2009-02-01, 17:22
Medlem
tions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raez
Alla i V-ås. Haha, inget illa upp mot dig. Bara lite upplysning.
I västerås finns det ungefär 6k som håller på vartav 200? säljer.
Snuten tar dom största säljarna, och några av köparna. De kommer dock aldrig kunna ta alla, rök på regelbundet och köp stora mängder när du köper så klarar man sig. Kommer alltid finnas småkranar kvar!

Makt åt folket!

Nu var jag ju kanske inte helt seriös!:P

Hur som helst så är Sverige riktigt konstigt när det kommer till rätt många saker. Dock tar ju "olaglighetsgraden" av cb fan priset!
Citera
2009-02-01, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Jekyll
Ni måste väl ändå kunna se skillnad på offerlösa brott; typ folk som röker cannabis, med brott som har offer. När polisen ska åtala gymnasieungdomar som köpt en femma hasch, då känns det som om spaningen kunde gått någon annan stans. Det gör absolut ingen skillnad - är bara en dum utgift.
Grejen är att man sätter sig över lagarna,man behöver inte anpassa sig som alla andra,man är liksom lite klokare,lite bättre......
Citera
2009-02-01, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ekwoho
och springer man runt och säljer som 17 åring så är man ute på väldigt hal is. o säg förfan inte "det är bara röka" för det stämmer fan inte., det fattar ifal folk som har vart med i svängen ett tag,
blir så jävla irriterad på att alla tar så jävla lätt på allt.
Nu är det ju inte rätt forum att snacka om sånt här kanske, men bara för att man knarkar o gillar skiten så behver man inte tycka på ett visst sätt,
Jag känner många kranar som har likadana åsikter som mig, och inte fan sitter dom o bölar på flashback om dom torskar,
dom håller käften o vet att det dom gör är fel , sen tar dom straffet. .
Jupp,har själv tillbringat 20 år på halkbanan och inga gnäller som de ängsliga haschdyrkarna som inte verkar ha en susning om att det handlar om en drog,nä,de tror att det är en mänsklig rättighet.
Citera
2009-02-01, 17:33
Medlem
honken80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GullyFoyle
Grejen är att man sätter sig över lagarna,man behöver inte anpassa sig som alla andra,man är liksom lite klokare,lite bättre......

Detta är en mänsklig egenskap, cannabis eller ej. Alla anser att vissa lagar skulle de kunna bryta mot, men att samhället i stort behöver dem. Den seriösa kritiken av svensk cannabispolitik bottnar inte i det, utan det du talar om är en vanlig reaktion som individer har. Det stora problemet är att vi har en extremt repressiv narkotikapolitik med dåliga resultat kontra samhällskostnaderna.

Hur många stockholmare anser tex. inte att just de kan iaf rulla iväg på sommardäcken efter första snöstormen? Hur många skåningar tycker inte att just de iaf kan köpa smuggelcigg och sprit från danmark? Hur många norrlänningar tycker inte att just de är värda lite tjuvjakt och ryskt horköp? etc etc etc...

Lagar ska ska spegla hur befolkningen anser att vårt samhälle ska se ut, den ska inte forma befolkningens åsikter. Ser man på lagar som ett verktyg för att forma befolkningens åsikter, då är man ute på hal is som lagstiftare.

Citat:
Ursprungligen postat av ettkebabtack
Lite offtopic nu men,
Honken80; vem är det på din bild? har sett han förut.. men jag minns inte vart

http://www.youtube.com/watch?v=VvxlOet_DD4
Senast redigerad av honken80 2009-02-01 kl. 17:42.
Citera
2009-02-01, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raez
http://194.68.65.41/artikelmall.asp?version=862816

Seriöst detta är ju helt sjukt -.- och att man bor i området är ju inte alls väldigt kul.

Håller med dig, helt förjävligt gjort utav farbror blå.

Fast jag tycker att metoden att mass sms'a vanliga svensson ungar kanske är snabb och effektiv men risken för att bli tagen är ju alldeles för stor om man har en så stor organisation som håller på med kilovis med röka.
Hade vi snackat en ensam person med en liten summa röka så hade han ju enkelt kunnat göra sig av med allt och ingen hade kunnat bevisa nåt.
Citera
2009-02-01, 18:25
Medlem
ekwohos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Attackliberal
Nej, du har fel. Jag är av ren egoism för ett förbud eftersom det innebär att man kan hålla uppe priserna. Då går det att tjäna mer på att odla gräs i större skala.

Rent politiskt vill jag avskaffa alla förbud och all statism som förtrycker.

okej, där har vi helt skillda åsikter ifal =)
Citera
2009-02-01, 18:35
Medlem
ekwohos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GullyFoyle
Jupp,har själv tillbringat 20 år på halkbanan och inga gnäller som de ängsliga haschdyrkarna som inte verkar ha en susning om att det handlar om en drog,nä,de tror att det är en mänsklig rättighet.

helt sant, tycker det är lite synd att det skall vara så , men jag tror folk själva måste uppleva ett och annat för att kunna få en annan bild av vad som kan hända om man inte tar det lungt.
Citera
2009-02-01, 18:40
Medlem
Fordies avatar
Skumt att man inte hört nåt om det här öht av sina polare, men är väl för att man inte röker längre, men man pysslar ju med annat och hänger med folk som röker, så något borde man ha hört. Skumt.

/Fordie
Citera
2009-02-01, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ekwoho
helt sant, tycker det är lite synd att det skall vara så , men jag tror folk själva måste uppleva ett och annat för att kunna få en annan bild av vad som kan hända om man inte tar det lungt.

Ja vadå? Att man äter sig fet och dör? Det enda negativa som drabbar dig pga cannabis är för att det är olagligt.
Jag räknar inte med att chansen för lungcancer osv kan öka pga att du röker hasch. Den risken ökas varje gång du är bredvid en motorväg också.
Uppleva vad somsagt? Alla leker inte wannabegangster och blandmissbrukar.
Citera
2009-02-01, 18:43
Medlem
Fordies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tion
. Dock tar ju "olaglighetsgraden" av cb fan priset!

Måste hålla med, polarn sitter 8 månader nu för innehav av ett hekto, han hade två på sig men lyckades snacka sig ur det och dömdes bara för innehav av ett. Men 8 månader? Pinsamt för fan, speciellt när man kan åka till ett grannland och röka mer eller mindre lagligt.

/Fordie
Citera
2009-02-01, 18:46
Medlem
Fordies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sajbersimon
Ja vadå? Att man äter sig fet och dör? Det enda negativa som drabbar dig pga cannabis är för att det är olagligt.
Jag räknar inte med att chansen för lungcancer osv kan öka pga att du röker hasch. Den risken ökas varje gång du är bredvid en motorväg också.
Uppleva vad somsagt? Alla leker inte wannabegangster och blandmissbrukar.

Har man missbrukarpersonlighet så kommer man söka sig till andra droger när rökat slutar fungera... Jag är verkligen inte för en legalisering av cannabis, det är allt eller inget för min del.

/Fordie
Citera
2009-02-01, 18:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fordie
Måste hålla med, polarn sitter 8 månader nu för innehav av ett hekto, han hade två på sig men lyckades snacka sig ur det och dömdes bara för innehav av ett. Men 8 månader? Pinsamt för fan, speciellt när man kan åka till ett grannland och röka mer eller mindre lagligt.

/Fordie
Sittter man 8 månader för ett hekto cannabis har man antingen
a) annat inblandat i åtalet såsom starka bevis för överlåtelsesyfte
b) ett överfullt straffregister
c) Apan Ola som advokat

Cannabis har sjukt lågt straffvärde
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem