ungefär som speedway fast på is?
Citera
2017-03-11, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giggsy
Posa vann alltså SM i isracing så sent som 2012, respekt. Om jag förstått saken rätt så är isracing ungefär som speedway fast på is?
Precis. Som speedway fast på is, med däck snodda från Mad Max...

http://h24-original.s3.amazonaws.com/122001/10568463-JHuIj.jpg
http://uppsalafoto.se/galleri/albums/Uppsala/uppsala_vinter/11/normal__DSC2096-2.jpg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in