2010-08-11, 14:48
Medlem
compounds avatar
Äh det är ju lungt än så länge för 'trädgårdsmästaren'. Dåligt ställe, ja, men han är ju ännu fri.
Citera
2010-08-11, 14:50
Medlem
NoHopes avatar
Äckliga människa som anmäler plantorna till polisen.
"åh nej det växter dödsknark här!, jag måste meddela polisen!"
Citera
2010-08-11, 16:32
Medlem
brisingrs avatar
Snarare en gröngöling än trädgårdsmästare som blir av med odlingen. Fick hjärtat i halsgropen när jag läste "Cannabisodling hittad i skogen" innan jag såg GP vilket inte är i mitt område
Citera
2010-08-11, 16:41
Medlem
Ondves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoHope

Japp, själv skulle jag nog sno dom om det verkar vara en ok strain. Annars sätta sig och skita på plantorna vore ganska kul eller gräva upp och byta ut mot tallplantor
Citera
2010-08-11, 17:45
Medlem
operatics avatar
Vad är det för jävla rikspucko som ringer polisen bara för att man hittar några cb-plantor??!!
De har väl för fan viktigare saker att göra än att rycka upp lite växter.....
Citera
2010-08-11, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoHope

Det är inte så hemskt konstigt ändå. Att det just var cannabis kan ju ha spelat mindre roll för den som polisanmälde. Men det kan även vara så här: tänk att man har vanlig Svensson inställning till cannabis, alltså att det är brottslingar och slödder som sysslar med sånt, och så bor man i skogen rätt ensamt. Då kan man ju bli rätt orolig om det dyker upp odlingar på sin egen mark, även om det är under en kraftledning, alltså obrukbar mark i övrigt. Alltså man tänker att det springer knarkbrottslingar alldeles utanför knuten där man bor långt ute på landet, kan kännas rätt otryggt, skulle jag själv vara gammal och krasslig kanske jag också skulle bli lite rädd.

Sen är det ju så att elbolagen äger ju inte marken under ledningen i de flesta fall, och han kanske kände att han själv skulle hamna i knipa med lagen om elledningsreparatörer skulle råka hitta plantor som växer på hans mark. Jag tror knappast att polisen skulle sätta dit någon för det men det kan ju inte alla veta.

Jag bor själv ute på landet och odlar gräs, på min egen mark, men över 500 meter från själva bostadshuset på en smidig plats.
Citera
2010-08-12, 17:09
Medlem
”Why do we so wilfully cover up the failure of the war on drugs?”

http://www.guardian.co.uk/commentisfree/2010/aug/01/angus-macqueen-drugs-trade-policy
Citera
2010-08-12, 20:48
Medlem
MannyCalaveras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BMMB
”Why do we so wilfully cover up the failure of the war on drugs?”

http://www.guardian.co.uk/commentisfree/2010/aug/01/angus-macqueen-drugs-trade-policy

man tackar

Den blir ett bra tillskott till ett dokument om nolltoleranspolitiken som jag arbetar på lite då och då
Citera
2010-08-13, 16:13
Medlem
Flunitrezapans avatar
http://hd.se/helsingborg/2010/08/13/skanker-narkotikahund-till-tullen/

Nu får tullen lite ny sniffare.
Citera
2010-08-13, 18:19
Medlem
Finitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flunitrezapan
http://hd.se/helsingborg/2010/08/13/skanker-narkotikahund-till-tullen/

Nu får tullen lite ny sniffare.

Vad menar du med sniffare? Av artikeln att döma så handlar det om en hund och inte flera.
Citera
2010-08-14, 03:20
Medlem
rootswallers avatar
jag förstår syftet, men är inte denna tråd grovt felplacerad?
Citera
2010-08-14, 08:15
Medlem
MannyCalaveras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rootswaller
jag förstår syftet, men är inte denna tråd grovt felplacerad?

Jag tycker det är logiskt att en tråd där man postar nyheter som är relaterade till cannabis ligger i FB > Droger > Cannabis > Cannabis i media, men förklara gärna hur du resonerar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in