2015-04-20, 02:05
Medlem
Intressant det där med att det varje gång varit en man och en kvinna som gått vidare. Noterade därtill en rätt intressant detalj i senaste programmet. Hon hockeyspelaren övade på ett stearinljus som simulerade känslan av balansövningen. Jag trodde även att de inte hade koll på hur balansövningen skulle gå till? Är det inte då lustigt att hockeyspelaren simulerar situationen perfekt innan tävlingen?

Måste varit en otrolig fördel, eftersom att du kan arbeta in känslan på förhand. Kan det vara någon i produktionen som skvallrat?

Hur som haver. Förstår inte varför man som kille väljer att utmana en kvinna i balans. Att plocka stavar bör vara ett givet val.

Fin video de gav bandyspelaren btw. Väldigt bra komponerad!
Citera
2015-04-20, 03:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kassmachin
Hon hockeyspelaren övade på ett stearinljus som simulerade känslan av balansövningen. Jag trodde även att de inte hade koll på hur balansövningen skulle gå till? Är det inte då lustigt att hockeyspelaren simulerar situationen perfekt innan tävlingen?

Måste varit en otrolig fördel, eftersom att du kan arbeta in känslan på förhand. Kan det vara någon i produktionen som skvallrat?

Jag tror det bara var första programmet som de inte fick veta hur den nya nattduellen skulle se ut. Sen när hon curlingdamen vann över Glenn så fick hon givetvis berätta vad de gjort för övriga deltagare.

Betänk ett scenario då hon skulle varit den enda som visste vad balansövningen innebar, då skulle hon ha ett gött övertag ifall hon fick välja nattduells-gren vid ett annat tillfälle.
Citera
2015-04-20, 07:59
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Hon hockeyspelaren övade på ett stearinljus som simulerade känslan av balansövningen. Jag trodde även att de inte hade koll på hur balansövningen skulle gå till? Är det inte då lustigt att hockeyspelaren simulerar situationen perfekt innan tävlingen?

Du som brukar skryta om hur många rätt du har i »Vem vet mest«. Här ger du inte prov på kvicktänkthet direkt.
Citera
2015-04-20, 08:13
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Citat:
Intressant det där med att det varje gång varit en man och en kvinna som gått vidare. Noterade därtill en rätt intressant detalj i senaste programmet. Hon hockeyspelaren övade på ett stearinljus som simulerade känslan av balansövningen. Jag trodde även att de inte hade koll på hur balansövningen skulle gå till? Är det inte då lustigt att hockeyspelaren simulerar situationen perfekt innan tävlingen?

Hur som haver. Förstår inte varför man som kille väljer att utmana en kvinna i balans. Att plocka stavar bör vara ett givet val.

Fin video de gav bandyspelaren btw. Väldigt bra komponerad!

Skit i såna spekulationer. Ser fram emot att se denna tiopoängare i fler program.Hon är söt som tusan.
Citera
2015-04-20, 11:32
Medlem
ercys avatar
Citat:
Jag trodde även att de inte hade koll på hur balansövningen skulle gå till? Är det inte då lustigt att hockeyspelaren simulerar situationen perfekt innan tävlingen?

Produktioner brukar ofta berätta för Tv-deltagarna hur grenar går till i olika program. Till exempel berättar dem detaljerat för deltagarna i "Fångarna på fortet" vilket rum de ska till härnäst. Huruvida produktionsbolaget i detta fall har gjort vet jag inte men det brukar oftast inte vara någon hemlighet för de tävlande.

Angående sisyfos så vill jag minnas att pilatesbollarnas vikt var 80% av deltagarnas vikt. Återkommer i eftermiddag om resultat i de tidigare omgångarna.
Citera
2015-04-20, 21:53
Medlem
ercys avatar
Resultaten i sisyfos förhåller sig såhär:

2015 60/80 Danijela Rundqvist (kvinnor 1:a och 4:a).
2014 60/80 Mattias Sunneborn (kvinnor 3:a och 4:a) Anna Laurell (resten män).
2013 60/80 Magdalena Forsberg (Kvinnor 1:a och 4:a) Anna Lindberg (kvinnor 1:a, 3:a och 4:a)
2012 50/80 Anna Le Moine (kvinnor 1:a och 3:a) Pernilla Wiberg (kvinnor 1:a, 3:a och 4:a)
2011 60/80 Ingmar Stenmark (kvinnor 3:a och 5:a av 7)
2010 75% Armand Krajnc (Kvinnor 3:a och 6:a av 7)
2009 80%/100% Malin Moström (kvinnor 1:a, 3:a och 5:a av 6)
Citera
2015-04-20, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ercy
Resultaten i sisyfos förhåller sig såhär:

2015 60/80 Danijela Rundqvist (kvinnor 1:a och 4:a).
2014 60/80 Mattias Sunneborn (kvinnor 3:a och 4:a) Anna Laurell (resten män).
2013 60/80 Magdalena Forsberg (Kvinnor 1:a och 4:a) Anna Lindberg (kvinnor 1:a, 3:a och 4:a)
2012 50/80 Anna Le Moine (kvinnor 1:a och 3:a) Pernilla Wiberg (kvinnor 1:a, 3:a och 4:a)
2011 60/80 Ingmar Stenmark (kvinnor 3:a och 5:a av 7)
2010 75% Armand Krajnc (Kvinnor 3:a och 6:a av 7)
2009 80%/100% Malin Moström (kvinnor 1:a, 3:a och 5:a av 6)

Ah fint med lite fakta!

Det var mer spridda skurar än jag mindes.
Vad man kan utläsa är iaf att Magdalena Forsberg och Danijela Rundqvist har varit exceptionellt starka.

Mycket intressant att de körde 75% av personens vikt 2010. Det innebar alltså att tex att en man som vägde 85kg körde med en boll på ca 64kg och en kvinna som på 60kg fick en boll på 45kg.
Skiljer då också ca 20kg på bollarna men det hade blivit ojämnt ifall både mannen och kvinnan väger tex 70kg.
Citera
2015-04-21, 01:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Du som brukar skryta om hur många rätt du har i »Vem vet mest«. Här ger du inte prov på kvicktänkthet direkt.

Ja, detta var ju hemskt olyckligt. Det är som sådant att jag lät datorn stå framme, varpå en vän besudlade mitt konto. Det som "jag" skrev var naturligtvis helt befängt. Samtidigt, så förnimmer jag en stor portion ironi i ovanstående inlägg. Tydligt att personen i fråga, gör sig lustig över förgående författares konspirationsteorier om att svt vill få fram mer kvinnliga idrottare i finalen.

Men som alltid, slår inte ironi rätt. Ska ta upp detta med min vän.

Men tack till dig, ercy och P.Ewing33 som gav helt korrekta beskrivningar av händelseförloppet.

Jag ska vara mer försiktig i framtiden vad avser mitt konto!
Citera
2015-04-21, 08:37
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Jag ska vara mer försiktig i framtiden vad avser mitt konto!

Man ska alltid vara försiktig. Den som aldrig är vårdslös med sanningen behöver inte komma ihåg vad den sagt.

---

Årets MM är en enda stor gäspning. Väck mig till finalen.
Citera
2015-04-21, 15:53
Medlem
Giggsys avatar
Hoppas att två av Franke, ACO och Patrik Andersson tar sig vidare i nästa grupp. Vilka var de andra tre? En travkärring är det iallafall, vilket skämt, det är hästen som ska ha all cred inte den som bara sitter där med en piska.
Citera
2015-04-26, 18:19
Moderator
Dr Kings avatar
Grupp 2 känns svagare än grupp 1. Frank Andersson, Tomas Jonsson och Helen Johansson har alla karriären långt bakom sig och är troligen i ganska kass fysik form i nivå med Glenn och Anette Norberg i grupp 1. Det bör blir en räkmacka till finalen för Bjärred från denna grupp. Sara Dikanda har jag ingen aning om vem det är men en googling ger att hon är en brottare som la av ganska nyligen. Hon borde kunna vara i bra fysik form och ta den andra finalplatsen. Aco är en joker som eventuellt också kan gå vidare från denna grupp.
Citera
2015-04-26, 20:06
Medlem
WorldTradeCenters avatar
Frank Andersson är det någon som förstår vad han mumlar om, han snackar ju så sludrigt jämnt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in