2015-05-18, 09:30
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ..anonym..
Fan va han var kylig mot den där brottartjejen när hon kom tillbaka från nattduellen. Innerst inne tänkte han nog "fan, inte hon!". Han är en sjuk vinnarskalle. Torr som fnöske men en jävla tävlingsmänniska.
Tyckte precis tvärtom, tror de hade en liten grej ihop där i Italien
Citera
2015-05-18, 10:40
Medlem
Giggsys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jongari
http://www.expressen.se/noje/orattvisa-upplagget-i-mastarnas-mastare/

Oj då vad orättvist upplägg, kärringjäveln gråter ut. Klart som fan hon inte ligger högst upp bland legendarer på listan över potentiella deltagare. Enda anledningen att hon kom med var för att Sörenstam, Klüft osv tackat nej, SVT är PK och vill visa att trav är en sport, vilket det inte är.
Citera
2015-05-18, 10:57
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giggsy
Oj då vad orättvist upplägg, kärringjäveln gråter ut. Klart som fan hon inte ligger högst upp bland legendarer på listan över potentiella deltagare. Enda anledningen att hon kom med var för att Sörenstam, Klüft osv tackat nej, SVT är PK och vill visa att trav är en sport, vilket det inte är.

Fast som tittare vill man ju ha med deltagare som kan prestera. Då finns det en poäng med att de får förbereda sig. Jag vill inte ha med fd idrottare som har gått ned sig och kommer dit helt otränade. Det skulle lätt bli lyteskomik av programmet. Hon verkade ambitiös i sin medverkan till skillnad från Tomas Jonsson och Frank Andersson.
Citera
2015-05-18, 23:23
Medlem
Centipedes avatar
Nu fick jag bekräftat det jag misstänkt länge att det är viktigast att vara stark när dom rullar bollarna uppför backen.
Eftersom hon som vann överlägset i konditions tävlingen var den som var sist upp med bollen.
Citera
2015-05-18, 23:51
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Fast som tittare vill man ju ha med deltagare som kan prestera. Då finns det en poäng med att de får förbereda sig. Jag vill inte ha med fd idrottare som har gått ned sig och kommer dit helt otränade. Det skulle lätt bli lyteskomik av programmet. Hon verkade ambitiös i sin medverkan till skillnad från Tomas Jonsson och Frank Andersson.
En konspirationsteoretiker kan säkert få det till att det var medvetet av SVT att Helén inte skulle kunna förbereda sig tillräckligt. Hon har inte tillräcklig stjärnstatus och då vill man inte riskera att hon går vidare till slutomgången. Nu fick hon vara med lagom mycket och dessutom promota travsporten lite grann.
Citera
2015-05-19, 19:42
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
En konspirationsteoretiker kan säkert få det till att det var medvetet av SVT att Helén inte skulle kunna förbereda sig tillräckligt. Hon har inte tillräcklig stjärnstatus och då vill man inte riskera att hon går vidare till slutomgången. Nu fick hon vara med lagom mycket och dessutom promota travsporten lite grann.

Nu tror jag inte att det var så, enligt min uppfattning så var Helen inte tillräckligt bra. Hon gjorde dock en helt OK tävling.

Uppenbart är ändå att det börjar bli pinsamt tunt med tävlingsaspiranter. Dock borde väl lagidrotterna kunna tillhandahålla rätt många tävlande?

Handboll, fotboll, ishockey, basket.
Citera
2015-05-19, 20:52
Medlem
twoeggss avatar
Förstår inte riktigt varför folk påstår att det inte finns underlag att plocka in intressanta idrottare och att programmet blivit urvattnat. De bästa och kändaste har ju inte ens varit med än. Så nog finns det underlag. Problemet är väl snarare att få dem att vilja delta.

Några svenska stjärnor som inte deltagit än(ursäkta om jag tagit med någon som redan varit med):

Björn Borg
Peter Forsberg
Annika sörenstam
Carolina Klüft
Mats Wilander
Niklas Lidström
Tony Richardsson
J-O Waldner(dock aktiv)
Stefan Edberg
Henrik Larsson

För att bara nämna några
Citera
2015-05-19, 20:55
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av twoeggs
Förstår inte riktigt varför folk påstår att det inte finns underlag att plocka in intressanta idrottare och att programmet blivit urvattnat. De bästa och kändaste har ju inte ens varit med än. Så nog finns det underlag. Problemet är väl snarare att få dem att vilja delta.

Några svenska stjärnor som inte deltagit än(ursäkta om jag tagit med någon som redan varit med):

Björn Borg
Peter Forsberg
Annika sörenstam
Carolina Klüft
Mats Wilander
Niklas Lidström
Tony Richardsson
J-O Waldner(dock aktiv)
Stefan Edberg
Henrik Larsson

För att bara nämna några

Håller helt med. Det finns hur många som helst att välja på. Det är så långt ifrån urvattnat som det kan vara.

Tror att många tycker det för att t.ex. Helén är med istället för t.ex. Björn Borg.
Citera
2015-05-20, 11:03
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av twoeggs

Problemet är sannolikt att många tänkbara aspiranter tackar nej till en inbjudan av olika skäl. Det är långt ifrån alla f d idrottsmän/kvinnor som vill delta.

Detta begränsar naturligtvis antalet tänkbara aspiranter.
Citera
2015-05-21, 12:44
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Tror att många tycker det för att t.ex. Helén är med istället för t.ex. Björn Borg.

Knappast »i stället för«, snarare »men, inte«. Björn Borg skulle aldrig ställa upp och det skulle inte heller några av de andra från tennisens storhetstid. Det säger någonting om någonting. Egentligen är det otroligt att Stenmark ställde upp, men förklaringen är väl helt enkelt att han alltid vill vinna och att han förutsättningar att göra det.
Citera
2015-05-21, 12:53
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Knappast »i stället för«, snarare »men, inte«. Björn Borg skulle aldrig ställa upp och det skulle inte heller några av de andra från tennisens storhetstid. Det säger någonting om någonting. Egentligen är det otroligt att Stenmark ställde upp, men förklaringen är väl helt enkelt att han alltid vill vinna och att han förutsättningar att göra det.
Det där var ju ren semantik inledningsvis, men jag håller med dig.

Sen var det ju just "t.ex" jag skrev. Namnen var i sammanhanget ganska oväsentliga. Andemeningen låg istället på att så många tycker att programmet är urvattnat och att det saknas tunga namn. Att de tunga namnen i de flesta fall aldrig skulle ställa upp blir då underordnat.
Citera
2015-05-21, 17:41
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Andemeningen låg istället på att så många tycker att programmet är urvattnat och att det saknas tunga namn. Att de tunga namnen i de flesta fall aldrig skulle ställa upp blir då underordnat.

Jag skulle vilja säga att det är två olika saker att betrakta. Den ena är naturligtvis en konsekvens av den andra. Personligen tycker jag inte lägre att konceptet känns fräscht och då blir det inte bättre av att dra fram ett antal helt ointressanta personer. Den sociala och personliga delen känns numera bärande i programmet. Jag tror att det krävs att man kan hänga upp detta på någon känd person som gjort något minnesvärt.

Att tennisstjärnorna mangrant väljer att utebli är dock ett fenomen i sig självt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in