Förstår inte heller varför de ska stoppa hans framträdande när landet är så pass liberalt gällande cannabis. Snoop åkte ju fast under sitt senaste Stockholmsbesök för innehav av cannabis vilket var lite tråkigt, främst för all publik som inte fick igen pengarna som de hade betalt för.
Tippar på att det är nån Kristen politiker som tycker Snoop har en osund inverkan på unga.
Jag har bott i Norge så det där kommer väl inte som en enorm överraskning, de har en mer sansad syn i synnerhet på cannabis.
Men om man föreställer sig att Beatrice Ask gjort samma sak inser man att det ändå är ganska stort, med svenska mått mätt.
I fjor var signalene fra justisministeren helt andre. I delproposisjonen til ny straffelov sa Justisdepartementet bastant nei til å avkriminalisere bruk og besittelse av narkotika. Departementet avviste at andre reaksjoner enn straff ville være «tilstrekkelige», og fremholdt at «avkriminalisering vil gi et uheldig signal overfor unge», fordi det kan «oppfattes slik at narkotikabruk ikke lenger anses som skadelig eller farlig».
– Hva fikk deg til å snu?
– Lang tids modning. Som justisminister har jeg sett at alternative straffereaksjoner går utrolig greit.
[...]
– Hvorfor har det tatt så lang tid?
– Debatten er vanskelig, fordi den er preget av skyttergraver, sterke aktører og lang praksis. Jeg tror vi politikere ikke gir oss rom til å diskutere slike ting. Men kriminalpolitikken er blitt for snever. Vi kan bygge fengsler til vi blir blå, men det hjelper ikke, sier Storberget.
Fint med en politiker som erkänner att han haft fel. Jag hatar den politikerkultur som dominerar idag, där man inte får ändra åsikt, där politikerna ska ha svar på allt. En sådan kultur förutsätter att politikerna inte är människor.
Längre ner visar det sig dessutom att oppositionen är försiktigt positiv. Här är några som verkligen insett att dörrarna öppnats för nya idéer inom narkotikapolitiken de senare åren med Portugal, Tjeckien etc. Nu blev jag jävligt glad.
Senast redigerad av minimaggit 2010-06-21 kl. 01:15.
Skulle ju inte vara helt fel om Norge gjorde det lagligt samtidigt som nu Danmark bara blir mer och mer liberalt... Snart har Sverige inte så mycket val.
Polisen fick ett tips om odlingen och i onsdags förra veckan slog man till. Inne i lägenheten fanns totalt 2,5 kilo cannabisplantor, ungefär en meter höga. Så höga blir de på cirka två månader. Vid torkning av den mängden plantor skulle det röra sig om ungefär ett kilo cannabis.
Förstår inte hur dem tänker, uppmana allmänheten att lyssna efter fläktar, nerdragna persienner , osv. Stör man inget så vafan gör det? Är för lokalisering/avkriminalisering helt klart
Julinumret av Slitz har ett par sidor cannabisrelaterad text, däribland en förklaring av läget i Seattle, en intervju med mig angående medicinsk cannabis och en förklaring om cannabisläget i Sverige. Ingenting av detta finns online tyvärr.
Julinumret av Slitz har ett par sidor cannabisrelaterad text, däribland en förklaring av läget i Seattle, en intervju med mig angående medicinsk cannabis och en förklaring om cannabisläget i Sverige. Ingenting av detta finns online tyvärr.