Citat:
Ursprungligen postat av NoHope
Äckliga människa som anmäler plantorna till polisen.
"åh nej det växter dödsknark här!, jag måste meddela polisen!"
Det är inte så hemskt konstigt ändå. Att det just var cannabis kan ju ha spelat mindre roll för den som polisanmälde. Men det kan även vara så här: tänk att man har vanlig Svensson inställning till cannabis, alltså att det är brottslingar och slödder som sysslar med sånt, och så bor man i skogen rätt ensamt. Då kan man ju bli rätt orolig om det dyker upp odlingar på sin egen mark, även om det är under en kraftledning, alltså obrukbar mark i övrigt. Alltså man tänker att det springer knarkbrottslingar alldeles utanför knuten där man bor långt ute på landet, kan kännas rätt otryggt, skulle jag själv vara gammal och krasslig kanske jag också skulle bli lite rädd.
Sen är det ju så att elbolagen äger ju inte marken under ledningen i de flesta fall, och han kanske kände att han själv skulle hamna i knipa med lagen om elledningsreparatörer skulle råka hitta plantor som växer på hans mark. Jag tror knappast att polisen skulle sätta dit någon för det men det kan ju inte alla veta.
Jag bor själv ute på landet och odlar gräs, på min egen mark, men över 500 meter från själva bostadshuset på en smidig plats.