Om det är uppgjort tror jag inte men de på Meter Television och SVT har lagt upp programmet på ett väldigt raffinerat sätt.
Det är ingen slump att Sisyfos ligger som sista gren för vardera grupp. Då vet dom med ganska stor säkerhet att någon av damerna kommer att klamra sig fast i toppen. Sen att Danijela klarade sig i nattduellen var självklart inte något som SVT hade makt över (fast vill man köra på genustänket här också kan vi beräkna hur skostorleken påverkar utgången när man ska hålla balansen på en stav
Finns det någon info hur de tagit fram vikterna på bollarna i Sisyfos?
Hur ser beräkningarna ut? Borde man inte ha olika vikt beroende på ålder och vikt också?
Det vore mer okej isf om de bara behövde rulla upp en gång i stället för två vändor för då kunde man förstå att männens explosivitet var en avgörande faktor vid beräkningen och därmed anser att de ska ha 1/4 mer vikt att behöva flytta.
Men på en så lång sträcka som det är nu tror jag inte man kan räkna så enkelt. Det blir en oerhörd påfrestning med de extra 20 kilona på den sträckan. Bland annat vätskebrist tillkommer ju då.
Tycker egentligen att det inte gör så mycket eftersom det är ett lekprogram, jag är mest nyfiken på alla beräkningar (fysikaliska, biologiska, matematiska) som ligger bakom bollarnas vikt.