2014-04-15, 22:29
Medlem
Zcapegoats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JuzupWilkosz
Då borde Tony, Magnus Samuelsson vara givna nästa säsong..

Varför inte släppa in en hockeylirare igen? Mats Sundin?

Plocka in Bjärred !!
Jag skulle nog hellre se Lidas än Sundin även om Sundin inte hade varit helt fel.
Citera
2014-04-15, 23:16
Medlem
Calapis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JuzupWilkosz
Då borde Tony, Magnus Samuelsson vara givna nästa säsong..

Varför inte släppa in en hockeylirare igen? Mats Sundin?

Plocka in Bjärred !!

Håller fullständigt med om de första tre. Däremot är Bjärred en humörsänkare, tråkig och stel.
Citera
2014-04-15, 23:58
Medlem
regndroppens avatar
Kan man se Söderströms ''hyllningsvideo'' någonstans? Ja asså den som de spelar upp när de sitter i sofforna.
Citera
2014-04-16, 00:01
Medlem
Giggsys avatar
Hade inte heller vart helt fel med någon av dom gamla tennislegenderna Borg, Wilander, Edberg i framtiden. Men det är klart dom fått frågan o inte pallar ställa upp.
Citera
2014-04-16, 07:57
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neus
Jag håller med dig om att företag inte skall vara populistiska, speciellt inte public service. Med det sagt, kan du inte neka att SVT faktiskt bör utbilda allmänheten mer kring E-sport. Mästarnas Mästare är ett utmärkt forum för det.

Jag har noll koll på e-sport, för mig är dator/tvspelande något man gör med polare de fåtal gånger alla kan samlas.
Jag har redan varit inne på att vad som betecknas som idrott förändras över tid, det är ju inte alltför många år sedan innebandy enbart var något folk sysslade med på fritidsgården (tänk när de fanns!) efter skolan, numera fyller finalerna i den idrotten arenor som globen utan problem. Och som jag skrivit innan så var ju konst ansett som idrott förr, minns jag inte fel var skulptörer os-deltagare för 100år sen.
Däremot har jag fortfarande svårt att se Björn Borg, Henke Larsson, Tony Rickardsson, Annika Sörenstam m.fl. av våra största sitta och se en hyllnignsvideo där någon spelar dataspel... Det lär ju inte direkt vara ett namn som lockar andra idrottare heller om man plockar med en från e-sporten.

Citat:
Ursprungligen postat av Giggsy
Hade inte heller vart helt fel med någon av dom gamla tennislegenderna Borg, Wilander, Edberg i framtiden. Men det är klart dom fått frågan o inte pallar ställa upp.

De lär nog alla tre ha en "stående inbjudan" det finns säkert iaf ett tiotal som sitter på en sådan inbjudan och visst vore det otroligt trevligt att se dessa deltaga.
Citera
2014-04-16, 10:08
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Jag har noll koll på e-sport, för mig är dator/tvspelande något man gör med polare de fåtal gånger alla kan samlas.
Jag har redan varit inne på att vad som betecknas som idrott förändras över tid, det är ju inte alltför många år sedan innebandy enbart var något folk sysslade med på fritidsgården (tänk när de fanns!) efter skolan, numera fyller finalerna i den idrotten arenor som globen utan problem. Och som jag skrivit innan så var ju konst ansett som idrott förr, minns jag inte fel var skulptörer os-deltagare för 100år sen.

Det går ju att dra en gräns mellan "sport" (där tävling är inblandat) och "idrott" (där fysisk aktivitet utgör huvudmomentet i tävlingen). Med det senare skulle man ju kunna ta bort grenar som använder andra objekt som förutsättning för genomförande, exempelvis motorsport, trav-/ridsport, skytte, biljard, dart, e-sport osv...

Citat:
De lär nog alla tre ha en "stående inbjudan" det finns säkert iaf ett tiotal som sitter på en sådan inbjudan och visst vore det otroligt trevligt att se dessa deltaga.

Det är nog lika säkert som att de aldrig kommer att ställa upp.
Citera
2014-04-16, 13:03
Medlem
TilleyHats avatar
Paolo Roberto skulle passa in, men han kanske inte vågar med tanke på att hans "ärkefiende" Armand Krajnc vann. Roberto har ju därför inget att vinna!
Citera
2014-04-16, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TilleyHat
Paolo Roberto skulle passa in, men han kanske inte vågar med tanke på att hans "ärkefiende" Armand Krajnc vann. Roberto har ju därför inget att vinna!
Svt väljer idrottsmän och kvinnor som har tagit os medaljer och vm medaljer. Paolo Robertos meriter är Expedition Robinson och Stockholmsnatt. Nej han passar inte alls in.
Citera
2014-04-16, 14:42
Medlem
Neuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Däremot har jag fortfarande svårt att se Björn Borg, Henke Larsson, Tony Rickardsson, Annika Sörenstam m.fl. av våra största sitta och se en hyllnignsvideo där någon spelar dataspel... Det lär ju inte direkt vara ett namn som lockar andra idrottare heller om man plockar med en från e-sporten.

Exakt. Just därför bör han komma med! Behövs lite positivitet vad gäller tv-spel, eftersom att det anses som något fult! Lyft fram de förebilder som finns inom scenen!

Sedan är det här med att Björn Borg inte vill se någon hyllningsvideo är inget fullgot argument. Det om något är ju ett populistiskt val. De har haft med dopningsfällda idrottare i MM, som fått hyllningsvideor. Jag vet inte om Björn Borg vill se det heller! Tror inte heller Björne vill se en hyllningsvideo till en pistolskytt, om jag skall vara riktigt ärlig.
Citera
2014-04-16, 14:55
Medlem
Antevantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neus
Exakt. Just därför bör han komma med! Behövs lite positivitet vad gäller tv-spel, eftersom att det anses som något fult! Lyft fram de förebilder som finns inom scenen!

Sedan är det här med att Björn Borg inte vill se någon hyllningsvideo är inget fullgot argument. Det om något är ju ett populistiskt val. De har haft med dopningsfällda idrottare i MM, som fått hyllningsvideor. Jag vet inte om Björn Borg vill se det heller! Tror inte heller Björne vill se en hyllningsvideo till en pistolskytt, om jag skall vara riktigt ärlig.

Fast MM handlar om idrott vilket tv-spel inte direkt kvalar in som. Idrott handlar om fysisk aktivitet och det kan man väl inte riktigt säga att tv-spel handlar om.
Säkerligen är det så att tv-spelare främjas av en god fysik men det är troligen inget krav. För att förekomma så kan jag säga att du klarar inte att köra ett formula 1 lopp eller indy 500 om du inte är i topptrim, du pallar helt enkelt inte.
Jag kan hålla med om man kanske kan snacka om gråzon men jag tror nog att tv-spelssnubben själv skulle känna sig en smula malplacerad.
Varför inte ett MM för tv-spelsstjärnor. Kan sändas på you tube..
Citera
2014-04-16, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av regndroppen
Kan man se Söderströms ''hyllningsvideo'' någonstans? Ja asså den som de spelar upp när de sitter i sofforna.

Svt Play?
Citera
2014-04-16, 15:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Giggsy

Edberg kan du glömma. Han ingår i Federers coachingstall nu!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in