2011-04-20, 13:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pingvinen
Jo tjenare. Bara att professorn bröt på tyska borde gjort att alla varningsklockor gick igång. Men visst, naiva människor finns det gott om. Själv kan jag åka dit både på det ena och andra ibland.
Det är naivt att leva med uppfattningen att man inte kan få folk ur balans. Man tar inte alltid rationella beslut. Om en professor beskriver något, som man inte vet ett smack om, är det klart att det kan vara svårt att avgöra vad som är sant kontra falskt. Man vill ju gärna tro att folk talar sanning. Alla är dessutom inte naturvetare (absolut inte Limpan).

Ta i beaktande att det finns miljarder människor som tror att man kan gå på vatten och öppna hav.

Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Min startuppställning för nästa år:

Bernt Johansson - cykel
Stefan Edberg - tennis
Anders Holmertz - simning
Patrik Andersson - fotboll
Mats Sundin - hockey
Mikael Appelgren -bordtennis

Camilla Nilsson - alpint
Lena Videkull - fotboll
Ann-Louise Skoglund - friidrott
Anna Olsson - kanot
Helen Alredsson - golf
Bra lista men det saknas 2 intressanta profiler.

1. Sven Nylander (Friidrott/Ren idrott)
2. Sara Wedlund (Friidrott/Anorektiker)
Senast redigerad av Winning 2011-04-20 kl. 14:19.
Citera
2011-04-20, 14:09
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Camilla Nilsson - alpint

Är hon meriterad nog att vara med? Skulle hellre se Ylva Nowen.

Annars en bra uppställning.
Citera
2011-04-20, 14:11
Medlem
spajdamans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Winning
2. Sara Wedlund (Friidrottare)

Hur är det med henne nuförtiden egentligen?
Har hon hälsan? Hon var ju minst sagt tunn förut.
Citera
2011-04-20, 14:25
Medlem
Falcãos avatar
Citat:
Blir man utsatt för 10 osannolika händelser (under stress), varav 9 pekar åt samma håll, så är det väl inte så konstigt om man har svårt att avgöra vad som är fel och rätt. I synnerhet inte om man är helt obekant med fenomenet "blåsningen". Vid den tidpunkten (1997), före internets genombrott, hade nog de flesta gått på den blåsningen.

Även om man bortser från det idiotiska i att hoppa på ett flygplan och få för sig att man medelst detta har färdats genom tid (kör lite old school svenska där) så borde man förstå att det är en bluff när du inte ser Aktuellt, Rapport, Svenska Dagbladet, DN eller, för den delen, CNN, BBC etc. på plats för att rapportera om denna världshändelse utan reportern på plats är från TV3 Direkt (den tidens En ding, ding, värld) men den typen av signaler går helt förbi den gode Limpar. Jag tror faktiskt att även du kan erkänna att bara en idiot kan gå på något sådant (eller är det du Limpar?)?
Citera
2011-04-20, 14:29
Medlem
pyttefnaxs avatar
Till nästa år skulle jag vilja se bl a Gunde Svan och Foppa, Gunde som clownar sig och Foppa som är Foppa.

På kvinnosidan skulle jag vilja se Carolina Kluft, hon borde lägga av med sin karriär till dess, och Kajsa Bergkvist. Skulle gärna se Magdalena Forsberg och Annika Sörenstam också, inte för att jag tror dom skulle ha i slutstriden att göra men dom vore intressanta att se om det är samma upplägg som i år.
Citera
2011-04-20, 14:31
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tcfmog
Är hon meriterad nog att vara med? Skulle hellre se Ylva Nowen.

Annars en bra uppställning.

Jo, det kanske. Vill dock få med någon som är lite mindre känd. Kristina Andersson?
Citera
2011-04-20, 14:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Falcão
Även om man bortser från det idiotiska i att hoppa på ett flygplan och få för sig att man medelst detta har färdats genom tid (kör lite old school svenska där) så borde man förstå att det är en bluff när du inte ser Aktuellt, Rapport, Svenska Dagbladet, DN eller, för den delen, CNN, BBC etc. på plats för att rapportera om denna världshändelse utan reportern på plats är från TV3 Direkt (den tidens En ding, ding, värld) men den typen av signaler går helt förbi den gode Limpar. Jag tror faktiskt att även du kan erkänna att bara en idiot kan gå på något sådant (eller är det du Limpar?)?
Har du hört talas om begreppet "chock"? I det tillståndet handlar man inte alltid rationellt. Det kan faktiskt hända osannolika saker utan att man för den delen börjar tänka "blåsningen". Med tanke på hur välgjort/påkostat allt var så hade jag säkert också gått på det. Även om jag i nyktert tillstånd inte tror på tidsresor.
Citera
2011-04-20, 14:42
Medlem
pingvinens avatar
Citat:
Har du hört talas om begreppet "chock"? I det tillståndet handlar man inte alltid rationellt. Det kan faktiskt hända osannolika saker utan att man för den delen börjar tänka "blåsningen". Med tanke på hur välgjord/påkostad blåsningen var så hade jag säkert också gått på det. Även fast jag i nyktert tillstånd inte tror på tidsresor.

Men efter ett par groggar så blir du alltså mer openminded, är det så?
Citera
2011-04-20, 14:43
Medlem
pyttefnaxs avatar
Citat:
Har du hört talas om begreppet "chock"? I det tillståndet handlar man inte alltid rationellt. Det kan faktiskt hända osannolika saker utan att man för den delen börjar tänka "blåsningen". Med tanke på hur välgjord/påkostad blåsningen var så hade jag säkert också gått på det. Även fast jag i nyktert tillstånd inte tror på tidsresor.
Njae, nog för att det var en stor och välplanerad blåsning med stora medel men det var knappast en slump att dom riktade den mot Limpar, tror du en smartare person skulle reagerat likadant? Hade t ex Stenmark hade gått på den blåsningen?

Jag håller med en föregående skribent, Limpar och Färjan-Håkan skulle kunna vara bröder, tvillingsjälar osv.
Citera
2011-04-20, 14:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pingvinen
Men efter ett par groggar så blir du alltså mer openminded, är det så?
Efter ett par groggar ökar risken för orationella handlingar. Skulle det vara någon nyhet?
Nu är det slutsnackat om detta. Punkt slut.
Citera
2011-04-20, 14:57
Medlem
Falcãos avatar
Citat:
Har du hört talas om begreppet "chock"? I det tillståndet handlar man inte alltid rationellt. Det kan faktiskt hända osannolika saker utan att man för den delen börjar tänka "blåsningen". Med tanke på hur välgjort/påkostat allt var så hade jag säkert också gått på det. Även om jag i nyktert tillstånd inte tror på tidsresor.

Det var ju det som var hela min poäng. Att tydligen finns det två människor i Sverige som skulle gått på det.
Citera
2011-04-20, 15:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Falcão
Det var ju det som var hela min poäng. Att tydligen finns det två människor i Sverige som skulle gått på det.
Ha ha!
Vi är nog fler än 2. Det finns ju miljarder som tror att man kan gå på vatten (i flytande form).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in