2009-03-17, 20:28
Medlem
Amors avatar
Min respekt för Moström har faktiskt ökat efter detta program. Det är nästan så att min respekt för damfotboll har ökat med några myrsteg, men bara nästan. Hon var ju förvisso Sveriges klart bästa spelare, så hon kanske är ett undantag som bekräftar regeln.
Citera
2009-03-17, 20:29
Medlem
Håller med det som har skrivits om Erika men undrar hur fan hon kunde vara elitfriidrottare med den attityden!? Hade högre krigarinstinkter när jag blev uppringd 20min innan b-lagsmatch i söndags då man fortfarande var på lyset
Citera
2009-03-17, 20:33
Medlem
Amors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av staroprama
Håller med det som har skrivits om Erika men undrar hur fan hon kunde vara elitfriidrottare med den attityden!? Hade högre krigarinstinkter när jag blev uppringd 20min innan b-lagsmatch i söndags då man fortfarande var på lyset
Du får tänka på att hon tränade upp en extrem förmåga. Längdhopp kräver kanske inte samma mångsidighet som längd, fotboll, brottning osv.

Jag föringar inte hennes karriär. 6.99 är väldigt bra jobbat. Men å andra sidan belyser det lite grann varför den typen av idrott inte är lika intressant som fotboll, där man måste klara fler moment.
Citera
2009-03-17, 20:36
Medlem
mtkors avatar
Moström borstar tänderna innan frukost

Helt ärligt, vet inte vem jag hejar på. Respekten för Moström, har, årecis som någon annan skrev, ökat ju längre programserien som gått.

Dock har ju Elofosson visat sin bästa och starkaste sida från början så han kanske aningen mer är värd segern.
Citera
2009-03-17, 20:44
Medlem
mtkors avatar
Konstiga sista tävlingar, värja är väl kanske inte det första man tänker på i en rafflande kamp mellan finalisterna. Speciellt inte då ingen av dom har testat det. Kan ju inte bli annat än amatörmässigt....

Blev ju bara massa ointressant viftande och det hela avgjordes ju mer eller mindre av slumpen

Dom kunde lika gärna spelat bowling eller boule.

Får se hur det hela avgörs i sista kampen, armhängning....
Citera
2009-03-17, 20:47
Medlem
Chilimans avatar
Tänkte ni på skillnaden när Per förlorade värjan gentemot Ericas looseratityd? En mästare i mina ögon förlorar även värdigt
Citera
2009-03-17, 20:49
Medlem
kungsols avatar
2 tävlingar?

Man kanske skulle ha 2st tävlingar, en herr- och en damtävling. Olika förutsättningar mellan könen gör det inte alltid rättvist. Sedan kan väl "kungen" och "drottningen" få mötas i den klassiska "fånga svärdet tävlingen" som känns mer könsneutral.
Citera
2009-03-17, 20:51
Medlem
mtkors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chiliman
Tänkte ni på skillnaden när Per förlorade värjan gentemot Ericas looseratityd? En mästare i mina ögon förlorar även värdigt

Verkligen, tänkte precis samma sak!

Shit vad Moström kom starkt på slutet i programserien (som man såg i recapen), hon var ju helt anonym i början
Citera
2009-03-17, 20:51
Medlem
__Alez__s avatar
Håller på Per , men känns som det blir Malin. Hon är grymt stark och väger inte så mycket jämfört med Per.

Ingen rolig finalgren
Citera
2009-03-17, 20:54
Medlem
Chilimans avatar
Yes!!!
Citera
2009-03-17, 20:54
Medlem
kompjuters avatar
YEEESSSSS!!!!!
Härligt Elof........grymt!