Citat:
Ursprungligen postat av
Neus
Jag håller med dig om att företag inte skall vara populistiska, speciellt inte public service. Med det sagt, kan du inte neka att SVT faktiskt bör utbilda allmänheten mer kring E-sport. Mästarnas Mästare är ett utmärkt forum för det.
Jag har noll koll på e-sport, för mig är dator/tvspelande något man gör med polare de fåtal gånger alla kan samlas.
Jag har redan varit inne på att vad som betecknas som idrott förändras över tid, det är ju inte alltför många år sedan innebandy enbart var något folk sysslade med på fritidsgården (tänk när de fanns!) efter skolan, numera fyller finalerna i den idrotten arenor som globen utan problem. Och som jag skrivit innan så var ju konst ansett som idrott förr, minns jag inte fel var skulptörer os-deltagare för 100år sen.
Däremot har jag fortfarande svårt att se Björn Borg, Henke Larsson, Tony Rickardsson, Annika Sörenstam m.fl. av våra största sitta och se en hyllnignsvideo där någon spelar dataspel... Det lär ju inte direkt vara ett namn som lockar andra idrottare heller om man plockar med en från e-sporten.
Citat:
Ursprungligen postat av
Giggsy
Hade inte heller vart helt fel med någon av dom gamla tennislegenderna Borg, Wilander, Edberg i framtiden. Men det är klart dom fått frågan o inte pallar ställa upp.
De lär nog alla tre ha en "stående inbjudan" det finns säkert iaf ett tiotal som sitter på en sådan inbjudan och visst vore det otroligt trevligt att se dessa deltaga.