2024-03-18, 17:41
Medlem
Jag har länge hoppats på att nattduellen ska tas bort. Jag tycker inte att den tillför något.

Ser hellre att man antingen a) inte åker ut b) åker ut om du kommer sist.
Citera
2024-03-18, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fujim
Jag har länge hoppats på att nattduellen ska tas bort. Jag tycker inte att den tillför något.

Ser hellre att man antingen a) inte åker ut b) åker ut om du kommer sist.

Ja, nattduellen borde tas bort. Denna säsong blev det riktigt tydligt hur fel det kan bli. En person kan vara hur dålig som helst i tävlingarna och sen kunna hålla sig kvar just på grund av nattduellen. Rimligare vore att man åkte ut vid dåliga resultat på tävlingarna. Alternativt att det skulle vara begränsning i hur många gånger som man kan klara sig i nattduellen.
Citera
2024-03-18, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crapmagic
Emma återger ogenerat sina fantasier om en dubbelmacka mellan tvillingbröderna

..n

Öhh? Sebbe o Joel, lika som bär?

Men onekligen stod Cykel-Emma för MM-historiens i särklass fetaste Freudian Slip: ”..jag har ju hamnat i denhära skräckdubbelmackan med Sebbe framför mig och Joel bakom mig”.
Citera
2024-03-18, 20:51
Medlem
Som den rutinerade hockeybockeyspelare Joel är så har han lärt sig att bortförklara en förlust med att ”marginalerna var på fel sida”.
Då sanningen var att de två damerna krossade honom i den självvalda Säcken.

Sved nog rätt så hårt, mer än flaggknocken i pannan.
Citera
2024-03-18, 23:04
Medlem
MrSokratess avatar
Ja, den här natt-duellen var ju uppenbart riggad för Joel.
Händer väl aldrig annars att någon får fördel av två stavar på "sin" sida.
Å ena sidan rätt att Tony äntligen ryker men kändes inte som en rättvis duell.
Har heller aldrig förstått charmen med stav-duellen. Brukar spola igenom den.
Citera
2024-03-18, 23:16
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSokrates
Ja, den här natt-duellen var ju uppenbart riggad för Joel.
Händer väl aldrig annars att någon får fördel av två stavar på "sin" sida.
Å ena sidan rätt att Tony äntligen ryker men kändes inte som en rättvis duell.
Har heller aldrig förstått charmen med stav-duellen. Brukar spola igenom den.
Vadå för fördel?

Citat:
Ursprungligen postat av Proggrogg
Öhh? Sebbe o Joel, lika som bär?

Men onekligen stod Cykel-Emma för MM-historiens i särklass fetaste Freudian Slip: ”..jag har ju hamnat i denhära skräckdubbelmackan med Sebbe framför mig och Joel bakom mig”.
Hon kanske sa Joel, jag noterar att det finns 2 andra utseendemässiga tvillingbröder i årets säsong

Emma tänker inte i sextermer tror jag hon tänkte avgjort! på en klassisk dubbelmacka
som Laso Carreidas inte tog i munnen i Plan 714 till Sydney https://cdn001.tintin.com/public/tintin/img/static/flight-714-to-sydney/c21_sydney-en-p02_V2.png
Citera
2024-03-18, 23:30
Medlem
MrSokratess avatar
Citat:
Vadå för fördel?

Att få två släckta stavar på sin högersida när han och Tony är högerhänta.
Citera
2024-03-24, 20:04
Medlem
Crapmagics avatar
Bäbisen kan inte sova själv
Citera
2024-03-24, 20:12
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av billigost
Vad tycker ni om damernas HC när det blir mer tydliga fysiska tävlingar?
Inte ens med 3 meters? försprång orkar tjejerna vinna över killarna i att springa ut i vattnet & simma lite
ja ni hör ju, dom här grenarna suger jämfört med Superstars

Tjejerna skulle ha behövt börja ute i vattnet på ett förnedrande sätt

Svt är helt öppna med att man lägger en tjejgren för att putta tjejerna över strecket
Senast redigerad av Crapmagic 2024-03-24 kl. 20:34.
Citera
2024-03-24, 21:27
Avslutad
Citat:
Inte ens med 3 meters? försprång orkar tjejerna vinna över killarna i att springa ut i vattnet & simma lite
ja ni hör ju, dom här grenarna suger jämfört med Superstars

Tjejerna skulle ha behövt börja ute i vattnet på ett förnedrande sätt

Svt är helt öppna med att man lägger en tjejgren för att putta tjejerna över strecket

Har inte sett dagens avsnitt än, återkommer strax!
Citera
2024-03-24, 23:18
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
Den klassiska höger/vänstersidan i raden av stavar blev Tonys fall i nattduellen. Är man högerhänt är det ju ganska stor skillnad om man får en stav på högra eller vänstra kanten. Eftersom man ofta är såpass mycket sämre och svagare i vänster än höger så väljer de flesta (och så även Tony) att ta alla med höger och får då vrida sig korsvis och får längre sträcka om en stav på vänsterkanten släcks.
Det borde inte ens vara 5 stavar på bredden, det rättvisa vore 1 stav eller 5 stavar på lodrät radda!, så att man istället måste bedöma snabbt hur långt resp kort man ska häva sin jävla arm framåt, Tony har ju kört dom reglerna hela tiden i sin framåtippning

Gå tillbaka och kolla på Tonys tidigare matcher och se vilken kant det släcktes åt.
Senast redigerad av Crapmagic 2024-03-24 kl. 23:22.
Citera
2024-03-25, 07:01
Medlem
Joe Blows avatar
Citat:
Det borde inte ens vara 5 stavar på bredden, det rättvisa vore 1 stav eller 5 stavar på lodrät radda!, så att man istället måste bedöma snabbt hur långt resp kort man ska häva sin jävla arm framåt, Tony har ju kört dom reglerna hela tiden i sin framåtippning

Gå tillbaka och kolla på Tonys tidigare matcher och se vilken kant det släcktes åt.
Det är bra att du riktar strålkastarna på detta. En av världshistoriens största skandaler. Nattduellstavgate.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in