2009-02-01, 15:47
Medlem
tions avatar
offt: Tråden kanske bör heta "avslutas" eller något liknande. För vad jag förstått av artikeln fortsätter inte polisen på samma grej nu efter nyår?

Dessutom trodde jag alla från Västerås hade "åkt dit" :O
Citera
2009-02-01, 15:54
Medlem
Att det såldes på en skola är självklart inte bra, men att våra skattepengar betalar insatser som dessa gör mig fan illamående. Hur fan går logiken i att lägga miljoner i resurser på att haffa rökare när sexualbrott och våldsbrott går obemärkt förbi?? Sverige blir fan mer och mer pinsamt för varje år.

Jag flyttar utomlands snart i vilket fall så: Hejdå inskränkta jävla mellanmjölksland.
Citera
2009-02-01, 15:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ekwoho
ja men så skulle det inte funka endå. orkar inte, droger hur människor mår blablabla. leder till skit för många o kostar några extrema pengar.. ja då får vi ett annat samhälle o de skulle fan inte vara bra s sluta. de du säger är ju helt åt helvetye enbart för du vill kunna röka.

Nej, du har fel. Jag är av ren egoism för ett förbud eftersom det innebär att man kan hålla uppe priserna. Då går det att tjäna mer på att odla gräs i större skala.

Rent politiskt vill jag avskaffa alla förbud och all statism som förtrycker.
Citera
2009-02-01, 16:02
Medlem
Raezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tion
offt: Tråden kanske bör heta "avslutas" eller något liknande. För vad jag förstått av artikeln fortsätter inte polisen på samma grej nu efter nyår?

Dessutom trodde jag alla från Västerås hade "åkt dit" :O

Alla i V-ås. Haha, inget illa upp mot dig. Bara lite upplysning.
I västerås finns det ungefär 6k som håller på vartav 200? säljer.
Snuten tar dom största säljarna, och några av köparna. De kommer dock aldrig kunna ta alla, rök på regelbundet och köp stora mängder när du köper så klarar man sig. Kommer alltid finnas småkranar kvar!

Makt åt folket!
Senast redigerad av Raez 2009-02-01 kl. 16:10.
Citera
2009-02-01, 16:08
Medlem
Raezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ekwoho
och springer man runt och säljer som 17 åring så är man ute på väldigt hal is. o säg förfan inte "det är bara röka" för det stämmer fan inte., det fattar ifal folk som har vart med i svängen ett tag,
blir så jävla irriterad på att alla tar så jävla lätt på allt.
Nu är det ju inte rätt forum att snacka om sånt här kanske, men bara för att man knarkar o gillar skiten så behver man inte tycka på ett visst sätt,
Jag känner många kranar som har likadana åsikter som mig, och inte fan sitter dom o bölar på flashback om dom torskar,
dom håller käften o vet att det dom gör är fel , sen tar dom straffet. .

Men vafan sitter du och läser på flashback om allt som folk gör suger och ingen får tycka synd om sig själv, jag tycker inte synd om mig själv, jag tycker synd om alla som gillar att bli höga och jag tycker synd om grisarna, som är så jävla patetiska. Igår var jag på fest, blev för mycket folk - runt 40 pers i en lokal. Gissa vad grisen gör - skickar 4 bilar vartav 2 piketbussar, jag skojar inte. Ett tag var det 12 snutar där, och det hade inte inträffat någon skadegörelse. Där är våra skattepengar. Om vi ska ha så hög skatt får staten fan göra något vettigt med pengarna istället för att lägga så mycket på onödiga polisinsatser.
Citera
2009-02-01, 16:11
Medlem
bästisweedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Softer
Att sälja hasch på en högstadieskola är ju som att tigga om att åka fast, klart ingen där kan hålla käften, förmodligen visste hela skolan om vad som pågick innan lärare, föräldrar och polis fick reda på det.
Gymnasieskola... Carlforska... But still... klantigt
Citera
2009-02-01, 16:12
Medlem
Jaadu. klyftigt att sälja på skolan samt förvara dödsknarket i skåpet.
Citera
2009-02-01, 16:36
Medlem
Nookzs avatar
Har kompisar som dealar på skolor också. Hoppas de inte råkar ut för samma sak..
Citera
2009-02-01, 16:37
Medlem
Raezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av batcat
Jaadu. klyftigt att sälja på skolan samt förvara dödsknarket i skåpet.

Låt oss kalla det "dödsknarket".
Citera
2009-02-01, 16:44
Medlem
honken80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GullyFoyle
Många som känner sig förtryckta i det här fascistsamhället:flummarna för att inte alla förstår sig på brassets förträfflighet,pedofilerna för att de är "missförstådda"och att "barn faktiskt har rätt till sin sexualitet",bråkmakarna för att någon alltid muckar med dem och "muckar man med mig får man räkna med grovt övervåld mot huvud och ryggrad",de stackars fifflarna som hindras bli multimiljonärer pga det höga skattetrycket,fartdåren som anser att just han kan hantera de höga hastigheterna.
Ja,listan går att göra hur lång som helst med folk som anser att just de lagbrott som de själva har begått inte är så farliga men frågan är om inte flummarna är gnälligast av dem alla.

Och med rätta, då ett bruk inte bör vara olagligt, svårare än så är det inte. Retorien med att jämföra "gnället" med andra värre brott är lite haltande.

Dessutom är cannabisbruk ett "brott" som många helt vanliga människor utför, utan att vara coooooola maffiakillen. Då blir det lite tårar och gnäll när de åker fast och deras liv påverkas så pass negativt, helt i onödan.

Bruket är idag så spritt att man måste tänka om från grunden, inget komplicerat alls utan bara nödvändig policyförändring i en allt mer globaliserad värld.

Man taga sig för panna!
Senast redigerad av honken80 2009-02-01 kl. 16:47.
Citera
2009-02-01, 16:58
Medlem
Raezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av honken80
Och med rätta, då ett bruk inte bör vara olagligt, svårare än så är det inte. Retorien med att jämföra "gnället" med andra värre brott är lite haltande.

Dessutom är cannabisbruk ett "brott" som många helt vanliga människor utför, utan att vara coooooola maffiakillen. Då blir det lite tårar och gnäll när de åker fast och deras liv påverkas så pass negativt, helt i onödan.

Bruket är idag så spritt att man måste tänka om från grunden, inget komplicerat alls utan bara nödvändig policyförändring i en allt mer globaliserad värld.

Man taga sig för panna!

Fina ord.
Citera
2009-02-01, 16:59
Medlem
Lite offtopic nu men,
Honken80; vem är det på din bild? har sett han förut.. men jag minns inte vart
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto