2009-11-24, 22:14
Medlem
kissen_mjaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aggrovator
Tamefan det mest underhållande jag sett på länge

http://bit.ly/8AOtv0

Och vilka jävla sadister, visar när de meckar fet och här sitter man själv utan
jämfört med tv4 reportage från igår så var detta katastrof.
Absurd jävla gurgel.
Och den pipan dom visar suger, har en likadan
Citera
2009-11-24, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kissen_mjau
jämfört med tv4 reportage från igår så var detta katastrof.
Absurd jävla gurgel.
Och den pipan dom visar suger, har en likadan

TV4 leker pk-horer som vanligt, ja
Citera
2009-11-24, 22:45
Medlem
Modifys avatar
Citat:
TV4 leker pk-horer som vanligt, ja

Och sen har vi den där tanten som påpekade att cannabis var så mycket mer beroendeframkallande än alkohol och som inte lät speciellt självsäker. Sen tar man naturligtvis med "Jonas" som fick psykos av sitt missbruk.
Citera
2009-11-24, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Modify
Och sen har vi den där tanten som påpekade att cannabis var så mycket mer beroendeframkallande än alkohol och som inte lät speciellt självsäker. Sen tar man naturligtvis med "Jonas" som fick psykos av sitt missbruk.

Ja. Har inga direkta kommentarer till den här artikeln, känns inte direkt som det är något nytt att tillföra från varken mitt eller någon annans håll. Finner det dock rätt komiskt såklart, de ska alltid måla ut saker i det värsta och få det att framstå som något helt annat än vad det egentligen är med idiotiskt material som detta. Man ser ju bara på de stackars satarna som blir intervjuade att de är fullkomligt hjärntvättade.

Och vad i helvete är egentligen en psykos? Det känns ju som att de sätter psykosstämpeln på varenda liten mental avvikelse man kan ha numera. Fullkomligt idiotiskt och genialt, då det uppenbarligen fungerar att avskräcka folk med.
Citera
2009-11-25, 03:03
Medlem
Citat:

Oj dom hittade nån som hade råkat ut för en psykos att visa upp, tänk om dom kunde visa hur majoriteten som röker blir istället, det känns inte så jätterelevant att plocka fram ett worst case scenario att visa upp, som inte händer speciellt många heller. Finns ju inte ens några vettiga siffror att titta på eftersom dom bara kör nån semi-bluff och buntar ihop psykoser och tillfällig förvirring till samma siffra jämt.

Ungefär som man skulle visa massa lik om man pratar om alkohol och visa att man dör om man dricker en öl bara för att någon enstaka gör det.
Citera
2009-11-25, 12:00
Medlem
Poddubnys avatar
Citat:

Haha, vad snackar snuten om? Hasch är ju olagligt, vad pratar han om?

Och hur får de tag på bilderna med de som meckar och röker? Det tycker jag är underligt...

Angående psykossnubben: man kan säkerligen utgå att han hade stora problem i livet som inte hade med cannabis att göra. Dessutom ljuger de ju när de säger "han har fortfarande problem med minnet". Alla sådana problem går ju över när man inte har rökt på ett tag. Att han har dåligt minne beror väl på att han har dåligt minne.
Citera
2009-11-25, 12:05
Medlem
KramGoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poddubny

Och hur får de tag på bilderna med de som meckar och röker? Det tycker jag är underligt...

Angående psykossnubben: man kan säkerligen utgå att han hade stora problem i livet som inte hade med cannabis att göra. Dessutom ljuger de ju när de säger "han har fortfarande problem med minnet". Alla sådana problem går ju över när man inte har rökt på ett tag. Att han har dåligt minne beror väl på att han har dåligt minne.

Säker på att minnet inte kan försämras permanent efter en viss tids rökande? Att ens tidsuppfattning och minne fuckas totalt när man är bäng är det inget snack om, men kan mycket väl tänka mig att minnet kan försämras något permanent eller åtminstonde under en längre period.
Citera
2009-11-25, 12:44
Medlem
marcus90_kungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poddubny

Nån gång när jag har varit nykter och glömt något så har jag tänkt "fan, nu har jag rökt för mycket". Men så jämför jag med min helnyktre far som kan berätta samma historia varannan vecka i ett halvår utan att tänka på det, så inser jag att alla människor glömmer saker, och det lättaste sättet att neka att man har brister är ju att skylla på droger. Stämde det att man får dåligt minne, så bör jag vara i guldfiskstadiet, trots att jag verkar ha bättre minne än 90% av alla ickerökare i min omgivning.
Citera
2009-11-25, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KramGoo
Säker på att minnet inte kan försämras permanent efter en viss tids rökande? Att ens tidsuppfattning och minne fuckas totalt när man är bäng är det inget snack om, men kan mycket väl tänka mig att minnet kan försämras något permanent eller åtminstonde under en längre period.

