Citat:
Ursprungligen postat av sajbersimon
Den är lätt att missbruka ja. Det är även lätt att snurra 360 grader på ratten när du kör bil. Varför kommer det inte fungera längre? Sen när är hasch från Marocko och hemmaodlat gräs dåligt just i Sverige? Du blir inrökt enkelt på röka från Amsterdam coffeshops också.
Jag har inte pratat om att jag vill legalisera. Men att ha så hårda straff och sådan förföljelse på brukare som inte ens skadar någon annan än sig själva, är sjukt. Cannabis är och kommer vara en någorlunda harmlös drog, om du använder den rätt.
90% av haschet i Sverige är från Marocko och 90% av rökat i Sverige är skit.
Det är inte direkt dunderröka man tar in från Marocko, men visst finns det godbitar som svart marockan m.m.
Det hemmaodlade gräset som säljs utgör förmodligen inte ens 1% av den svenska marknaden så förstår inte ens varför du tar upp det.
Ja, visst blir man inrökt på amsterdamröka också, men då ligger du inte bara och fnissar lite i soffan dom första veckorna som man gör på svenska rökat, utan du svävar fan i rymden om du så vill. Jag har aldrig rökt något liknande i Sverige som dom "guldjointarna" vi köpte i Chris, och jag är inte direkt ny i branschen, jag har både hunnit börja, vara beroende några år och slutat.
Inte skadar någon annan? Jävligt egoistiskt sätt att se på saken. Är hela din familj, släkt och vänner helt ok med att du röker? Är staten med på att du försörjer kriminella organisationer?
Ja, heroin, kokain, subutex, starka bensodiazepiner (flunizar, halcion m.m) är också, och kommer också att förbli harmlösa droger om du använder dom rätt.
/Fordie