2009-11-04, 00:08
Medlem
4skins avatar
Ja, det tragikomiska är väl att dessa "brottslingar" åkte dit. Här har vi alltså polis som har lagt ner ett gediget arbete med bl.a. avlyssning, spaning och husransakan, samtidigt som tre killar sitter med 261000.- i kontanter och röka för ytterligare 225000 (lågt räknat).

En halv miljon kronor i svarta pengar, poliskostnader, domstolskostnader, fängelsekostnader för 5 år framåt, samt 3 killar som förmodligen kommer behöver "utnyttja systemet" när dom väl kommer ut igen.

Lyckad insats från samhällets sida?

För argumentationens skull kan man väl anta att dessa 3 inte var några helgon, men att två tidigare var ostraffade vittnar iaf om att dom inte var riktigt slödder.
Att säga att dom var "högt upp i kedjan" vet jag inte heller om jag håller med om, dom byts dessutom ändå ut innan domen vunnit laga kraft så nån större nytta gör det inte.

The neverending story continues
Citera
2009-11-04, 00:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 4skin
Ja, det tragikomiska är väl att dessa "brottslingar" åkte dit. Här har vi alltså polis som har lagt ner ett gediget arbete med bl.a. avlyssning, spaning och husransakan, samtidigt som tre killar sitter med 261000.- i kontanter och röka för ytterligare 225000 (lågt räknat).

En halv miljon kronor i svarta pengar, poliskostnader, domstolskostnader, fängelsekostnader för 5 år framåt, samt 3 killar som förmodligen kommer behöver "utnyttja systemet" när dom väl kommer ut igen.

Lyckad insats från samhällets sida?

För argumentationens skull kan man väl anta att dessa 3 inte var några helgon, men att två tidigare var ostraffade vittnar iaf om att dom inte var riktigt slödder.
Att säga att dom var "högt upp i kedjan" vet jag inte heller om jag håller med om, dom byts dessutom ändå ut innan domen vunnit laga kraft så nån större nytta gör det inte.

The neverending story continues

Dom vill inte legalisera cannabis för då skulle inte polisen ha något och göra,
för våldtäktsmän och annat ohyra vill dom ju inte ta bort från gatorna..
Detta är varför jag inte betalar skatt,Pengar slösas bara.
Citera
2009-11-04, 00:15
Medlem
4skins avatar
Jag kräktes just lite..
Citera
2009-11-04, 14:48
Medlem
Byxors avatar
Sökte runt lite men hittade ingen som postat denna artikel: http://www.nyteknik.se/nyheter/bioteknik_lakemedel/lakemedel/article411186.ece

Ursäkta om den varit uppe förut men den är lite intressant att ha med i diskussionen iaf.

Tack och hej!
Citera
2009-11-04, 14:59
Medlem
MosDefinites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cajunalt
Klippet har nog varit uppe hundratals gånger, men man slutar aldrig att förvånas över hur blåst hon är. Kan hon verkligen titta på detta efteråt och vara nöjd över sin insats?

Positivt är dock att detta är ett steg framåt för oss, en normalt funtad männsika ser igenom hennes skitsnack.
"En normal funtad människa" sitter inte vid makten, tyvärr. Iaf. inte när det gäller legalisering/avkriminaliseringsfrågan.

Faan vad jag stör mig på hennes svengelska.
Citera
2009-11-04, 18:49
Medlem
Tre är svarets avatar
Hittade ingen länk men detta stod som liten notis i NSD idag:

"LULEÅ.
Ung hashare på moppe var rattfull.

En 16-årig yngling har åtalats för två fall av ringa narkotikabrott. Den första händelsen inträffade den 27 augusti då 16-åringen enligt åtalet rökte hasch i Örnäsparken. Den andra händelsen inträffade i samband med att ynglingen körde moped längs Nygatan. Enligt åtalet hade ynglingen några dagar innan mopedfärden rökt hasch och det fanns narkotika kvar i den unge mannens blod när han körde mopeden. 16-åringen åtalas därmed också för rattfylleri."
Citera
2009-11-04, 19:29
Medlem
Cajunalts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MosDefinite
"En normal funtad människa" sitter inte vid makten, tyvärr. Iaf. inte när det gäller legalisering/avkriminaliseringsfrågan.