Han är förmodligen en färsking som rökte lite brass i tre månader med sina palestinasjalspolare och trodde han var Selassi själv eller nått och fick sen en jättefet psykos som kommer ebba ut och förgöra hans medvetande resten av hans liv, sakta men säkert. Nä, jag tror det där är bullshit. Förmodligen blev han förvirrad för att han rökte lite mycket kanske, men tvivlar på att han verkligen fick en psykos i termens rätta bemärkelse.
Citera
2009-11-25, 13:58
Medlem
Hoppetossens avatar
Asså det är så jävla idiotiskt med våra system... HUR KAN INTE VUXNA MÄNNISKOR FATTA DET?! Jag själv var på väg in i en så kallad psykos. Det som händer är att när man röker och får sin paranoia är att man SJÄLV krossar sitt självförtroende. T.ex. att när jag såg the office så trodde jag att Michael var skapad efter mej, alltså att jag var så där mongo, jag trodde alla som skrattade på bussen skrattade åt mej osv. Det gjorde att jag fick sämre självförtroende. MEN jag förstog det själv efter en tid och tog en paus i en vecka. Efter röker jag varje dag, jag mår finfint och får aldrig några problem. Det är bara inbillningar man själv skapar med hjälp av paranoian. Hade vi haft ett bra system hade folk kunnat lära sig hantera det och bygga ett försvar mot vägen till en psykos.

Kort sagt. Det är man själv som skapar en psykos. Man får inte psykosen av själva rökat.

Jag är väll medveten om att när folk snear ur när man är hög kallas för akut psykos, men även där är det man själv som skapar den.

Peace
Citera
2009-11-25, 14:05
Medlem
Walter_Sobchaks avatar
Självklart va de en psykos. Han säger ju själv att de blev mer och mer kaos i sitt liv och då rökte han mer.
Alltså han mådde dåligt innan. Han skulle ha testa Set and setting.
http://www.swecan.org/modules.php?name=News&file=article&sid=124
Senast redigerad av Walter_Sobchak 2009-11-25 kl. 14:09.
Citera
2009-11-25, 17:48
Medlem
bedrocan som medicin

tjena alla här.

jag har nu äntligen lyckats få utskrivet röka som medicin först fick jag sativex med de tyckte jag var helt värdelöst. sen fick jag marinol och det var helt ok man vart glad och skrattig men det hjälpte inte mot min värk.

så nu har jag äntligen fått riktigt röka som medicin. det fungerar svin bra. men det är sjukt hur det ska tystas ner hela tiden om hur cannabis är. dom läkarna jag har säger då iaf att det är i princip en helt ofarlig medicin. men en del är ju svagare psykiskt än andra. så det kan ju förekomma psykoser hos vissa människor. men då menar läkarna att om man får en psykos av cannabis så hade man fått det iaf fast man inte använt det.

det är också sjukt att det tystas ner så mycket om att man kan få psykoser av alkohol. dom som fått psykoser av det ser då inte ut att ha roligt. jag såg engång en som fått en alkohol psykos. han kröp naken efter golvet och det såg inte så trevligt ut.

men såna saker får man inte veta om alkohol. varför inte det?

men det är ju bra att sverige har börjat få upp ögonen nu. det kommer ju komma mer o mer om det i media nu så svenska folket måste ju snart börja förstå hur det är.

jag tycker att man inte ska säga nånting om nåt man inte läst. det är ju bara mer skämmigt sen när det kommer ut att man har sagt helt fel saker.

ungefär som att jag skulle gå och säga åt alla att kristendomen är en helt hjärndöd religion. man ber hela tiden åt djävulen där och offrar människor o allt. sen kommer det fram hur det är. man hade ju fått skämmas skit mycket då.

nej du man ska läsa fakta om en sak före man yttrar sig. inte bara lyssna på fmn och sånt. varför skulle föräldrar mot narkotika säga att cannabis skadar nästan inte alls. det skulle ju vara som att ett oljebolag skulle säga att man bara ska köra med el-bilar. då hade ju dom gått i kk. så man måste läsa fakta om saker före man säger nåt om det
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in