2010-06-19, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Modify
Förstår inte heller varför de ska stoppa hans framträdande när landet är så pass liberalt gällande cannabis. Snoop åkte ju fast under sitt senaste Stockholmsbesök för innehav av cannabis vilket var lite tråkigt, främst för all publik som inte fick igen pengarna som de hade betalt för.

Tippar på att det är nån Kristen politiker som tycker Snoop har en osund inverkan på unga.
Citera
2010-06-19, 15:25
Medlem
Dansk polis vägrar anhålla folk för gräs eftersom det går mot hans moraliska principer, inte ens om personen skulle ha 1 kilo brunt på sig!

http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article1359025.ece

Finns det sånahär poliser i Sverige?
Citera
2010-06-19, 17:38
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av duudeman
Finns det sånahär poliser i Sverige?
Säkert, dock aldrig någon som skulle gå ut med det.
Citera
2010-06-20, 22:51
Medlem
Orangemans avatar
Justitieminister Knut Storberget - "Vil ikke lenger straffe narkotikabruk"

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article3698238.ece

Citat:
– Portugal har avkriminalisert bruk. Sverige har skjerpet straffene. Begge land opplever nedgang i narkobruken. Hvorfor ser du til Portugal?

– Den type repressiv politikk som man fører i Sverige bidrar til mer konflikt i samfunnet. Jeg har tro på å avspenne dette området.
Citera
2010-06-21, 00:55
Medlem
minimaggits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orangeman
Justitieminister Knut Storberget - "Vil ikke lenger straffe narkotikabruk"

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article3698238.ece

Jag har bott i Norge så det där kommer väl inte som en enorm överraskning, de har en mer sansad syn i synnerhet på cannabis.

Men om man föreställer sig att Beatrice Ask gjort samma sak inser man att det ändå är ganska stort, med svenska mått mätt.

Fint med en politiker som erkänner att han haft fel. Jag hatar den politikerkultur som dominerar idag, där man inte får ändra åsikt, där politikerna ska ha svar på allt. En sådan kultur förutsätter att politikerna inte är människor.

Längre ner visar det sig dessutom att oppositionen är försiktigt positiv. Här är några som verkligen insett att dörrarna öppnats för nya idéer inom narkotikapolitiken de senare åren med Portugal, Tjeckien etc. Nu blev jag jävligt glad.
Senast redigerad av minimaggit 2010-06-21 kl. 01:15.
Citera
2010-06-21, 01:09
Medlem
Skulle ju inte vara helt fel om Norge gjorde det lagligt samtidigt som nu Danmark bara blir mer och mer liberalt... Snart har Sverige inte så mycket val.
Citera
2010-06-21, 21:23
Medlem
Lime-Islets avatar
Citat:
– Portugal har avkriminalisert bruk. Sverige har skjerpet straffene. Begge land opplever nedgang i narkobruken. Hvorfor ser du til Portugal?

Jag som var ganska säker på att bruk/missbruk ökade i Sverige.. Vad har jag missat?

Citat:
– Den type repressiv politikk som man fører i Sverige bidrar til mer konflikt i samfunnet. Jeg har tro på å avspenne dette området.

En förbannat klok iakttagelse!
Senast redigerad av Lime-Islet 2010-06-21 kl. 21:31.
Citera
2010-06-22, 11:18
Medlem
Gera_1s avatar
Tänk om folk skulle använda drogen typ 10år innan kriget börja va tror ni att det skulle hända då?
Citera
2010-06-22, 12:45
Medlem
http://nt.se/nyheter/artikel.aspx?articleid=6096249

Citat:
Polisen fick ett tips om odlingen och i onsdags förra veckan slog man till. Inne i lägenheten fanns totalt 2,5 kilo cannabisplantor, ungefär en meter höga. Så höga blir de på cirka två månader. Vid torkning av den mängden plantor skulle det röra sig om ungefär ett kilo cannabis.
Citera
2010-06-22, 13:07
Bannlyst
Förstår inte hur dem tänker, uppmana allmänheten att lyssna efter fläktar, nerdragna persienner , osv. Stör man inget så vafan gör det? Är för lokalisering/avkriminalisering helt klart
Citera
2010-07-01, 18:58
Medlem
Julinumret av Slitz har ett par sidor cannabisrelaterad text, däribland en förklaring av läget i Seattle, en intervju med mig angående medicinsk cannabis och en förklaring om cannabisläget i Sverige. Ingenting av detta finns online tyvärr.
Citera
2010-07-01, 23:12
Medlem
Pez-DJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joakim.H
Julinumret av Slitz har ett par sidor cannabisrelaterad text, däribland en förklaring av läget i Seattle, en intervju med mig angående medicinsk cannabis och en förklaring om cannabisläget i Sverige. Ingenting av detta finns online tyvärr.

Du råkar inte ha tidningen samt en scanner ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in