2015-04-19, 21:11
Medlem
Danijela verkar vara så allvarlig hela tiden, känns inte som hon ger något vidare trevligt intryck. Tycker att hela gruppen varit rätt tråkig, får hoppas på bättring i kommande avsnitt.
Citera
2015-04-19, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svejk
Personlighet skulle jag väl inte direkt säga att Danijela besitter i några större doser. Hon verkar mest fylld av prestige, komplex och allvar.
Visst, det är väl i någon mån en sorts personlighet det också men någon sympatisk och trivsam kvinna är det då inte. Programmet hade nog mått bättre av att tråkmånsen Danijela åkt ut och den lite mer underhållande Muhrén varit kvar.

Kul att Danijela gick vidare! :-) Dels är hon den som sammantaget presterat bäst hittills. Dessutom verkar hon ha en vinnande personlighet. Typ ödmjuk, avslappnad, sympatisk, respektfull, trivsam och humoristisk.
Citera
2015-04-19, 22:25
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NewDeer
Haha, nej jag är inte fisk. Gillar inte dem heller

Det hade varit surt om hon hade åkt ut i nattduellen när hon gjort så bra ifrån sig. Nästan så man tror att det var uppgjort *konspirationsteorerar*
Om vi konspirerar vidare...

Har det alltid varit en kille och en tjej från varje grupp som gått till final? Är det så, så är det ju lite för mycket slump.
Citera
2015-04-19, 23:16
Medlem
ercys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Har det alltid varit en kille och en tjej från varje grupp som gått till final? Är det så, så är det ju lite för mycket slump.

2012 A: Magnus Wislander och Anna Le Moine
2012 B: Jörgen Jönsson och Pernilla Wiberg
2013 A: Bernt Johansson och Magdalena Forsberg
2013 B: Jesper Blomqvist och Anna Lindberg
2014 A: Tommy Söderström och Johanna Sjöberg
2014 B: Tomas Ravelli och Anna Laurell
2015 A: Björn Lind och Danijela Rundqvist

Måste erkänna att jag inte trodde på teorin själv innan jag lanserade den innan förra årets B-gruppsfinal men nu verkar det definitivt vara så att SVT har satt detta i system.
Citera
2015-04-20, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ercy

Måste erkänna att jag inte trodde på teorin själv innan jag lanserade den innan förra årets B-gruppsfinal men nu verkar det definitivt vara så att SVT har satt detta i system.

Intressant!

Det är upplagt på det sådant sätt att tjejerna ska vinna Sisyfos och därigenom också kunna gå vidare. Har det inte alltid varit en tjej som vunnit? Hade varit intressant med statistik där också.

Skulle gärna se att de sänkte vikten från 80kg till 75kg på herrarnas boll för att göra det mer jämlikt.
Citera
2015-04-20, 00:25
Moderator
NewDeers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P.Ewing33
Intressant!

Det är upplagt på det sådant sätt att tjejerna ska vinna Sisyfos och därigenom också kunna gå vidare. Har det inte alltid varit en tjej som vunnit? Hade varit intressant med statistik där också.

Skulle gärna se att de sänkte vikten från 80kg till 75kg på herrarnas boll för att göra det mer jämlikt.
Nej, det har inte alltid varit en tjej - men dte har alltid varit en kille och en tjej som går vidare. Som sagt, det luktar uppgjort
Citera
2015-04-20, 00:29
Medlem
twoeggss avatar
Synd att Anna Olsson åkte ut. Bara tråkiga kvar nu.
Citera
2015-04-20, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av twoeggs
Synd att Anna Olsson åkte ut. Bara tråkiga kvar nu.

Magnus åkte ut.
Citera
2015-04-20, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ercy

Jadu, ingen tillfällighet direkt men vad ska man förvänta sig av (S)(V)T?
Citera
2015-04-20, 01:22
Medlem
Om det är uppgjort tror jag inte men de på Meter Television och SVT har lagt upp programmet på ett väldigt raffinerat sätt.

Det är ingen slump att Sisyfos ligger som sista gren för vardera grupp. Då vet dom med ganska stor säkerhet att någon av damerna kommer att klamra sig fast i toppen. Sen att Danijela klarade sig i nattduellen var självklart inte något som SVT hade makt över (fast vill man köra på genustänket här också kan vi beräkna hur skostorleken påverkar utgången när man ska hålla balansen på en stav

Finns det någon info hur de tagit fram vikterna på bollarna i Sisyfos?
Hur ser beräkningarna ut? Borde man inte ha olika vikt beroende på ålder och vikt också?

Det vore mer okej isf om de bara behövde rulla upp en gång i stället för två vändor för då kunde man förstå att männens explosivitet var en avgörande faktor vid beräkningen och därmed anser att de ska ha 1/4 mer vikt att behöva flytta.
Men på en så lång sträcka som det är nu tror jag inte man kan räkna så enkelt. Det blir en oerhörd påfrestning med de extra 20 kilona på den sträckan. Bland annat vätskebrist tillkommer ju då.

Tycker egentligen att det inte gör så mycket eftersom det är ett lekprogram, jag är mest nyfiken på alla beräkningar (fysikaliska, biologiska, matematiska) som ligger bakom bollarnas vikt.
Citera
2015-04-20, 01:31
Medlem
twoeggss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NitsirK72
Magnus åkte ut.

Vad hände med Anna Olsson då? Är hon vidare eller?
Citera
2015-04-20, 01:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av twoeggs
Vad hände med Anna Olsson då? Är hon vidare eller?

Titta på programmet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in