Faan vad jag stör mig på hennes svengelska.

Nej, det är helt sant tyvärr.

Men jag syftade på normal-svensson som sitter och ser på programmet. Är man inte bra dum så ser man igenom hennes skitsnack, och det bidrar till större acceptans vilket till slut försvårar politikernas motarbete. Många bäckar små du vet..

Men visst, vissa är helt enkelt hjärntvättade. Jag har diskuterat fram och tillbaka med en vän om mitt rökande, och trots att jag överbevisat vederbörande så många gånger, och att personen i fråga inte har ett enda bra argument att komma med så yrkar hon på att det är fel. När jag skulle visa The Union blev det för mycket, och hon vägrade prompt att ta till sig faktan.

Funderar på att sluta umgås av denna anledning, är en person så dum på ett område är den säkerligen det på nästa också. Det är stort av en person att erkänna sina fel och våga ta in nya intryck och omvärdera saker. Att förneka och koppla bort är feghet!
Citera
2009-11-04, 19:47
Medlem
Cbreezes avatar
http://www.thedenverchannel.com/news/21515178/detail.html

Citat:
BRECKENRIDGE, Colo. -- The skiing town of Breckenridge voted Tuesday night by a margin of nearly 3 to 1 to legalize the adult possession of marijuana.

Breckenridge voters passed Measure 2F, which removes criminal penalties from the town code for the private possession of up to one ounce of marijuana by adults 21 and older. The ordinance also removes criminal penalties for the possession of bongs, pipes and other drug paraphernalia.

It passed 73 percent to 27 percent.

haha nån som vill flytta?
Citera
2009-11-04, 23:25
Bannlyst
"Efter en lång tids oklarhet har Läkemedelsverket satt ner foten. Det är tillåtet att föra in medicinsk cannabis i Sverige."

http://nyheter24.se/nyheter/inrikes/367992-inforsel-av-cannabinoider?postingId=373589#commentAnchor
Citera
2009-11-05, 00:34
Medlem
"En föräldrafri fest med ett 50-tal ungdomar i en villa utanför Borås slutade med en 16-årig flickas våldsamma död. Nu åtalas en 17-årig pojke för att ha mördat flickan under inverkan av hasch och alkohol."

"Den åtalade har erkänt att han rökt hasch dagen före festen."

"– Men erfarenheten visar att den som både druckit mycket och använt narkotika förlorar en del spärrar, och den empatiska förmågan avtar, påpekar Daniel Edsbagge."

http://www.dn.se/nyheter/sverige/17-aring-atalas-for-flickmord-1.987989

Jag är helt övertygad om att det hänsynslösa tillvägagångssättet på något sätt hade att göra med att han rökt hasch dagen innan. Även intressant att få reda på att narkotikaklassade preparat per definition försämrar förmågan att känna empati. Knark är knark.
Citera
2009-11-05, 00:37
Medlem
Johnankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mojah
"[i]
Jag är helt övertygad om att det hänsynslösa tillvägagångssättet på något sätt hade att göra med att han rökt hasch dagen innan. Även intressant att få reda på att narkotikaklassade preparat per definition försämrar förmågan att känna empati. Knark är knark.

Väck inte björnen.
Om du nu inte skojade till det med slutklämmen på ditt inlägg.
Senast redigerad av Johnanka 2009-11-05 kl. 00:39.
Citera
2009-11-05, 02:32
Medlem
http://nyheter24.se/nyheter/inrikes/367992-inforsel-av-cannabinoider

Är lite fundersam över det där med migrän saken, har själv migrän funderar på att gå och fråga vad farbror doktorn säger
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in