Citat:
Ursprungligen postat av
Neus
Exakt. Just därför bör han komma med! Behövs lite positivitet vad gäller tv-spel, eftersom att det anses som något fult! Lyft fram de förebilder som finns inom scenen!
Sedan är det här med att Björn Borg inte vill se någon hyllningsvideo är inget fullgot argument. Det om något är ju ett populistiskt val. De har haft med dopningsfällda idrottare i MM, som fått hyllningsvideor. Jag vet inte om Björn Borg vill se det heller!

Tror inte heller Björne vill se en hyllningsvideo till en pistolskytt, om jag skall vara riktigt ärlig.

Citat:
Ursprungligen postat av
Neus
Mästarnas Mästare handlar om att mästare tävlar mot varandra i olika tävlingsmoment. Handlar inte enkom om fysisk idrott! Du kan vara del av ett curlingteam, utan att faktiskt ha en överlägsen fysik. Curling handlar inte om fysik! Det handlar om hjärna och balans. Det finns flertalet exempel, och det som utmärker en idrott är i slutändan tävlingsmomentet!
Vi behöver inte kalla E-sport för en idrott, om ni inte vill. Men hur man än vrider och vänder på sakfrågan, så finns det fortfarande mästare i sporter.
En mästarnas mästare för tv-spelsstjärnor på youtube!? främjar inte debatten btw. Löjligt!
Man kan inte hävda att någon skall vara med bara för att främja en viss scen, Sverige har haft världsmästare i hockeyspel med, skall dessa då också vara med? Kockar har väl också vunnit världsmästerskap? Grejen är att man skall bestämma var gränsen går.
Angående skytte tror jag nog Borg inte hade haft några problem att se en video med Skanåker som är en av de mest långlivade i OS-sammanhang.
Beträffande de rent fysiska argumenten är det som så att ju mer vältränad du är desto bättre kan du koncentrera dig, givetvis finns det de som är bättre/sämre på det ändå men en god fysik gör att man koncentrerar sig bättre och om vi tar curling som exempel är visst fysik en viktig del, många hävdar ju varje OS att män och kvinnor skulle kunna tävla med och mot varandra i den sporten men skillnaden är stor just tack vare fysiken. Hur man får fram stenarna handlar om fysik, något som också många gånger poängteras vid varje mästerskap.